Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en tweak som gjør at tåstelås går på hver gang skjermen blir sort. Funker digg, for da trykker du bare på av/på knappen, skjermen blir sort, og tastelås går på. Alt i ett, rett å slett.. :p

 

Hvilken tweak er det? Jeg sliter med at tlf slår seg på titt og ofte når jeg har den i lomma. Mulig jeg er borte i av/på knappen, men virker ikke slik :hmm:

Det skal jo litt til å greie og skru den av i lomma da, først må et trykk for å skru på skjermen, så et langt trykk for å skru av telefonen i tilleg til et trykk på ja knappen, ska litt til for at det skjer :p

 

Så kan hende det er noe annet som har skjedd, jeg har opplevd at telefonen restarter mens jeg sover, før alarmen har gått, og jeg har nok ikke gått i søvne og skrudd den av heller :p, vet ikke hva som har skjedd egentlig, men det har skjedd 3-4 ganger trur jeg, andre som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Det er en tweak som gjør at tåstelås går på hver gang skjermen blir sort. Funker digg, for da trykker du bare på av/på knappen, skjermen blir sort, og tastelås går på. Alt i ett, rett å slett.. :p

 

Hvilken tweak er det? Jeg sliter med at tlf slår seg på titt og ofte når jeg har den i lomma. Mulig jeg er borte i av/på knappen, men virker ikke slik :hmm:

Det skal jo litt til å greie og skru den av i lomma da, først må et trykk for å skru på skjermen, så et langt trykk for å skru av telefonen i tilleg til et trykk på ja knappen, ska litt til for at det skjer :p

 

Litt dårlig forklart kanskje, men mente at skjermen slår seg på titt og ofte i lomma slik at det blir trykt en masse rart mens den ligger i lomma ;)

Er det slik at av/på knappen ikke er en fullverdig tastelås? Eller var det en tweak som justerte noe her?

Lenke til kommentar
Innstalerte TCMP nå, og overførte en epesode av family guy, får programmet til å spille av fila men bilder hakker en god del.. Klare å spille av fint noen sekunder men så stopper bildet opp noen sekunder. Noen fler som har hatt dette problemet, evt hvordan dere løste det?

 

Jeg kjører de fleste filer uten noen problemer (litt lav fps noen ganger)

For best av spilling burde du også være sikker på at det ikke kjøres noen andre program i bakgrunden mens du ser filmen.

 

Start filmen og lek litt med video instillingene. Etter å ha endret litt fikk jeg bort Vsync problemet som kommer på noen filmer.

Lenke til kommentar
Litt dårlig forklart kanskje, men mente at skjermen slår seg på titt og ofte i lomma slik at det blir trykt en masse rart mens den ligger i lomma ;)

Er det slik at av/på knappen ikke er en fullverdig tastelås? Eller var det en tweak som justerte noe her?

 

Av/på knappen skal være en fullverdig taste lås ja.

Har aldri hatt noen problemer med at den på uhell slår seg på. Uansett hvor mange knapper jeg trykker på eller hvor mye jeg rører på skjermen.

 

For ekstra sikkerhet kan du jo skru på taste låsen også før du legger den i hvile.

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd det headsette her, tilfelle, er det bra til musikk spilling etc, også vet noen om en billig side man kan kjøpe det på?

 

siden du linka til har jo en liten meny fra prisguide da..

sjekk her https://prisguiden.no/product.php?pro...s#productPrices.

 

Ja jeg har sett der, men som jeg sa, en billig side, og det der er ikke akkurat noe billig, fant en side der den kosta 35 dollar(under 200kr), den var utsolgt da, og hadde visst vært det en god stund så jeg tviler på at de får den inn igjen.

Lenke til kommentar
Det er en tweak som gjør at tåstelås går på hver gang skjermen blir sort. Funker digg, for da trykker du bare på av/på knappen, skjermen blir sort, og tastelås går på. Alt i ett, rett å slett.. :p

 

Hvilken tweak er det? Jeg sliter med at tlf slår seg på titt og ofte når jeg har den i lomma. Mulig jeg er borte i av/på knappen, men virker ikke slik :hmm:

Det skal jo litt til å greie og skru den av i lomma da, først må et trykk for å skru på skjermen, så et langt trykk for å skru av telefonen i tilleg til et trykk på ja knappen, ska litt til for at det skjer :p

 

Litt dårlig forklart kanskje, men mente at skjermen slår seg på titt og ofte i lomma slik at det blir trykt en masse rart mens den ligger i lomma ;)

Er det slik at av/på knappen ikke er en fullverdig tastelås? Eller var det en tweak som justerte noe her?

 

Ja kan du forklare tweaken til oss her :D

Lenke til kommentar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409540

Noen som har prøvd dette? Lurer på om det fungerer på Norsk rom?

DiamondTweak 0.3 er den nyeste

 

Jepp jeg bruker 0.3, brukte 0,2 før, begge funker kjempefint, det er bare forklaringen osv. som er engelsk, og vis du vil eller noen andre vil kan de bare pm ha som lagde den også kan de oversette det til norsk.

 

Masse brae tweaks der, du burde prøve ut programmet.

Lenke til kommentar
Hvis batteriet dekker over "HTC"-logoen på det originale bakdekselet så fungerer nok neppe GPS da det er her GPS-antennen titter frem.

 

Mister faktisk gps-signal med det uorginale dekslet, men det har sikkert med at antennen er trekanten som sitter rundt linsen, det er bare åprøve uten dekslet så ser dere.

 

Ville vært veldig dumt å plassert antennen i dekselet, for så å ikke koble den videre. Forøvrig også ulurt å legge en antenne for mottak av GPS-signaler bak en metallskjerm... My bet er fortsatt det som ligger bak den svarte nettingen hvor bakdekselet er ekstra tynt (under HTC-logoen).

Lenke til kommentar
Masse interessant lesing her ja! Her er mitt lille spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på...

 

Har aldri hatt noen smart mobil før, og har heller aldri drevet å synca opp mot mot outlook osv, men begynner nå å ta dette i bruk med min diamond. Jeg hadde regnet med, etter å ha syncet med outlook, at jeg skulle jeg greie å sende e-post med outlook kontoen fra mobilen men dette gikk jo ikke. Hvis jeg er koblet til pcen min sender og mottar den mail naturligvis, men er det ikke meningen at jeg skal kunne sende mail med outlook kontoen min også fra mobilen når den ikke er koblet til PCen?

 

Har også satt opp en hotmail konto i tillegg til outlook kontoen og med denne går det fint fint å både sende og motta mail.

 

Har omsider greid å sette opp mailkontoen på telefonen og greier både å sende og motta mail. :D

 

Problemet er bare at det er samme mail som er satt opp i outlook på PCen så når jeg syncer opp mot PCen så får jeg akkurat de samme mailene også i outlook kontoen som ved default finnes på telefonen. Er det noen som vet om en måte å samkjøre disse to på så jeg slipper å ha et dobbelt sett med helt like mailer?

 

Still inn på gmail, eller på outlook at den skal slette nedlastede mailer.. :)

 

Hadde samme problemet, løsningen er når du syncer mot pc går du inn i innstillinger for mobil enheten/endre sync instillinger/ta bort hukken på E-post sync på nytt og vips så har du bare en e-post konto.

texasen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...