Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Har en del spørsmål som jeg ikke har fått svar på i den andre diskusjonstråden. Men jeg prøver her istedet.

 

1. Har satt bluetooth til at telfonen min skal vises for andre enheter, har også satt bånd til GSM og ikke auto. Men ser ikke ut som den lagrer det skikkelig for igår var begge deler plutselig stilt tilbake. Noen som vet hvorfor? Lurer på om det skjedde i forbindelse med restart av tlf.

 

2. Igår skulle jeg koble meg til vg.no, men det funka ikke. Har skrudd av 3g og super 3g og hadde full edge-dekning. Regner med at den skulle bruke Edge. Men fikk bare feilmelding. Været derimot fikk jeg lastet ned, er kun websider jeg ikke fikk til å funke.

 

3. Vil så gjerne ha et annet keyboard til å funke. Har lastet det ned og lagt det under "program files" -> pcmkeyboard under "enhet". Dvs. har lagd en undermappe som heter "pcmkeyboard". Har kalt fila norsk.layout. Men får det ikke opp når jeg prøver å skrive noe. Nå er det flere mapper og steder den kan ligge. Har både "program files" og "programfiler" under både "enhet" og "intern lagring". Skjønner ikke hvordan jeg skal få dette til å funke.

 

4. Har som sagt skrudd av 3g osv. Da kobler den seg kun til med Edge. Står alltid en stor "E" oppe på toppen av skjermen, evt. en stor "G". Hva står G'en for? Og selvom disse ikonene er der, så betyr det vel ikke at jeg betaler for å ha dekning? Altså, jeg betaler vel bare for det jeg laster ned? Er det noen feller jeg kan gå i her?

 

5. Tatt en del bilder. Noen bilder legger seg i mappa "kamerabilder", mens andre igjen legger seg under "Mine bilder". Vil jo ha alle på samme sted. Hvordan fikser jeg dette?

 

Mange spørsmål, men får ikke svar noen steder. Gir opp snart. Håper noen kan hjelpe en liten uvitende jente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
av-164494.jpg

Flere spoersmaal... :whistle:

 

Jeg faar kun opp smileys option naar jeg skal sende MMS! Hvorfor kan man ikke sette inn emoticons ved vanlig SMS????

 

SMS er kun ren tekst. Derfor får man ikke sendt emoticons med vanlig sms.

Enkelte mobiler tolker :);) og viser de som emoticons.

 

gender.gif

Har en del spørsmål som jeg ikke har fått svar på i den andre diskusjonstråden. Men jeg prøver her istedet.

 

1. Har satt bluetooth til at telfonen min skal vises for andre enheter, har også satt bånd til GSM og ikke auto. Men ser ikke ut som den lagrer det skikkelig for igår var begge deler plutselig stilt tilbake. Noen som vet hvorfor? Lurer på om det skjedde i forbindelse med restart av tlf.

 

Tror nok mobilen gjør det automatisk. Har ikke noen løsning :/ Er nok sånn for å spare batteriet.

 

Her er en alternativ løsning:

startmeny>instillingser>knapper>Hold inn> start comm Manager.

Nå kan du holde inn Telefon knappen for å starte Comm manager.

Bruk Comm manager for å fort så av å på bluetooth.

 

Bånd innstillingene skal da lagres selv om du starter mobilen på nytt.

 

2. Igår skulle jeg koble meg til vg.no, men det funka ikke. Har skrudd av 3g og super 3g og hadde full edge-dekning. Regner med at den skulle bruke Edge. Men fikk bare feilmelding. Været derimot fikk jeg lastet ned, er kun websider jeg ikke fikk til å funke.

 

Dette var rart. Sjekk Innstillings guiden på førstesiden å se om du har instillt edge riktig. Ellers kan du jo prøve via 3G eller wifi.

 

 

4. Har som sagt skrudd av 3g osv. Da kobler den seg kun til med Edge. Står alltid en stor "E" oppe på toppen av skjermen, evt. en stor "G". Hva står G'en for? Og selvom disse ikonene er der, så betyr det vel ikke at jeg betaler for å ha dekning? Altså, jeg betaler vel bare for det jeg laster ned? Er det noen feller jeg kan gå i her?

 

E er edge og G er 3G. Den firkanti E boksen skal være der hele tiden.

Du betaler kun for datatrafikken. Ikke for å være tilkoblet.

