Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De aller biligste er vell kvaliteten så om så. Men kjøper du fra augusto.no for eks. trenger du ikke bekymre deg for kvalitet. bestiller du fra utlandet cheaphumidors elller lignende ville jeg kanskje styrt unna de aller billigste. men er ikke dermed sakt at de ikke er tette nok.

Lenke til kommentar

Heisann godtfolk :)

 

Gjorde nettopp et inpulskjøp sidan en kamerat av meg likevel skulle leggje inn ei bestilling på augusto.no. Er 100% nybyrjar, og har berre ein einaste sigar på checklisten, ein Romeo y Julieta Churchill, men sidan eg likte den rimelig godt freista det til gjentaking :)

Bestillinga var forøvrig ikkje all verda, 2 rimelige petit coronas, dvs "La Flor de Cano Petit Corona" og "Aurora Petit Corona" samt ein "Aurora 100 Años Robusto"

 

Så kva dykk trur, har eg skakkjørt meg fullstendig med dette?

Lenke til kommentar

Heisann godtfolk :)

 

Gjorde nettopp et inpulskjøp sidan en kamerat av meg likevel skulle leggje inn ei bestilling på augusto.no. Er 100% nybyrjar, og har berre ein einaste sigar på checklisten, ein Romeo y Julieta Churchill, men sidan eg likte den rimelig godt freista det til gjentaking :)

Bestillinga var forøvrig ikkje all verda, 2 rimelige petit coronas, dvs "La Flor de Cano Petit Corona" og "Aurora Petit Corona" samt ein "Aurora 100 Años Robusto"

 

Så kva dykk trur, har eg skakkjørt meg fullstendig med dette?

 

En plass må mann begynne :) prøv de du har råd til og synes høres ut som aromaer du kunne tenke deg. Så tar du det der i fra ;)

 

Hva slags sigarer du liker er kun du som kan finne ut. Det er kun dine smaksopplevelser som bestemmer om du vil like dem.

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Prøvde for aller første gang et par trekk av en sigar forrige helg. Det vekket nysgjerrigheten, kan man si!

Jeg røyker ikke til vanlig, og holder meg unna sigaretter. Men sigaren smakte faktisk godt :)

 

Tenker at jeg kjøper meg en til nyttårsaften. Og har jeg forstått det riktig så er Montecristo no.4 en grei og rimelig begynnelse?

 

Jeg har jo da selvfølgelig ingen humidor stående. Og kommer ikke til å kjøpe en med det første før jeg vet om dette faktisk er noe for meg :p Det jeg lurer litt på da er; om jeg kjøper en sigar en av de nærmeste dagene, vil den da holde seg greit nok til nyttår da?

Lenke til kommentar

Montecristo No. 4 er veldig kurant ja, særlig hvis du ikke er vant til nikotin.

Personlig foretrekker jeg No.2, men den er ikke veldig forskjellig fra No.4, er som en storebror, større på alle områder.

 

Nå vet jeg ikke hvor du har tenkt å kjøpe fra, men hvis du kjøper fra sigar.com så veit jeg at de har en vane for å sende sigarene i en lukket pose med en liten humidipak.

I en sånn pose vil sigaren trives godt :)

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål jeg tenkte jeg kunne ta her:

 

Finnes det sigarer som vil kunne holde i mange mange år (tenker opp mot 20-30 år. Kanskje lenger) og samtidig bare bli bedre og bedre for hvert år? Noen anbefalinger? Pris skal ikke være noe hinder, såfremt det ikke overstiger tusenlappen for én sigar.

 

Spørsmål nummer to: Skal til London etter nyttår. Har tittet litt på denne listen, og allerede sett meg ut James J. Fox & Robert Lewis, blant annet. Om noen har anbefalinger utover den listen, eller ønsker å legge til litt så fyr løs! :) Håper dog på å få handlet mest hos Cigar House på Heatrow, hvor jeg slipper avgifter.

 

 

Er ganske ny innenfor dette, så setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...