Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Nja, synes at sigarene har en tendens til å nesten knase litt av og til. Så vil gjerne ha den opp. Noen gode steder for humidorkjøp? Altså god kvalitet og levelig pris? Gjerne på nett.

 

Jeg er medlem av sigar.com de har iallefall god pris. De selger humidorer med bovedapacks og digitalt hygrometer.

 

De er iallefall gode på pris, tror det er gode humidorer.

 

Bovedapacks kan du jo bare mate på hvor mye du vil. jeg har flust av packs i min humidor. Men jeg har ikke noe hygrometer.

 

Bovedapacks koster 40kr for to måneder så må du kjøpe et nytt. Synes det er ganske grei pris. Pleier å bestille sammen med sigarene og det synes jeg er en veldig grei løsning.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir en liiiten Montecristo no.5 ute i kveld. Genial god sigar for kalde kvelder, med en cappucino og en dram blir nok det snadder.

 

Nachos til middag idag med banankake til dessert.

 

ikke gale det :) Idag hadde jeg meg en cohiba siglo III, litt lasagne, og et par Affligem blond til pokerkvelden med noen kompiser. Det satte en fin start på helgen om jeg får si så :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken sigarer planlegges det å røyke på nyttårsaften?

 

Selv blir det en Cohiba Siglo VI Tubos

 

Tror det kanskje blir den lagrede vintage Romeo Y julieta corona. Som er 8 år gammel? En del av sigar.com s juletilbud. De har også en Sancho panza 13år fra Cuba og en Cohiba Coronas Espesiales fra 2003 ( 9 år gamle).

 

Hyggelig at sigar.com selger vellagrede sigarer..

 

Edit: Romeo Y Julieta 2004 Corona var aldeles nydelig, tror dette er den beste smaken og mest komplekse som jeg noengang har hatt. Trekk perfekt, brant perfekt. Aldeles nydelig.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke sikker på hva jeg skal røyke ikveld. Kanskje det blir flaggskipet til sigar.Com Fat Duck Amero EL 2005 eller en stor Chess sigar. Alle fra Dom.Rep. Ingen Cubanere igjen da madamen ønsker pause i innkjøpet til over nyttår. ;)

 

Forståelig, heldigvis er madamen kul nok til å la meg røyke inne når det er kaldt. :) Verdens beste kone.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på spesielt en ting.. Hvorfor finner man i Norge så godt som ingen tobakk/kiosk butikker som selger Cubanere eller bedre sigarer?

 

Hvorfor er det eneste du får King Edwards?

 

Drar du bare til Sverige så finner du massevis av Cubanere eller andre bedre sigarer til en grei pris. Du behøver ikke dra lenger enn til tobaksvagnen i Strømstad eller sundet...

 

 

Jeg har hørt mye i det siste at vi i Norge ikke har noen kultur, og ser man på vareutvalget i matbutikken når det gjelder mat og drikke + lignende så er utvalget ekstremt dårlig og kjedelig. De har kun en ting, og alle butikker har samme kjedelige utvalg, ja om du da ikke bor i Oslo.

 

Meny feks som liksom skal være en butikk med godt utvalg? Kjøttet er ikke merket spesielt hvor det kommer fra feks, og hvorfor har ikke meny feks godt utvalg av tobakk også? Ellers er utvalget kjedelig og likt som alle andre Meny butikker.

 

Tror ikke vi har noen matkultur i Norge, med unntak av pizza Grandiosa.. huff...

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Plagsomt, ja. Men med de prisene slikt koster her til lands er det jo mulig at det er et svært begrenset marked som er forklaringen. Selv kjøper jeg aldri sigarer her til lands.

 

Når det er sagt skal jeg om ikke lenge innom en av Gøteborgs Michellin resturanter. Lurer på om jeg skal koste på meg en av de større Cohibaene etter den seansen.

