Gå til innhold

Grafikksnadder for PCI-porten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og så sier folk at AGP er død. :!:

Men med kun 133MB/s må det da bli en flaskehals t.o.m for et 8600GT. Ville forøvrig holdt meg til et gammelt PCI-kort om jeg skulle hatt flere skjermer. Har nå mange av dem liggende.

Endret av Smirnoff
Skrevet

Jess! Nå kan jeg oppdatere kortet i min maskin med 800Mhz Celly, 512MB RAM og 60GB disk! :wee:

Morsomt påfunn, men jeg tror nytteverdien er så lav at det ikke er vits. :)

Skrevet

Er ikke disse kortene lagd for at PC-en som er basert på Mini-ITX skal kunne få bedre grafikk- og videoytelse enn med det intrigerte, som er standard på slike hovedkort? De fleste Mini-ITX -kort har jo kun et PCI-spor.

Skrevet
Kortene er også spennende for dem som skal ha flere skjermer og ikke har flere PCI Express-spor ledige.

Synd de bare har én utgang da.

Ellers så begynner det å bli godt med PCIe-porter på en del hovedkort så det blir bare mindre og mindre vits med PCI-kort i tillegg for å få nok porter. Kjøper man f.eks dette kortet får man 4 PCIe x16-porter (for totalt 4*2 skjermutganger) og 2 PCI-porter for ytterligere 2 skjermutganger. Det blir nok til 10 skjermer. Trenger man noe mer enn det må man gå for Quadro-løsninger som takler inntil 4 skjermer per kort. Da begrenser det seg til 20 skjermer på en PC. Trenger man mer da så må man ty til skjermer med USB-tilkobling for skjermsignalet.

Skrevet (endret)

Deilig, passer supert til et mini-itx HK med Atom CPU ;)

Men når det gjelder HD og avspilling av HD så er vel ATI 2400pro PCI bedre da den har UVD ?

Noen som vet ca. hva strømforbruket til hver av skejrmkortene ligger på ?

Håper de ligger under 40-50W

Det eneste som mangler nå er at HW har en test mellom disse og et 2400pro PCI for å finne ut hvilke som yter best til div. ting ;)

Endret av The Ghost
Skrevet

Nesten litt flaut å si det men jeg tror jeg skal skaffe meg et slikt. Har faktisk vært på leting etter det men fant aldri noe virket OK. Jeg trenger 3 skjermer til PCen min, men har ingen PCIe port ledig da den ene går til det ene skjermkortet og det andre til en SATA kontroller. :)

Skrevet
Er ikke atom noe svakt til å kjøre hd materiell fra f.eks BR?

viss ikke ser jeg for meg en fin overgang til atom når jeg har jobb igjen =D

Er nok enig med deg, blir fort litt svak men med et HD2400pro som har UVD så burdte gå helt kurrant

Men nå må vi ikke spore helt av her ;)

Skrevet

Jeg gir litt blanke i nytteverdien her, den er vel litt "så som så". Derimot er jeg alltid glad i de litt mer sære utgivelsene som dukker opp, de som avviker fra det andre produsenter kommer med.

Husker det var masse rart som kom ut i 6800-serien blant annet. Drømemr fortsatt om et 7800gt dual kort. Vært altfor lite krumspring den siste tiden...

Skrevet (endret)

Hadde de gitt ut 8800GT hadde de vært perfekt for folding@home med GPU2 Nvidia som omtrent ikke krever CPU(pga. CUDA). Da kunne selv den gamle serveren min med S478 produsert minst 8000-12000PPD.

Så nytteverdien er meget stor for de som holder på med GPGPU ting.

Det er ikke busshastigheten og minnestørrelsen på kortet som er viktigst i GPGPU applikasjoner som folding@home GPU2, man trenger først og fremst regnekraften i selve GPUen.

Så en 8800GT 256MB utgave for PCI hadde gitt nytt liv i extreme skalaen til en haug gamle maskiner for GPGPU purposes. Jeg hadde garantert kjøpt!

Endret av Theo343
Skrevet

Bruker PCI skjermkort i vår nye plattform på industri matrisene våre. Står 4x lydkort i maskinene som går på PCI-e og da har vi ikke noe annet valg enn å bruke PCI skjermkort.

Gleder meg til det kommer hovedkort med bare PCIe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...