 

5. Tatt en del bilder. Noen bilder legger seg i mappa "kamerabilder", mens andre igjen legger seg under "Mine bilder". Vil jo ha alle på samme sted. Hvordan fikser jeg dette?

 

Start kamraet > innstillinger > avansert > side 2> velg lagring

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
av-17693.jpg

Leste noe her på forumet om at det nesten er umulig å skru av alarmen hvis man ikke gjør en eller annen tweak, men kan ikke finne det igjen. Noen som vet noe mer?

 

For å skru av alarmen til vanlig må man trykke på det knøtt lille alarm ikonet øverst til venstre. Det er noen som drive å lager et program slik at du bare trenger å riste mobilen. Men har ikke noen andre råd akkurat nå.

 

Ikke nødvendigvis, vis du går på Start-instilinger-lyder og varslinger-varslinger fanen-hend: påminnelser-huk på vis melding på skjerm.

Da vil det komme en liten melding opp når alarmen går der du enkelt kan skru den av.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis, vis du går på Start-instilinger-lyder og varslinger-varslinger fanen-hend: påminnelser-huk på vis melding på skjerm.

Da vil det komme en liten melding opp når alarmen går der du enkelt kan skru den av.

 

:D man lærer noe nytt vær dag :)

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg trenger litt eksperthjelp her. Nå har jeg lagt inn

reg.edit og adv.conf. Men nå har det skjedd at, de forandringer jeg gjør i reg.edit ikke virker, de har null efekt. Da tenker jeg spesielt på den tweaken som går på at x lukker et program istedenfor å minimere det. Og når det gjelder adv.config så har jeg nå prøvd tre ganger å forandre slik at sim ikke vises, jeg setter den fra YES til NO. Soft restart, og den er tilbake til YES igjen....

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

DiemetriX: Prøvde nettopp det programmet du anbefalte. Jeg sjekket nettopp været og det tok ca 5kb for en by. Det tilsvarer i følge programmet 0.05kr med mitt abonnement med 12kr pr mb.

 

Selv om edge telleren nå har kommet opp i hele 7min siden jeg sjekket været, så har ikke jeg lastet ned noe selv om den står aktivert.

 

Hvis dette programmet er til å stole på, så er det nøyaktig hva jeg er på jakt etter. Skal eksperimentere litt med når telefonen bruker wlan og når den ikke gjør det ved hjelp av dette programmet. Takk igjen for anbefalingen!

Lenke til kommentar
DiemetriX: Prøvde nettopp det programmet du anbefalte. Jeg sjekket nettopp været og det tok ca 5kb for en by. Det tilsvarer i følge programmet 0.05kr med mitt abonnement med 12kr pr mb.

 

Selv om edge telleren nå har kommet opp i hele 7min siden jeg sjekket været, så har ikke jeg lastet ned noe selv om den står aktivert.

 

Hvis dette programmet er til å stole på, så er det nøyaktig hva jeg er på jakt etter. Skal eksperimentere litt med når telefonen bruker wlan og når den ikke gjør det ved hjelp av dette programmet. Takk igjen for anbefalingen!

 

Supert :)

hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
av-164494.jpg

Flere spoersmaal... :whistle:

 

Jeg faar kun opp smileys option naar jeg skal sende MMS! Hvorfor kan man ikke sette inn emoticons ved vanlig SMS????

 

SMS er kun ren tekst. Derfor får man ikke sendt emoticons med vanlig sms.

Enkelte mobiler tolker :);) og viser de som emoticons.

 

Det ligger faktisk smilys inne på vanlig sms og, når du skriver sms gå på 123,sym-gå til side 12-13, så har du en del smilys der, de er bare vist som ;):):(:D etc, men etter hva jeg vet skal de bli sendt som smilys, ihvertfall til de fleste mobiler

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg trenger litt eksperthjelp her. Nå har jeg lagt inn

reg.edit og adv.conf. Men nå har det skjedd at, de forandringer jeg gjør i reg.edit ikke virker, de har null efekt. Da tenker jeg spesielt på den tweaken som går på at x lukker et program istedenfor å minimere det. Og når det gjelder adv.config så har jeg nå prøvd tre ganger å forandre slik at sim ikke vises, jeg setter den fra YES til NO. Soft restart, og den er tilbake til YES igjen....

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

De endringene i regedit skal da virke.

Post akkurat den twaken du prøver på så skal jeg prøve å hjelpe.

