Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Jeg syns håndteringen av "låsing" er rotete. Jeg trodde lenge at jeg låste telefonen ved å trykke på av/på-knappen, men fant senere ut at den faktiske tastelåsen skrus på ved å holde inne legg-på-knappen i et par sekunder. Håper noen finner opp en mer intuitiv løsning på dette. XDA-gjengen ser ihvertfall ut til å kose seg med telefonen.

 

Det å trykke på/av knappen låser jo telefonen da på en måte, det eneste du får åpna den med er av/på knappen

 

 

Edit:

Og hva er forskjellen på tastelås og "lock device" som man får når man trykker inn av/på-knappen på toppen?

Regner med at forskjellen bare er at skjermen slås av når man trykker på av/på-knappen.

Virker som om det er mer bak det, når man lcoker devicen så kobles den også bort ifra Activesync f.eks.

 

Den slår av alle tilkoblingsfunksjoner når du trykker på av/på knappen.

Det finnes en tweak som gjør at den ikke kobler seg av wifi når skjermen blir svart da.

Den tweaken kan du skru på vis du har diamond tweak programmet f.eks.

 

 

Det er en tweak som gjør at tåstelås går på hver gang skjermen blir sort. Funker digg, for da trykker du bare på av/på knappen, skjermen blir sort, og tastelås går på. Alt i ett, rett å slett.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips om et nyttig program dersom man ønsker å fjernstyre HTC-en fra PC-en:

"EveryWAN Remote Support Personal Edition"

http://www.sparus-software.com/spip.php?pa...oad&lang=en

 

Programmet er gratis og har i tillegg til fjernstyring også funksjoner som Registry editor, File Transfer, Task Manager, System Information, Software Installation, SkinMaker, Screen capture, Clipboard Management, Macro recording + mer.

 

-tb-

Endret av tbergset
Lenke til kommentar
Masse interessant lesing her ja! Her er mitt lille spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på...

 

Har aldri hatt noen smart mobil før, og har heller aldri drevet å synca opp mot mot outlook osv, men begynner nå å ta dette i bruk med min diamond. Jeg hadde regnet med, etter å ha syncet med outlook, at jeg skulle jeg greie å sende e-post med outlook kontoen fra mobilen men dette gikk jo ikke. Hvis jeg er koblet til pcen min sender og mottar den mail naturligvis, men er det ikke meningen at jeg skal kunne sende mail med outlook kontoen min også fra mobilen når den ikke er koblet til PCen?

 

Har også satt opp en hotmail konto i tillegg til outlook kontoen og med denne går det fint fint å både sende og motta mail.

 

Har omsider greid å sette opp mailkontoen på telefonen og greier både å sende og motta mail. :D

 

Problemet er bare at det er samme mail som er satt opp i outlook på PCen så når jeg syncer opp mot PCen så får jeg akkurat de samme mailene også i outlook kontoen som ved default finnes på telefonen. Er det noen som vet om en måte å samkjøre disse to på så jeg slipper å ha et dobbelt sett med helt like mailer?

 

Still inn på gmail, eller på outlook at den skal slette nedlastede mailer.. :)

Lenke til kommentar
Har fått min HTC Diamond nå nylig, fornøyd, men gleder meg til nye ROM versjon.

 

Spørsmål:

 

Jeg kjører navigator 6 men hører mye snakk om Navigator 7 på forumet, den er ikke tilgjengelig på TomTom.com ennå, betyr det jeg må lete i 'uoffisielle' kanaler..?

Det ligger vel en link til en gratis-versjon av Navigator7 i begynnelsen av posten. Det som er dumt er da at det i prinsippet ikke er mulig å kjøpe kart til denne på lovlig vis ennå. I tillegg fungerer ikke gamle versjon 6 kart (Jeg har hvertfall ikke fått noen av de originale kartene jeg har i v.6 til å fungere ennå).

 

Hei.

 

Har en kartpakke på min mobil fra i fjorsommer, som fulgte med en TOMTOM GO ONE XL enhet, å det fungerer knirkefritt på TOmtom7 på min Diamond.

Lenke til kommentar
Jeg har installert Tomtom på min Diamond, og skal da på en tur til sverige imorgen..

Jeg tenkte da å sitte å leke litt med den da for å gjøre meg litt kjent med den.

 

Men, må jeg betale for trafikken når jeg er i sverige da?

 

Nei. Tomtom bruker den interne GPS mottageren i telefonen, så den fungerer som en helt vanlig GPS enhet, å koster ikke ei krone.. :)

Lenke til kommentar
Hvis batteriet dekker over "HTC"-logoen på det originale bakdekselet så fungerer nok neppe GPS da det er her GPS-antennen titter frem.

 

Mister faktisk gps-signal med det uorginale dekslet, men det har sikkert med at antennen er trekanten som sitter rundt linsen, det er bare åprøve uten dekslet så ser dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...