Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

At du har nodata på og disabla alt som er der så kan du være sikker på det.

Ellers så ser du at den begynner å telle på icona vis du har på 3g, og så lenge du er tilkoblet et wlan nett, så skal den velge wlan over 3g så selvom om 3g er på og teller sekundene og du laster ned noe, så vil det bruke wlan nettet og ikke 3g.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da her jeg for første gang flashet til ny HardSPL, og så ny radio, og deretter tok jeg og installere Swiftblade's 4.0 ROM basert på nye UK ROM 1.93.

Sleit lenge med å få det til. ser ut til at det ikke fungerer via Windows Vista. Hadde en bærbar med xp som jeg oppdaterte alt fra.

Telefonen er sinnsyk kjapp nå i forhold til 1.37.

Eneste kjedelige er at animasjonen på tf3d er slått av, men det går bra så lenge telefonen føles 4 ganger kjappere enn før.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

noen her som har gått fra Elite 3.0 til Swiftblade 4.0? Hvordan blir det med kartene til TomTom når man flasher en ny rom? Har fått Trondheim gratis og vil gjerne keep it that way. Og hva er den enkleste måten å ta backup av kontakter, bilder og SMS på når man skal flashe til en ny ROM?

Lenke til kommentar
noen her som har gått fra Elite 3.0 til Swiftblade 4.0? Hvordan blir det med kartene til TomTom når man flasher en ny rom? Har fått Trondheim gratis og vil gjerne keep it that way. Og hva er den enkleste måten å ta backup av kontakter, bilder og SMS på når man skal flashe til en ny ROM?

Jeg lastet ned et gratis kart fra TomTom. Når jeg så formaterte "intern Lagring" kunne jeg fortsatt laste ned samme kartet fra TomTom. Jeg har ikke prøvd å oppdatere Rom'en men vil tro at det fortsatt fungerer på samme måte. Gratis kartet er trolig koblet opp mot telefonens IMEI, som alltid vil være det samme.

Lenke til kommentar
noen her som har gått fra Elite 3.0 til Swiftblade 4.0? Hvordan blir det med kartene til TomTom når man flasher en ny rom? Har fått Trondheim gratis og vil gjerne keep it that way. Og hva er den enkleste måten å ta backup av kontakter, bilder og SMS på når man skal flashe til en ny ROM?

 

Sim kontaktene holder seg jo i sim-kortet. Man syncer med Outlook, og da beholder Outlook alle kontaktene dine, slik at når du syncer igjen etter å ha oppdatert ROM så vil alle kontaktene komme tilbake.

Kartene du har lastet ned, har du jo lastet ned et sted, regner med internal storage. hos meg het mappen Oslo, og der lå kartene. bare kopier denne mappen, og legg den på din pc, så når du har oppdatert, så limer du den tilbake.

Testet TOMTOM 7, funker bra.

Lenke til kommentar
Eneste kjedelige er at animasjonen på tf3d er slått av, men det går bra så lenge telefonen føles 4 ganger kjappere enn før.

Hva mener du med det?

 

De "flisene" som ligger i bakgrunnen, dem beveger seg ikke. Når du trykker "home" knappen, popper alt frem med en gang, og ikke noe fading eller noe sånt. Men tro meg, det går unna nå på menyene, så tydelig at htc har jobbet med denne saken.

Lenke til kommentar
Eneste kjedelige er at animasjonen på tf3d er slått av, men det går bra så lenge telefonen føles 4 ganger kjappere enn før.

Hva mener du med det?

 

De "flisene" som ligger i bakgrunnen, dem beveger seg ikke. Når du trykker "home" knappen, popper alt frem med en gang, og ikke noe fading eller noe sånt. Men tro meg, det går unna nå på menyene, så tydelig at htc har jobbet med denne saken.

Er det å forvente at det kommer en norsk versjon, eller er ikke HTC "så nøye på det"? Mener å ha hørt at de sjeldent oppdaterer ROM'er...?

Lenke til kommentar
Er det å forvente at det kommer en norsk versjon, eller er ikke HTC "så nøye på det"? Mener å ha hørt at de sjeldent oppdaterer ROM'er...?

 

jeg har hørt at de tar de største markedene først, og WWE (engelsk) versjonen har flest brukere i verden, og da tar de og oppdaterer denne før alt annet. Når det evt. kommer en norsk versjon er usikkert. har sendt mail til htc support to ganger, uten svar. ga opp, og oppgraderte ROM'en selv til 1.93 WWE. Så endret jeg språket på TF3D til norsk, og lastet ned T9-ordbok pakke med norsk språk, og dermed er det ikke noe problem å ha engelsk ROM.

Lenke til kommentar
noen her som har gått fra Elite 3.0 til Swiftblade 4.0? Hvordan blir det med kartene til TomTom når man flasher en ny rom? Har fått Trondheim gratis og vil gjerne keep it that way. Og hva er den enkleste måten å ta backup av kontakter, bilder og SMS på når man skal flashe til en ny ROM?

 

Sim kontaktene holder seg jo i sim-kortet. Man syncer med Outlook, og da beholder Outlook alle kontaktene dine, slik at når du syncer igjen etter å ha oppdatert ROM så vil alle kontaktene komme tilbake.

Kartene du har lastet ned, har du jo lastet ned et sted, regner med internal storage. hos meg het mappen Oslo, og der lå kartene. bare kopier denne mappen, og legg den på din pc, så når du har oppdatert, så limer du den tilbake.

Testet TOMTOM 7, funker bra.

Tja, Outlook vil jeg ikke bruke, og alle mine kontakter er lagret på telefonen, med multiple numbers, bilder osv som ikke blir fanget opp av en evt. SIM-sync.

Skal sjekke ut PIM eller hva det heter, tror det er et backupprogram. Vil gjerne ha mine favoritter og tilhørende bilder med inn i min neste ROM uten å legge inn det manuelt igjen.

Lenke til kommentar
Er det å forvente at det kommer en norsk versjon, eller er ikke HTC "så nøye på det"? Mener å ha hørt at de sjeldent oppdaterer ROM'er...?

 

jeg har hørt at de tar de største markedene først, og WWE (engelsk) versjonen har flest brukere i verden, og da tar de og oppdaterer denne før alt annet. Når det evt. kommer en norsk versjon er usikkert. har sendt mail til htc support to ganger, uten svar. ga opp, og oppgraderte ROM'en selv til 1.93 WWE. Så endret jeg språket på TF3D til norsk, og lastet ned T9-ordbok pakke med norsk språk, og dermed er det ikke noe problem å ha engelsk ROM.

Hvordan endrer du språket i TF3D til norsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...