 

Gjemme sim kontakter

'-> Om de dukker opp når du restarter mobilen installerer du dette programmet > Simfix <

Lenke til kommentar
DiemetriX: Prøvde nettopp det programmet du anbefalte. Jeg sjekket nettopp været og det tok ca 5kb for en by. Det tilsvarer i følge programmet 0.05kr med mitt abonnement med 12kr pr mb.

 

Selv om edge telleren nå har kommet opp i hele 7min siden jeg sjekket været, så har ikke jeg lastet ned noe selv om den står aktivert.

 

Hvis dette programmet er til å stole på, så er det nøyaktig hva jeg er på jakt etter. Skal eksperimentere litt med når telefonen bruker wlan og når den ikke gjør det ved hjelp av dette programmet. Takk igjen for anbefalingen!

 

Supert :)

hold oss oppdatert :)

 

Har prøvd litt mer nå. Programmet kommer med et ikon som havner oppe i panelet. Dette ikonet gir mulighet for å koble seg til og koble seg fra nettet. Ganske praktisk... Jeg har lagt merke til at for hver gang jeg kobler fra øker datamengden med ca 100kb. Noen som vet hva årsaken til det kan være? Bug i programmet?

 

Jeg sjekket Dagbladet med WLAN på og da brukte jeg kun noen få KB. Det var ganske dårlig signal, så vil tro at telefonen kanskje brukte Edge for å suppelere WLAN-et? Når jeg prøvde med WLAN avslått raste KB opp, så jeg lukket nettleseren. :p Det er i hvertfall ikke noen tvil om at telefonen i følge dette programmet prioriterer WLAN når det er tilgjengelig.

 

Edit: Prøvde WLAN når datatilkoblingen var av. Da kunne jeg åpne VG og sjekke været uten at datatilkoblingen koblet seg til. Programmet registrerte ikke at noe som helst ble overført. :)

 

Edit2: Kan forresten fortelle at jeg har prøvd emulatoren ScummVM på min Diamond. Det fungerte veldig fint, så kan nå spille klassikere som Broken Sword og Monkey Island på telefonen. Spillet Duck Hunt anbefales også. Er bare å trykke på endene som skal skytes. :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Her er en alternativ løsning:

startmeny>instillingser>knapper>Hold inn> start comm Manager.

Nå kan du holde inn Telefon knappen for å starte Comm manager.

Bruk Comm manager for å fort så av å på bluetooth.

 

Bånd innstillingene skal da lagres selv om du starter mobilen på nytt.

 

Dette skjønte jeg ikke Dimetrix. Når jeg går inn der får jeg jo ikke gjort noe som helst? Er dette hurtigknapper?

 

2. Igår skulle jeg koble meg til vg.no, men det funka ikke. Har skrudd av 3g og super 3g og hadde full edge-dekning. Regner med at den skulle bruke Edge. Men fikk bare feilmelding. Været derimot fikk jeg lastet ned, er kun websider jeg ikke fikk til å funke.

 

Dette var rart. Sjekk Innstillings guiden på førstesiden å se om du har instillt edge riktig. Ellers kan du jo prøve via 3G eller wifi.

 

Hvilke innstillinger er det snakk om? Fant ikke noe jeg, og har heller aldri vært der inne.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg trenger litt eksperthjelp her. Nå har jeg lagt inn

reg.edit og adv.conf. Men nå har det skjedd at, de forandringer jeg gjør i reg.edit ikke virker, de har null efekt. Da tenker jeg spesielt på den tweaken som går på at x lukker et program istedenfor å minimere det. Og når det gjelder adv.config så har jeg nå prøvd tre ganger å forandre slik at sim ikke vises, jeg setter den fra YES til NO. Soft restart, og den er tilbake til YES igjen....

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

De endringene i regedit skal da virke.

Post akkurat den twaken du prøver på så skal jeg prøve å hjelpe.

 

Gjemme sim kontakter

'-> Om de dukker opp når du restarter mobilen installerer du dette programmet > Simfix <

 

Takk for svaret!

 

Skal prøve det simfix programmet.

 

Tweaken er: 10. Set HTC Album X button to close not minimize: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAlbum : ok_minimize change value to 0

 

Der får jeg null effekt.

 

Edit: Fant en annen måte å gjøre dette på. Ved å trykke programoversiktsikonet oppe i høyre hjørne, der får man muligheten til å trykke på en skiftnøkkel. Da kommer man inn i instillingene for programmer. Der kan man stille inn slik at x=avslutt.

