Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når eg f.eks er i ein samtale, så dimmar skjermen seg, og blir heilt svart.

Eg må trykke på volumknapp eller PÅ-knappen for å få den til å vakne att.

Synest dette er irriterande, går det an å stille på dette?

 

 

Når eg f.eks er i ein samtale, så dimmar skjermen seg, og blir heilt svart.

Eg må trykke på volumknapp eller PÅ-knappen for å få den til å vakne att.

Synest dette er irriterande, går det an å stille på dette?

Prøv med:

HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le

Set it to 0 instead of 1

og/eller disse(Jeg måtte bruke den første for å få den til å ikke slå seg av når jeg skulle ringe eller ta imot en samtale ) Den disabler en sensor som føler når du legge tlf inntil øre(lys sensor)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)

HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

 

har samme problem. men hvordan kommer jeg onn på control panel? og hva står HKCU for?

Lenke til kommentar

Prøvde programmet "nodata" og disabled Chess Internet, Chess MMS og Chess Wap.

Testet internettet og det fungerte fortsatt. :/

 

Og en annen ting, viss Spb Gprs Monitor viser rett (noe jeg tror den gjør) Så kan du ikke surfe innom 30-40 wap sider slik du skrev for 1mb. Med meg så tar fremsiden på wap.dagbladet.no i Opera Mobile ca 100kb og trykker jeg på en sak, så generer jeg nye 100kb. Dvs ca 9-10 wapsider i opera mobile = 1MB, ihverfall hos meg.

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

JEg synkroniserte min hotmail med telefonen og klarte å få inn alle kontaktene mine derfra. HAr ikke noe behov for å ha de på telefonen siden det bare blir mye rot. er det mulig å fjerne de på en enkel måte? har prøvd å slette epost kontoen for så å legge den til på nytt uten å synkronisere kontaktene, men får det ikke til. hjelp=S

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man får kalenderen til A vise måneder, istedenfor uke når man trykker på den fra forsiden (kalenderen)? Prøver å stille den til måned, men når jeg går ut og tilbake igjen, så hopper den tilbake til å vise uke.

 

 

For de av dere som bruker Thunderbird, sA fant jeg et par programmer som kan gjøre det.

Det første heter birdiesync og koster 19.95 €. Det integrerer seg meg activesync slik at den vil synke automatisk. Det har ogsA en 21 dager trial. Tester programmet nA, og det virker ganske bra syns jeg.

 

Den andre metoden jeg fant bruker et program som heter FinchSync. En tutorial pA hvordan du bruker det, hor du kan laste det ned og setter det opp ligger >her<. Ulempen med denne metoden er visst at man mA synce manuelt.

Lenke til kommentar

Til vanlig når jeg trykker på edge ikonet oppe i panelet får jeg ikke fram noe, men etter å ha sjekket været får jeg fram en teller. Denne går oppover. Dette har den gjort helt siden jeg sjekket været. Hvorfor? Den har nå kommet til flere minutter? Det tar da ikke så lang tid å sjekke været?

 

Edit: Går jeg på innstillingene og setter Datatilkobling til av går denne telleren bort. Den kommer igjen når jeg bruker nettet til noe. Hvorfor? Skal ikke datatilkoblingen skru seg av automatisk etter at jeg har brukt den?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Til vanlig når jeg trykker på edge ikonet oppe i panelet får jeg ikke fram noe, men etter å ha sjekket været får jeg fram en teller. Denne går oppover. Dette har den gjort helt siden jeg sjekket været. Hvorfor? Den har nå kommet til flere minutter? Det tar da ikke så lang tid å sjekke været?

 

Edit: Går jeg på innstillingene og setter Datatilkobling til av går denne telleren bort. Den kommer igjen når jeg bruker nettet til noe. Hvorfor? Skal ikke datatilkoblingen skru seg av automatisk etter at jeg har brukt den?

 

Henger meg på her, lurer også på dette. Det skal da ikke være nødvendig å disable internetten for hver gang jeg oppdaterer været!

Lenke til kommentar
Hei. Kanskje vi skal slå sammen en diskusjontråd med FAQ? Jeg kunne ha påtatt meg ansvaret hvis det går.

