Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Hvilken humidor er det du kjøpte?

Jeg kjøpte en som var veldig lik denne for en stund tilbake:

 

HUM-75DRG.jpg

 

Den fungerer greit, men jeg vil anbefale folk å kjøpe litt dyrere humidorer (da er den nok bedre til å holde på fuktighet osv.), mistenker at de billige humidorene med vindu og utvendig hygrometer har mye lettere for å ha lekkasje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpe en veldig billig liten humidor bare for og oppbevare noen sigarer over en kort periode.. Den heter Asti:

 

31R%2BmjPsGVL._SL500_AA300_.jpg

 

 

 

Bestemte meg for denne for den er enkel og er vell ikke så vanskelig og lage en kasse uten innebygget hygrometer og glass :roll: Og så har den fått veldig gode tilbakemeldinger på diverse forum og blant annet av kjøpere på ebay. Bestilte meg et hygrometer utenom :thumbup:

 

Men vil nok gå i innvistering av en dyrer humidor senere. Har sett mye på Park Lane humidorer som jeg tror jeg blir og kjøpe :thumbup:

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Er helt ny på dette med sigar og har ingen peiling på det heller, men har tenkt å bestille meg en sigar og det nødvendige jeg trenger da jeg synes dette ser særdeles godt ut.

 

Noen som har noe forslag til hva jeg kan kjøpe og hva jeg må ha? Noe som er godt for en nybegynner som meg? :wee:

Lenke til kommentar

Er helt ny på dette med sigar og har ingen peiling på det heller, men har tenkt å bestille meg en sigar og det nødvendige jeg trenger da jeg synes dette ser særdeles godt ut.

 

Noen som har noe forslag til hva jeg kan kjøpe og hva jeg må ha? Noe som er godt for en nybegynner som meg? :wee:

 

Ta deg en tur inn på Augusto og kjøp deg en sigar med en aroma/smak du tror du liker. Helst ikke kjøp den billigste. Men kost heller litt på den om du bare skal kjøpe 1. Anbefaler deg også og kjøpe deg en sigar kutter. Noe som vil gjøre opplevelsen med kuttingen mye enklere. Studer litt først angående tenning, klipping og røyking.

 

Skal du kjøp flere og oppbevare dem over tid. Anbefaler jeg deg og gå i innkjøp av en humidor.

 

du kan lese litt mer om humidorer, sigarer, og tips og triks på dinsigar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har plukket meg ut to sigarer og en sigarkutter som jeg tenker på å kjøpe. En H. Upmann Magnum 46 og en Aurora Sublimes Tubos, er disse gode? Regner også med at man må være 18 for å kjøpe, eller kan dette gå uansett? Lurer også på om det er mulugheter for å motta hentemelding på SMS. :)

Lenke til kommentar

Har selv noen Aurora Sublimes Tubos liggende i humidoren min. Helt kurant sigar med noen litt spennende smakker etter min mening. Ikke den beste jeg har smakt. Men en helt ok værdags sigar. Den andre kan jeg ikke utale meg om, for har aldri prøvd den.

 

All salg av tobakk i norge er ulovelig til peroner under 18 år.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Små billige, hmm selv vil jeg anbefale Montecriso nr.4 den er ikke så dyr og Cohiba Siglo I er også god til prisen. Og NUB series. Er også en veldig billig cubaner som heter Jose L. Piedra Petit Cazadores som jeg selv synes er en kurant sigar, særlig med litt alkohol til, siden jeg synes alkohol sammens med dyrere sigarer er sløsing av penger.

 

Av litt dyrere sigarer kan jeg anbefale deg og ta en titt på Oliva V series. Veldig gode sigarer. Oliva master blends er og knall. Kan også anbefale Arturo Fuente, Padrón og Opus X.

 

Alle merkene forhandler Augusto.no ser jeg bare som et tips :)

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Har funnet meg noen flotte sigarer siden jeg skrev det! :)

 

Jeg har nylig gått til innkjøp av Montecristo no.4. Jeg gleder meg veldig til å kunne sette meg ned med en av dem.

Jeg kjøpte fra Augusto.no før, men jeg synes det var alt for dyrt, og siden jeg ikke røyker så mye, så venter jeg heller til jeg kan hente meg noen i hjembyen.

 

Jeg gikk til innkjøp av noen La Aurora Finos. De var litt i det minste laget, men var veldig gode.

Lenke til kommentar

Ok:) Har handlet litt fra andre sider jeg. Men en god del handling for min del skjer nok på reiser og taxfree. Har en stor windor (humidor av et vinskap men en Oasis XL plus fukter inne i skapet med hyller av spansk cedar.) som jeg skulle ha fylt opp:)

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Hva er poenget med humidor? Er det for å holde fuktigheten på sigarene oppe?

Og hva er et hygrometer?

 

 

Ok:) Har handlet litt fra andre sider jeg. Men en god del handling for min del skjer nok på reiser og taxfree. Har en stor windor (humidor av et vinskap men en Oasis XL plus fukter inne i skapet med hyller av spansk cedar.) som jeg skulle ha fylt opp:)

Bilde?

Lenke til kommentar

Hehe, innholdet i skapet er jo ganske bra til nå. Men ikke så mye og skryte av med tanke på antallet. Men skal fylles opp med tid. Med tanke på hvor mye jeg har brukt på alt. 3 Humidorer, vinskap, Oasis XL plus fukter, sigarer, sigarkuttere, askebeger, lightere+++ vil jeg tippe at jeg er nok godt på vei godt over 10000lappen.. nå.... eller? :nei: blir fort mye penger når mann begynner å telle tilbake :p

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...