Lenke til kommentar

Plagsomt, ja. Men med de prisene slikt koster her til lands er det jo mulig at det er et svært begrenset marked som er forklaringen. Selv kjøper jeg aldri sigarer her til lands.

 

Når det er sagt skal jeg om ikke lenge innom en av Gøteborgs Michellin resturanter. Lurer på om jeg skal koste på meg en av de større Cohibaene etter den seansen.

 

Enhver tobakskiosk burde selvfølgelig solgt gode sigarer og kvalitetstobakk. Men det er vel avgiftene som ødelegger. Rart at de klarer det i Sverige.

Lenke til kommentar

Har akkurat motatt en pakke sigarer, tenkte å prøve en i kveld faktisk. Har nettopp spist ribbemiddag sikkert årets siste. Godt med en liten sigar og kaffe etter et såpass mektig måltid. Sigarene jeg kjøpte var en pakke Chess extreme og to vintage sigarer fra Cuba. Pacho Sanches og Romeo y julieta.

 

Pacho Sanches 1999 var utrolig kompleks, så mye at jeg ikke klarte å sette navn på alle smakene, gress, tre, vanilje, krydder. Hadde litt lite trekk, men perfekt aroma og smak.

 

IMG_04991_zps266b11a5.jpg

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ny sigarladning..

 

En eske Amero Fat Duck Edition Limitada 2008 har ankommet. Dette er sigarer som har vært lagret siden 2008 med en veldig rik blend som gjør at den er veldig kompeks på smak.

 

Duften var helt nydelig og rik når jeg åpnet esken.

Dette er sigarer fra Dominicanske republikken, nabolandet til Cuba.

 

En slik sigar bruker man to timer på å røyke, så den passer nok best sent på kvelden i helgen etter et bedre måltid.

 

ImageUploadedByTapatalk1360003915627038_zpsd92f8789.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1360003931367619_zpsd83aeb4e.jpg

Lenke til kommentar

De Ameroene ser helt supre ut, du hadde vel et bilde av de tidligere i tråden også mener jeg å huske, og kan ærlig talt innrømme at munnen rant i vann :p

Dessverre har mitt sigarbudsjett strammet seg noenlunde inn i det siste pga. økonomiske forpliktelser, så nå har jeg "bare" 2 kasser med Romeo y Julietta No. 1 igjen. Skulle gjerne likt å få inn litt mangfold tilbake i flokken. Menmen, får vente til våren :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De Ameroene ser helt supre ut, du hadde vel et bilde av de tidligere i tråden også mener jeg å huske, og kan ærlig talt innrømme at munnen rant i vann :p

Dessverre har mitt sigarbudsjett strammet seg noenlunde inn i det siste pga. økonomiske forpliktelser, så nå har jeg "bare" 2 kasser med Romeo y Julietta No. 1 igjen. Skulle gjerne likt å få inn litt mangfold tilbake i flokken. Menmen, får vente til våren :p

Hehe da er det jo ikke så farlig. Du har jo mye å gå på :). Blir nok ikke så mye sigarhandel på meg heller framover. Humidoren er full og kona mener det er nok på en stund nå.
Lenke til kommentar

Da har helgen senket seg.. Kona disker opp med en helt nydelig treretters, ingen resturang jeg vet om lager mer perfekt biff eller kantarellsaus. Hva kan så toppe dette? Titter i humidoren, finner en 5 års lagret Chess Extreme fra sigar.com. Dette er en Dom. Rep sigar. Helt faberlagtig. Vanligvis får sigaren konkurannse med en kaffe, en eplejuice fra det lokale presseriet eller en tres vielle cognac. Ikke her. Sigaren stjal all oppmerksomhet, brant helt nydelig perfekt, med perfekt trekk og de mest komplekse smaker.

 

IMG_0531_zps169873ae.jpg

 

IMG_0533_zpsc705ee8f.jpg

 

IMG_0532_zpsccba744b.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...