Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

 

Bumper denne jeg..

 

Rimeligste er vel Sigar.com de bruker Boveda Packs, veldig enkelt men pakkene må byttes ut ca hver andre måned. Koster 35kr.

 

Ellers får du kjøpt det hos Augusto.Cigar eller Sol sigar også, men det koster nok litt mer.

 

Dersom du har lite penger fungerer det med tupperboks og bovedapacks også. En sigareske kan feks brukes som humidor med en bovedapack.

Eieren av Sigar.com som tipset meg om dette.

 

Jeg har både humidor og sigaresker med bovedapacks. Har ikke plass til alle sigarene i min humidor da den ikke er så stor, men sigareske med boveda funker som fjell.

 

 

Lenke til kommentar

Rimeligste er vel Sigar.com de bruker Boveda Packs, veldig enkelt men pakkene må byttes ut ca hver andre måned. Koster 35kr.

 

Ellers får du kjøpt det hos Augusto.Cigar eller Sol sigar også, men det koster nok litt mer.

 

Dersom du har lite penger fungerer det med tupperboks og bovedapacks også. En sigareske kan feks brukes som humidor med en bovedapack.

Eieren av Sigar.com som tipset meg om dette.

 

Jeg har både humidor og sigaresker med bovedapacks. Har ikke plass til alle sigarene i min humidor da den ikke er så stor, men sigareske med boveda funker som fjell.

Billigste humidoren er jo over 2000kr? http://www.sigar.com/contents/no/d3.html

Lenke til kommentar

Billigste humidoren er jo over 2000kr? http://www.sigar.com...ents/no/d3.html

stemmer det. Tror det var rimeligere før. Om du liker film så får du Scarface humidoren til ca samme pris med toll.

 

Vanskelig å få det rimeligere. Men man får kjøpt fine rimelige trebokser med lokk feks på Skeidar eller annen møbelbutikk. Kjøp en bovedaholder og bovedapack så har du en grei humidor til å begynne med for ca 300kr.

 

Her hos Augusto har du en 30 cigars humidor til nesten halve prisen.. 1295kr.

 

http://www.augusto.no/Shop/List/Sm%C3%A5Reise/127/1

 

Finner bilder av den her. Heter Torino Deluxe.

 

http://www.adorini.com/Humidors_Adorini.html

 

Synes det er en god pris. Ellers har du sigareske eller tre-eske med lokk alternativet.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

stemmer det. Tror det var rimeligere før. Om du liker film så får du Scarface humidoren til ca samme pris med toll.

 

Vanskelig å få det rimeligere. Men man får kjøpt fine rimelige trebokser med lokk feks på Skeidar eller annen møbelbutikk. Kjøp en bovedaholder og bovedapack så har du en grei humidor til å begynne med for ca 300kr.

Her hos Augusto har du en 30 cigars humidor til nesten halve prisen.. 1295kr.

 

http://www.augusto.n...3%A5Reise/127/1

 

Finner bilder av den her. Heter Torino Deluxe.

 

http://www.adorini.c...rs_Adorini.html

 

Synes det er en god pris. Ellers har du sigareske eller tre-eske med lokk alternativet.

Den andorini er en pris jeg kan strekke meg til! Den ser jo veldig elegant ut og må jeg si! Hva trengs av "ekstra"-utstyr til denne? Har den sånn luftfukter (eller hygrometer hvis det er det samme?) osv?

Lenke til kommentar

Den andorini er en pris jeg kan strekke meg til! Den ser jo veldig elegant ut og må jeg si! Hva trengs av "ekstra"-utstyr til denne? Har den sånn luftfukter (eller hygrometer hvis det er det samme?) osv?

 

Ja den skal ha alt ifølge bildene. Men den må jo også vedlikeholdes, med påfylling. Er ikke sikker men tror du trenger fylle med destillert vann.

 

Tror det er vanlig å vedlikeholde ca 2-4 mnd, du har jo en måler som du kan følge med på luftfuktighet. Luftfuktighet bør ikke være under 60, det ideelle er 70. Kommer sikkert med bruksanvisning..

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Ja den skal ha alt ifølge bildene. Men den må jo også vedlikeholdes, med påfylling. Er ikke sikker men tror du trenger fylle med destillert vann.

 

Tror det er vanlig å vedlikeholde ca 2-4 mnd, du har jo en måler som du kan følge med på luftfuktighet. Luftfuktighet bør ikke være under 60, det ideelle er 70. Kommer sikkert med bruksanvisning..

Når du sier vedlikeholdes med påfylling, mener du da å kjøpe sånne poser man har oppi? Eller hva mener du? Og hva er greia med destillert vann?

Lenke til kommentar

Når du sier vedlikeholdes med påfylling, mener du da å kjøpe sånne poser man har oppi? Eller hva mener du? Og hva er greia med destillert vann?

 

Er usikker, jeg bruker jo Boveda poser.

 

De fleste humidorer trenger jo litt enkel vedlikehold, vet ikke hvor langt imellom vedlikehold du får med den humidoren. Men det følger med bruksanvisning og har dessuten livstidsgaranti.