 

 

Kan trådstarter bekrefte om det er greit at den og diskusjonstråden har blitt slått i sammen i en tråd? :)

 

Jeg ser ikke vitsen med å slå sammen FAQ og diskusjon inn i en ny tråd. Jeg oppdater stadig FAQ på forsiden og hele tråden er lagd kun for spørsmål og svar. En diskusjons tråd har vi også allerede. Så lenge folk spør spørsmål i denne tråden vil jeg gjøre det jeg kan for å hjelpe de.

Lenke til kommentar
av-17693.jpg

Leste noe her på forumet om at det nesten er umulig å skru av alarmen hvis man ikke gjør en eller annen tweak, men kan ikke finne det igjen. Noen som vet noe mer?

 

For å skru av alarmen til vanlig må man trykke på det knøtt lille alarm ikonet øverst til venstre. Det er noen som drive å lager et program slik at du bare trenger å riste mobilen. Men har ikke noen andre råd akkurat nå.

 

 

Har innstallert phm regedit, men jeg får kun opp de 4 forskjellige hkey'ene når jeg starter programmet? Går jeg inn på values, kommer jeg bare til en blank skjerm? Noe jeg gjør feil, eller?

 

Trykk deg helt inn på riktige mapper. Og når du er helt framme, da trykker du på values, det vil da komme fram noen filer der du kan endre verdiene.

 

HKLM=Hkey_local_Machine

 

Når eg f.eks er i ein samtale, så dimmar skjermen seg, og blir heilt svart.

Eg må trykke på volumknapp eller PÅ-knappen for å få den til å vakne att.

Synest dette er irriterande, går det an å stille på dette?

 

Prøv med:

HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le

Set it to 0 instead of 1

og/eller disse(Jeg måtte bruke den første for å få den til å ikke slå seg av når jeg skulle ringe eller ta imot en samtale ) Den disabler en sensor som føler når du legge tlf inntil øre(lys sensor)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)

HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

 

 

har samme problem. men hvordan kommer jeg onn på control panel? og hva står HKCU for?

 

Start PHM Registery editor.

HKCU= Hkey_current_user

 

 

av-164494.jpg

Har lastet inn flere ringetoner, men faar dem ikke opp naar jeg gaar inn for aa skifte tone. Hvordan finner jeg dem?

 

Ringetonene har jeg lagt i en mappen Min enhet>My documents>mine ringetoner

SMS lyder legger du bare i My documents mappen

 

Prøvde programmet "nodata" og disabled Chess Internet, Chess MMS og Chess Wap.

Testet internettet og det fungerte fortsatt. :/

 

Og en annen ting, viss Spb Gprs Monitor viser rett (noe jeg tror den gjør) Så kan du ikke surfe innom 30-40 wap sider slik du skrev for 1mb. Med meg så tar fremsiden på wap.dagbladet.no i Opera Mobile ca 100kb og trykker jeg på en sak, så generer jeg nye 100kb. Dvs ca 9-10 wapsider i opera mobile = 1MB, ihverfall hos meg.

 

Om du har disabled alt i nodata skal det i teorien ikke være mulig at mobilen din kommer seg online (med mindre du har wifi på også)

 

Den infoen om wapsidene fant jeg på tele2 sine sider. Skal oppdatere FAQen med din info.

 

Instalerte akkurat det musikk programmet S2P, og syntes det var ganske mye lagg der, også tok det mye ram syntes jeg, rett etter en soft reset på mobilen har jeg 51% ram og når jeg kjørte bare s2p gikk det opp til 63%, og mobilen frøys etterhvert mens jeg kjørte det og.

 

Rart. Funker fint hos meg. programmet lagger noen ganger. Men ikke ofte. Selv med det er det mye bedre enn touchflo mp3 syns jeg. Programmet har heller aldri crashet hos meg.

Jeg brukte programmet og TOMTOM samtidig uten at mobilen ble treg. Men om du ikke syns noe om det er det bare å avinstallere det.

 

av-17693.jpg

Til vanlig når jeg trykker på edge ikonet oppe i panelet får jeg ikke fram noe, men etter å ha sjekket været får jeg fram en teller. Denne går oppover. Dette har den gjort helt siden jeg sjekket været. Hvorfor? Den har nå kommet til flere minutter? Det tar da ikke så lang tid å sjekke været?

 

Edit: Går jeg på innstillingene og setter Datatilkobling til av går denne telleren bort. Den kommer igjen når jeg bruker nettet til noe. Hvorfor? Skal ikke datatilkoblingen skru seg av automatisk etter at jeg har brukt den?

