Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norsk tastatur på Touch Diamond,er det noe som avhenger av hvilken type Rom jeg har?

Hvis du flasher til WWE ROM så mister du T9 på norsk. Det jeg gjorde var å laste ned T9-pakken fra xda-developers.com, og installerte. da fikk jeg støtte for 14 språk, deriblant norsk.

Touch flo 3d kan man endre språk på, ved å installere programmet TF3D Config. Da blir hele tf3d på norsk, mens alt ellers på windows mobile blir engelsk. dvs start menyen, navnet på programmene osv.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Er det noen som sender masse meldinger her, jeg er en som sender masse sms/mms så jeg har dette gratis.

 

Det jeg lure på er om jeg har valgt feil telefon for dette, er skikkelig slit og komme in i det med og skrive sms med denne.

 

Ellers liker jeg alle funksjonene og alt med telefonen.

 

Så vist det er noen drevne her som vet om man blir skikkelig vant med denne telefonen til og skrive meldinger fort med.

Er noek redd du har valgt feil, ja. For å skrive raskt trenger du fysiske knapper, og aller helst fullt tastatur (HTC TyTn II).

Heller diamond pro enn tytn II

Men touchpal er ganske bra til å skrive meldinger med, etter litt trening der, kan du skrive fort, du finner det på cootek.com

 

Klare ikke sende touchpal over til telefonen. har sendt .cab fila til andre telefoner for og så sende den over men den vil ikke ta imot den.

 

EDIT: måtte vist aktivere mer en bare bluetooth. Trengte og aktivere trådløs overføring og utenom for og ta imot filer :whistle:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Noen av dere som har testet HurtigGPS? Jeg sjekket det ut, og "aktiverte" den...nå har "Gyldi tid" utløpt, og jeg må laste ned ett eller annet for å få utvidet tiden denne kan brukes.

Hva er dette for noe egentlig, og hvorfoe må man oppdatere den jevnlig? Jeg får også opp ett tegn i toppen av skjermen ganske ofte, som ser ut som en parabolantenne - denne tar meg til samme oppdateringsgreia for "HurtigGPS"....

Lenke til kommentar
Noen av dere som har testet HurtigGPS? Jeg sjekket det ut, og "aktiverte" den...nå har "Gyldi tid" utløpt, og jeg må laste ned ett eller annet for å få utvidet tiden denne kan brukes.

Hva er dette for noe egentlig, og hvorfoe må man oppdatere den jevnlig? Jeg får også opp ett tegn i toppen av skjermen ganske ofte, som ser ut som en parabolantenne - denne tar meg til samme oppdateringsgreia for "HurtigGPS"....

 

HurtigGPS laster ned data som forteller telefonen hvor satelittene er på himmelen, og siden de som kjent går i bane så flytter de på seg, dermed løper gyldigheten av dataene ut og du må laste ned på nytt

 

Det er i bunn og grunn et program som gjør at du får kontakt med satelittene raskere enn hvis du ikke har oppdatert hurtigGPS dataene

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Noen av dere som har testet HurtigGPS? Jeg sjekket det ut, og "aktiverte" den...nå har "Gyldi tid" utløpt, og jeg må laste ned ett eller annet for å få utvidet tiden denne kan brukes.

Hva er dette for noe egentlig, og hvorfoe må man oppdatere den jevnlig? Jeg får også opp ett tegn i toppen av skjermen ganske ofte, som ser ut som en parabolantenne - denne tar meg til samme oppdateringsgreia for "HurtigGPS"....

 

HurtigGPS laster ned data som forteller telefonen hvor satelittene er på himmelen, og siden de som kjent går i bane så flytter de på seg, dermed løper gyldigheten av dataene ut og du må laste ned på nytt

 

Det er i bunn og grunn et program som gjør at du får kontakt med satelittene raskere enn hvis du ikke har oppdatert hurtigGPS dataene

 

Oky. skjønner :)

Lenke til kommentar
Ok,kunne du vær så snill å linke til den T9-pakken som du lastet ned fra xda-developers?

Greier ikke å finne den!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408109

 

nederst i første innlegg ligger det en zip fil.

Takk skal du ha!

Dette blir min første smartphone,får håpe ikke overgangen blir så veldig tøff.

Jeg tar i gjerne imot forslag til gode og nyttige programmer til Touch Diamond. :cool:

Lenke til kommentar

En liten ting som har irritert meg er at når jeg tegner med pekepennen så kommer streken ca 1-2mm over der jeg trykker. Har også irritert meg over scrollbaren er nesten umulig å treffe med både pen og tommel. Det virker som om når jeg trykker et sted så blir det registrert 2 mm over, merket det ganske fort når jeg skulle spille kabal.

 

Har ikke sett noen klage noen steder om disse tingene og lurer på om det er bare slik med meg? Og er det mulig å kalibrer det slik at det blir rett?

Lenke til kommentar
En liten ting som har irritert meg er at når jeg tegner med pekepennen så kommer streken ca 1-2mm over der jeg trykker. Har også irritert meg over scrollbaren er nesten umulig å treffe med både pen og tommel. Det virker som om når jeg trykker et sted så blir det registrert 2 mm over, merket det ganske fort når jeg skulle spille kabal.

 

Har ikke sett noen klage noen steder om disse tingene og lurer på om det er bare slik med meg? Og er det mulig å kalibrer det slik at det blir rett?

 

Du burde være veldig veldig nøye når du kalibrerer. Min var sånn i starten, men så kalibrerte jeg den på nytt og da ble det bra

 

start - innstillinger - system fanen - skjerm

 

Håper det hjelper=)

Lenke til kommentar
En liten ting som har irritert meg er at når jeg tegner med pekepennen så kommer streken ca 1-2mm over der jeg trykker. Har også irritert meg over scrollbaren er nesten umulig å treffe med både pen og tommel. Det virker som om når jeg trykker et sted så blir det registrert 2 mm over, merket det ganske fort når jeg skulle spille kabal.

 

Har ikke sett noen klage noen steder om disse tingene og lurer på om det er bare slik med meg? Og er det mulig å kalibrer det slik at det blir rett?

 

Du burde være veldig veldig nøye når du kalibrerer. Min var sånn i starten, men så kalibrerte jeg den på nytt og da ble det bra

 

start - innstillinger - system fanen - skjerm

 

Håper det hjelper=)

 

Hehe var ikke værre nei :) Tusen takk!! Ble noe helt annet nå :D

Endret av ironman666
Lenke til kommentar
En liten ting som har irritert meg er at når jeg tegner med pekepennen så kommer streken ca 1-2mm over der jeg trykker. Har også irritert meg over scrollbaren er nesten umulig å treffe med både pen og tommel. Det virker som om når jeg trykker et sted så blir det registrert 2 mm over, merket det ganske fort når jeg skulle spille kabal.

 

Har ikke sett noen klage noen steder om disse tingene og lurer på om det er bare slik med meg? Og er det mulig å kalibrer det slik at det blir rett?

 

Hei!

Jeg brukte advanced config til å gjøre vertikal scroller bredere, 20 eller 22 px så blir den mye enklere å operere med tommelen. Jeg bruker "aldri" stylusen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...