 

Tror ikke det er vanskelig, jeg vet at humidorer som bruker "beads" trenger destillert vann. Destillert vann tror jeg man får kjøpt på apoteker.

 

Du får lese bruksanvisningen og sette deg inn i det. Du kan lese av måleren på humidoren for å undersøke at fuktigheten er som den skal være.

Lenke til kommentar

og generelt, hva annet trenger man? Sigarkutter? Og hva med lighter?

 

Anbefaler medlemskap i Sigar.com, koster vel litt over 400kr i året, de er best på pris og service, men de selger få hele sigarbokser. Men det er jo bra også for da kan man prøve forskjellige single.

 

De gir deg gratis sigarkutter når du bestiller første gang. Du kan sef også velge blandt mer eksklusive også.

 

Jeg er fan av cubanske, men røyker endel dominikansk også. Drar du av og til til Sverige feks Svinesund eller Strømstad så får du kjøpt ganske gode sigarer der til en grei pris, også Cubanske. De selger også lightere og kuttere. Til sigarrøyking så er en blowtorch/blåseflamme lighter meget viktig, synes ikke man får god nok fyr med vanlig lighter.

 

 

De sigarmerkene jeg liker best er Partagas, Romeo y Julieta, Trinidad og Montecristo. Nå om dagen så går det i mye i lagrede Partagas og Romeo y Julieta. Mest pga at Sigar.com har tilbud på gode lagrede sigarer fra disse merker. Ellers har du jo klassikere som Partagas 898, eller Partagas Serie D no 4, Montecristo Nr.2 Montecristo nr.4

Jeg liker også Hawk, Amero og Chess Extreme som Sigar.com har produsert på Dominikanske Rep. og disse får du ofte også gode pakketilbud på.

 

Det rimeligste er nok å starte med coronasigarer som er relativt små. Synes coronas kan være ganske gode, særlig når man ikke har så god tid og skal unne seg en sigar som ikke tar så lang tid. For sigar-røyking kan man ofte bruke over en time på om sigaren er stor.

 

Jeg røyker mest corona og robusto, men kan også av og til unne meg en stor sigar som tar lang tid om kvelden.

Endret av Wolfkiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg håpet vi hadde en sigartråd og jammen har vi det.

 

Har et spørsmål om utløpstid på sigarer. For en del år siden, husker ikke nøyaktig, mulig en dag mellom 2006-2009, kjøpte jeg Havana sigarer fra Svinesund (i håp om at hvis jeg noen gang klarte å finne noen som ville gifte seg med meg, skulle jeg feire med dem). Vet ikke om de er fake eller ikke, de er innpakket i plast og har Havana Cuba segl.

 

Long story short, kan jeg fortsatt røyke dem eller kan de være utløpt og gi mer skade enn nytelse?

Tok en liten undersøkelse og fant at noen sigarer kan få skader hvis de ikke oppbevares i riktig temperatur og fuktighet.

 

Nå har disse vært noen måneder i hanskerommet i bilen etter jeg kjøpte dem, og flyttet til skapet i leiligheten etter jeg flyttet inn i 2010.

 

Slike sigarer koster ikke all verden, så kanskje best å bare kaste disse og heller kjøpe nye? Regner med at ferske smaker bedre enn de som har ligget og støvet i skapet noen år.

Lenke til kommentar

Jeg håpet vi hadde en sigartråd og jammen har vi det.

 

Har et spørsmål om utløpstid på sigarer. For en del år siden, husker ikke nøyaktig, mulig en dag mellom 2006-2009, kjøpte jeg Havana sigarer fra Svinesund (i håp om at hvis jeg noen gang klarte å finne noen som ville gifte seg med meg, skulle jeg feire med dem). Vet ikke om de er fake eller ikke, de er innpakket i plast og har Havana Cuba segl.

 

Long story short, kan jeg fortsatt røyke dem eller kan de være utløpt og gi mer skade enn nytelse?

Tok en liten undersøkelse og fant at noen sigarer kan få skader hvis de ikke oppbevares i riktig temperatur og fuktighet.

 

Nå har disse vært noen måneder i hanskerommet i bilen etter jeg kjøpte dem, og flyttet til skapet i leiligheten etter jeg flyttet inn i 2010.

 

Slike sigarer koster ikke all verden, så kanskje best å bare kaste disse og heller kjøpe nye? Regner med at ferske smaker bedre enn de som har ligget og støvet i skapet noen år.

Tror de er ganske tørre, men skader ikke å prøve. Sigarer er ferskvare dersom du ikke har egnet sted å oppbevare de.

 

En sigar dør ikke med en gang, dvs ca 2 ukers tid. Men 2 år? Da er det meste av tobakk gått ut på dato dersom man ikke oppbevarer det riktig.

 

Som sagt, skader ikke å prøve. Dersom du skal på Harrytur snart, så synes jeg Tobaksvagnen butikkene har best utvalg.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...