 

Dette syns jeg også er rart. Er du sikker på at det ikke er noen program som kjører i brakrunden? Du kan uansett trøste deg med at det koster ikke basert på hvor lenge du er koblet til, men ettersom hvor mye du laster ned. Så om det står på og du ikke laster ned noe info koster det ingenting. Vær oppdatering skjer hos meg på under 1sek (kun trondheim)

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Har innstallert phm regedit, men jeg får kun opp de 4 forskjellige hkey'ene når jeg starter programmet? Går jeg inn på values, kommer jeg bare til en blank skjerm? Noe jeg gjør feil, eller?

 

Trykk deg helt inn på riktige mapper. Og når du er helt framme, da trykker du på values, det vil da komme fram noen filer der du kan endre verdiene.

 

HKLM=Hkey_local_Machine

 

 

 

Altså, jeg får opp skjermen med HKCL, HKCU, HKLM og HKU. Når jeg trykker på de, så skjer det ingentind - de blir kun markert. Markerer jeg de, og trykker på values, kommer jeg bare inn i en blank skjerm og valget nede til venstre endrer seg til "Keys". Trykker jeg der, kommer jeg tilbake til de 4 keysene.

Foran de forskjellige keysene står det heller ikke noe pluss tegbn, men kun den gule mappa med nøkkel i.

Kan det være lagt inn en sperre i rom'en som hindrer reg editering?

 

Jeg prøvde å innstallere Resco File Explorer. men der må man være power user for å få frem regedit (hvordan bli power user?), så jeg er nå like langt :(

 

Finnes det noe annet regedit program jeg kan bruke?

 

Kan også legge til at jeg er vant til reg editering på xp, så det virker som om det er noe som ikke stemmer her - og ikke bare meg ;)

Lenke til kommentar
Altså, jeg får opp skjermen med HKCL, HKCU, HKLM og HKU. Når jeg trykker på de, så skjer det ingentind - de blir kun markert. Markerer jeg de, og trykker på values, kommer jeg bare inn i en blank skjerm og valget nede til venstre endrer seg til "Keys". Trykker jeg der, kommer jeg tilbake til de 4 keysene.

Foran de forskjellige keysene står det heller ikke noe pluss tegbn, men kun den gule mappa med nøkkel i.

Kan det være lagt inn en sperre i rom'en som hindrer reg editering?

 

Etter du har trykket med fingeren/stylus må du trykke igjen med Enter knappen (den runde knappen på mobilen)

 

 

av-165291.jpg

jeg har kart over hele vest europa i en mappe som er flyttet over til diamond. det fungerer utmerket, men tar opp 1.6 GB. hvordan kan man administrere slik at man f.eks bare har skandinavia, eller norge....

 

Prøv å last ned TOMTOM home fra deres side. Kanskje du kan administrere det med det programmet.

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar

QUOTE(Chivas @ 11/07-2008 : 19:46)

Har innstallert phm regedit, men jeg får kun opp de 4 forskjellige hkey'ene når jeg starter programmet? Går jeg inn på values, kommer jeg bare til en blank skjerm? Noe jeg gjør feil, eller?

 

 

Trykk deg helt inn på riktige mapper. Og når du er helt framme, da trykker du på values, det vil da komme fram noen filer der du kan endre verdiene.

 

HKLM=Hkey_local_Machine

 

 

QUOTE

Når eg f.eks er i ein samtale, så dimmar skjermen seg, og blir heilt svart.

Eg må trykke på volumknapp eller PÅ-knappen for å få den til å vakne att.

Synest dette er irriterande, går det an å stille på dette?

 

Prøv med:

HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le

Set it to 0 instead of 1

og/eller disse(Jeg måtte bruke den første for å få den til å ikke slå seg av når jeg skulle ringe eller ta imot en samtale ) Den disabler en sensor som føler når du legge tlf inntil øre(lys sensor)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)

HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

 

 

har samme problem. men hvordan kommer jeg onn på control panel? og hva står HKCU for?

 

 

Start PHM Registery editor.

HKCU= Hkey_current_user

 

 

hvor finner jeg programmet og hvordan installere jeg det? hvordan gjør jeg for å kunne stille på slik at lyset ikke går av osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...