Gå til innhold

Dell E får Atom og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E Slim er, som navnet tydelig tilsier, en maskin som skal kunne konkurrere med de tynneste. PC-en skal være 211 mm på det tykkeste. Vekten er noe høyere enn Classic og Video(+); E Slim begynner på 1,18 kg.

 

Skal si vi snakker tynne maskiner. 211mm = 21,1cm. Du får jo hele fem stk på metern...

Lenke til kommentar

obrestad: Det er nok bare en regnefeil. Eeextra sier 0,83" og det er ca 2,11 cm.

 

Disse tror jeg kommer til å selge bedre enn selv Asus EEE grunnet Dells velkjente slagsapparat.

 

Håper Linux-distroen er basert på Ubuntu og er mulig å oppgradere Ram på de. Litt synd de ikke fikk inn DVI-port, men det får vel duge med en d-sub også.

 

Jeg får komme med litt gjetting på priser:

Classic 300$ = 1500kr+ (utgangspunkt)

Video 400$ = 2000kr+

Video+ 450$ = 2300kr+

E Slim 1000$ = 5000kr+

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Jeg har lent mot å skaffe meg en MSI Wind, men nå må jeg nesten avvente og se hvordan den er opp mot Dell E Slim... Og ja, det skal nok stå 21,1 mm isteden for 211. :)

Lenke til kommentar

jeg må nok gå til anskaffelse av en slikm PC. kan komkme godt til nytte når skolen begynner. det haddeforsovidt ikke gjort noe om jeg kunne kjøpt en Classic..

 

edit: hehe.. 211mm :p

 

vilk det lønne seg å bestille en slik fra utlandet eller vil prisen bli dradd opp betydlig?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ikke akkurat noen voldsomme overraskelser her hva gjelder spesifikasjoner. Men den ser jo bra ut rent estetisk, og prisene ser gode ut.

Håper den leveres med 6cellers batteri og en kurrant linuxdistro, dvs en av de mer populære.

 

DVI får vi nok ikke se på første generasjon Atom, brikkesettet har vel ikke mulighet for det?

Lenke til kommentar

Her er det mer info om maskinene.

 

Det nevnes blant annet en E Slim og en E Slim + der sistnevnte blir oppgradert fra 1 til 2 GB ram og fra 1,3 til 1,6 GHz. Begge disse skal få en fantastisk batteritid med 4,5 timer på 3 celler og 9 timer på 6 celler.

 

Tilgjengeligheten ser ut til å komme i august-september for amerikanerne og oktober-november for oss i Europa. I 2. kvartal 2009 skal det komme en oppfølgere: Versjon 2.

Lenke til kommentar
E Slim er, som navnet tydelig tilsier, en maskin som skal kunne konkurrere med de tynneste. PC-en skal være 211 mm på det tykkeste. Vekten er noe høyere enn Classic og Video(+); E Slim begynner på 1,18 kg.

 

Skal si vi snakker tynne maskiner. 211mm = 21,1cm. Du får jo hele fem stk på metern...

 

 

Hehe...

 

Ellers så jo denne maskinen mye bedre ut enn de andre i dette segmentet. Får bare vente og se hvor fort den kommer til landet og om det blir en ublu pris eller ei...

Endret av foudre
Lenke til kommentar
Største problemet med denne er vel om Dell skal ta 1000, - i shipping and handling som de pleier.

 

Dell har per idag fri frakt på alle deres bærbare, så jeg ser ikke noen grunn til at disse modellene ikke skal ha det.

 

En av Video modellene tror jeg kommer til å havne i hus her. er bare litt usikker om jeg jeg skal vente til 2. generasjon kommer.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

*sikle* De ultraportable der hørtes bare griselekre ut. Eneste jeg hadde savnet der var DVI-utgang som andre her nevner. Men det er ikke så farlig egentlig. Fint at de store produsentene begynner å satse på Linux, en dog bare på de ultraportable maskinene sine. Skulle likt å se Dell f. eks gi kunden mulighet til å velge Linux på maskinene sine. Altså at man får med en live cd eller at Linux er forhåndsinnstallert.

Lenke til kommentar

Heeey... kanskje dette kan være løsningen på traktorprosjektet mitt?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=978654&hl=

(og da glemmer vi vista?).

Hvis prisene havner i den rettning simen1 gjetter, så kan en max specca e-slim eller video+ være midt i blinken for meg!

 

Hvis jeg ikke kommer over noe bedre forslag til traktoren, så blir det nok så jeg bestiler en så fort som rå er! :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...