Endret av Mhsvends
Lenke til kommentar

JEg synkroniserte min hotmail med telefonen og klarte å få inn alle kontaktene mine derfra. HAr ikke noe behov for å ha de på telefonen siden det bare blir mye rot. er det mulig å fjerne de på en enkel måte? har prøvd å slette epost kontoen for så å legge den til på nytt uten å synkronisere kontaktene, men får det ikke til. hjelp=S

Lenke til kommentar

Nå har jeg sletta alle kontakter som jeg ikke trenger på msn og telefonen(på pcen), men som jeg skrev i den forrige posten er det bare kaos og rot inne på mobilkontaktene(med tanke på at jeg har alle sim kontaktene og alle msn/windows livekontakter der).. Noen som vet hvordan jeg får synkronisert dette på nytt? eller hvordan jeg kan fjerne alt for så å legge det inn på nytt?

 

takker for svar=)

Lenke til kommentar

Har merket at vis jeg hører på musikk eller ringer og har på høytaller funksjonen på fullt volum, skurrer det litt, noen andre som har samme problemet, eller er det bare fordi det er på fullt volum? Syntes også lyden var litt lav når den er på fullt volum, men med headset eller ringe uten høytaler, så funker det fint.

Lenke til kommentar
Hard Reset

'-> Om mobilen din ikke funker som den skal kan du i nødstilfeller ta en "Hard reset". Dette vil stille mobilen tilbake til fabrikk innstillingene. Tror ikke du mister personlig data.

 

Med mobilen på holder du nede "Volume Down" og "Enter (den runde navigation knappen)" mens du trykker på soft reset knappen (den røde under stylusen).

 

Jeg hadde en masse problem plutselig med at tlf hang seg samme hva jeg gikk inn i (Windows, anyone :D ) Aner ikke hvorfor dette plutselig skjedde, men siste jeg gjorde var å editere vekk at lyset slår seg av under tlf samtale - i registeret. Rare greier hmmm. For det er slik at tlf må restarte hver gang du har editert registeret? Og hvis noe blir tull, hvordan legge inn backupen hvis tlf låser seg?

Uansett, jeg måtte til slutt, etter div. reseter uten hell, ta en hard reset. Der kom det frem en meny som fortalte at_alt_personlig vil bli slettet, så da regner jeg med at man mister alt ved en hard reset :(

Jeg valgte faktisk cancel, og etter det har tlf funket bra igjen...ihvertfall de siste 10 mins :D

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Først - takk for utrolig mye bra info, det er virkelig til hjelp!

 

Så til mitt problem som jeg ikke kan se at noen har omtalt tidligere:

 

Synkronisering.

Har hatt datakrasj på PC'n hjemme. Dette medfører at jeg nå har ny PC (Vista) uten officepakka. Har innstallert "Windows mobile device center (activesync for Vista) på PC'n.

 

Prøver da å synkronisere denne med min gamle Qtek 8500 for å få overført kalender, musikk, bilder og ikke minst kontaktene mine. Ser at det står oppført at jeg må ha Outlook for at Mobile device center skal fungere.... Må jeg virkelig kjøpe meg officepakka, - eller er det mulig å få gjort dette på noen annen måte?

 

Tips som ikke koster skjorta og som fungerer greit mottas med takk!

 

Mvh

Trond

Lenke til kommentar
Hei alle sammen! Først - takk for utrolig mye bra info, det er virkelig til hjelp!

 

Så til mitt problem som jeg ikke kan se at noen har omtalt tidligere:

 

Synkronisering.

Har hatt datakrasj på PC'n hjemme. Dette medfører at jeg nå har ny PC (Vista) uten officepakka. Har innstallert "Windows mobile device center (activesync for Vista) på PC'n.

 

Prøver da å synkronisere denne med min gamle Qtek 8500 for å få overført kalender, musikk, bilder og ikke minst kontaktene mine. Ser at det står oppført at jeg må ha Outlook for at Mobile device center skal fungere.... Må jeg virkelig kjøpe meg officepakka, - eller er det mulig å få gjort dette på noen annen måte?

 

Tips som ikke koster skjorta og som fungerer greit mottas med takk!

 

Mvh

Trond

Du kan jo gjøre som jeg gjorde, som heller ikke har tenkt til å kjøpe den pakka; installer den 60-dagers prøveversjonen som ligger på skiva som fulgte med Diamond.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...