Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et lite spesielt problem som har dukket opp de siste dager. Telefonen vil slå seg av hele tiden og særlig når man trykker inn knappen for å slå av skjermen, da bi skjermen svart som den skal men 1-2 sek senere slår den seg på med advarselen, ønsker du å slå av osv. Og hvis man velger å slå av telefonen helt starter den med engang, altså vil ikke være helt avslått. Og under oppstart kommer advarsel om du vil slå av eller ikke.

Særdeles irriterende. Ikke funnet noe fornuftig svar andre plasser. Nyeste rom fra htc.no skal være installert da touchscreen gikk sund tidligere i sommer og er reparert.

Så hvis noen har noen anelse hva som er galt så hadde det vært fint med et svar. OG hvis svar, som hard reset, vennligst gi mæ noen tips om hvordan jeg kan ta backup av adresselisten min.

På forhånd takk.

 

TV

Sjekk ut PIMbackup, den tar vare på meldingene dine, anropslogger, kontakter osv. Tar du en hardreset er det bare å plassere backupfilen på "minnekortdelen" og så velge restore når du er ferdig,

 

Etter å sett hvordan telefonen har fungert i de siste dager trur jeg problemet ligger i batteriet, lader seg ut på forferdelig kort tid. Enten batteri feil eller en eller annen prosess som stjeler stor batteri kapasitet. Trur på det førstnevnte. Kjøpe nytt batteri imorgen så får man se hvordan det går.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvorfor vil ikke HTCn min conecte ordentlig til Outlook og Jeyo??

Den finner sms og lignende, men så begynner linja nederst i windowsen (oppgavelinja), alt som ligger på den begynner hoppe drit fort frem og tilbake, så kommer det opp noen beskjeder med sms som blir lastet inn, sånn står den noen minutter før det kommer beskjed om at mobilen ikke er connected lengre... hvorfor??

 

og etter det har skjedd, trykker jeg på noe som helst som har med outlook og gjøre da så starter den igjen, programmet henger seg og den står bare og hopper på oppgavelinja! HJELP!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om dette er nevnt, men gidder ikke å lese 150 sider for å finne det ut.

 

Når jeg skriver melding bruker jeg "tastatur" som inntastingsmetode. Dette funker helt greit, for jeg slipper å trykke mange ganger på samme tasten, det er likt som på pc, og det er med æøå, som ikke er med hvis jeg bruker qwerty.

Det jeg lurer på en hvordan jeg får opp forskjellige tegn? Som f.eks utropstegn, spørsmålstegn osv. Finner ikke det jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Problem: Får ikke kobla til pc via active sync.

 

Har Win7 med Windows Mobile Device Center, når jeg kobler til mobilen, kommer den ikke opp som en enhet her, står fortsatt status i Device Center at det ikke er noe tilkoblet. Finner heller ikke ut av noe instillinger på mobilen som er feil i forhold til ActiveSync.

 

Når jeg kobler den til PC via USB kommer den bare opp som en ekstern HD...

 

Har søkt igjennom mesteparten av tråden her, og finner ikke noe løsning på problemet mitt.

 

På forhånd takk for svar ;)

Lenke til kommentar

Jaja, måtte bare installere å teste det litt :p

 

Er fra xda-developers, har både et wm (6.1) og en Android (2.1) os, men en bootloader sånn at du velger selv hva du skal boote i. Du bruker ca 100-300mb av laringsplassen din for Android men det funker kjempe godt iallefall til normale ting som å ringe, sende meldinger og være på wifi. Det er noen mangler da, som camera, usb-support (må inn i wm og overføre der) og litt kort batteri tid + noen flere som står i linken.

 

Men ellers funker den helt fint og helt som en Android telefon. Du kan laste ned alle programmene fra Android Market, ringe osv osv.

 

Bare ta backup av din gamle ting med PIMbackup og gå igang å lek med Android på Diamond <3

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

I går døde tlf min :cry:

Den sto på lading og fungerte helt fint i ca 15 min. ...så ble alt svart.

Ladelys kommer heller ikke på....helt død mao.

 

Kan det være noe så simpelt som at batteriet er utslitt??

 

Hvor handle nytt? :hmm:

 

Har opplevd det selv, tok ut batteriet og satt det inn igjen. Helt dødt. Aner ikke hvordan jeg fikk den til å starte igjen men kåla med den, trøkka litt på skjermen og brått fungerte den igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...