Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med å installere TCPMP.

Har lastet det ned og lagt det inn på intern lagring på mobilen, ligger som .cab fil inne på mobilen. Får opp denne meldingen "Kunne ikke installere TCPMPforWM6.CAB."

Har prøvd mange ganger, slått av og på mobilen, lagt inn en ny fil, lagt den på forskjellige plasser, men ingen ting funker:/

lastet det ned fra linken på første side.

Er det eventulet noe annet program som kan spille avi filer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål: Går det ann å skru av automatisk oppkobling til internet via GPRS/3G/HSDPA? Slik at den kommer med spørsmål om man vil koble til nettverket før pengene renner ut....

Last ned et program som heter NoData, da kan du gjøre sånn at den ikke skal bruke 3g/gprs osv...

 

 

En lettvin måte å bruke mp3-filene jeg har lagt på internminnet som ringetoner?

 

Hold inne fingeren over mp3 filen og da vil du få en liten meny opp også velger du "bruk som ringetone"

 

Eller så kan du legge den mp3 filen du vil ha i mine ringetoner mappa under min enhet-my documents, bare kopier mp3 fila fra intern minnet. Du kan også bruke programmet Mp3 trimmer også kutte ned sangen, velge når den skal starte og når den skal slutte, veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes lyden i de medfølgende ørepluggene er svært høy? Må ha lyden på minimum når jeg hører på musikk for at det ikke skal være ubehagelig høyt. Før i dag ringte telefonen når jeg hadde de i og herregud så høyt det var. Direkte vondt!

Endret av qweac
Lenke til kommentar

GPS'en som sitter i Diamond er kjempebra. Ingenting å utsette på den og fungerer like bra som andre gps. Skjermen blir jo litt mindre enn ved egen TomTom da. Har testa endel og TomTom fungerer bra for meg på Diamond når jeg er ute å kjører.

 

-Gojira

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har problemer selve telefondelen?

Etter en softreset eller at telefonen er slått av og på, finner den ikke nett i det hele tatt. Da må jeg inn på Instillinger-->Telefon, og søke med "Finn nettverk" (har Network Norway). Dette må jeg ofte gjøre flere ganger før den finner nettet.

 

Dersom jeg har brukt "Flight mode", kan jeg bare glemme og få telefonen til å virke uten og slå av og på. Da får jeg bare beskjed om "telefon er ikke klar, vent 15 sekunder og prøv på nytt", uansett hvor lenge jeg venter.

 

-L-

Lenke til kommentar

"Sett innkommende anrop på lydløs

'->En Fancy funksjon med denne mobilen er gsensoren. Mobilen vet hvordan retning den er i. Om noen ringer deg kan du legge mobilen med skjermen ned for å gjøre anropet lydløst."

 

Når telefonen ligger i lommen med skjermen ned, vil den ikke ringe. Utrolig irriterende!

Hvordan kan jeg slå av denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har problemer selve telefondelen?

Etter en softreset eller at telefonen er slått av og på, finner den ikke nett i det hele tatt. Da må jeg inn på Instillinger-->Telefon, og søke med "Finn nettverk" (har Network Norway). Dette må jeg ofte gjøre flere ganger før den finner nettet.

 

Ikke opplevd det problemet jeg. Kanskje noe med leverandøren din? Selv har jeg Telenor.

 

 

Har sett at folk klager over at man ikke kan slå av alarmen når den ringer. Skjønner ikke at det skal være noe problem - hos meg trykker jeg bare "Lukk" nederst til venstre. Da slår alarmen seg av...

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

En liten ting. Har satt Bånd til GSM. Hvorfor står det da en G oppe i toppen av skjermen? Den står jo for 3G? Burde det ikke stått en E for Edge istedet?

 

En ting til. Bruker programmet Nodata og da jeg hadde disabla alle koblinger ista sto det fortsatt en G der oppe, men fikk tilkoblingsfeil når jeg f.eks. prøvde å laste ned været. Er det riktig at G'en står der selvom jeg bruker Nodata? Bare at man ikke får kobla til?

Og stemmer det at man får brukt wlan med Nodata på? Funka her iallefall

Endret av fleur
Lenke til kommentar
En ting til. Bruker programmet Nodata og da jeg hadde disabla alle koblinger ista sto det fortsatt en G der oppe, men fikk tilkoblingsfeil når jeg f.eks. prøvde å laste ned været. Er det riktig at G'en står der selvom jeg bruker Nodata? Bare at man ikke får kobla til?

Og stemmer det at man får brukt wlan med Nodata på? Funka her iallefall

 

Ja det er riktig, så lenge iconet er der har ikke det noe å si, bare den ikke kobler opp og laster ned, og den vil den ikke når du har nodata, og ja du kan bruke wlan med nodata på.

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Går og venter på min nye HTC Touch Diamond. Men gruer meg til overføring av kontakter. Har vert et styr hver eneste gang jeg har byttet tlf. Nå har jeg en simpel SE W810i.. Hvordan kan jeg på enklest mulig måte få kontaktene over på min nye HTC? Vil nødig skrive inn over 300 kontakter manuelt....

 

Jeg gikk nettopp fra SE K800i til Diamond på lørdagen. Registrerte meg på http://my.funambol.com/ - synkroniserte kontaktene mine fra k800i til funambol. Deretter endret jeg mobiltypen min på kontoen min hos funambol, lastet ned klient til diamond (windows mobile: https://www.forge.funambol.org/download/ ) og så synkroniserte jeg mot diamonden.

 

Alt gikk ganske kjapt og nå har jeg alle kontaktene mine på plass.

 

PS: Mulig du ikke finner HTC Touch Diamond i mobiloppsettet på kontosidene dine. Jeg valgte HTC Touch Dual eller noe i den duren. Funket fint.

 

Tusen takk!! Dette var jo bare genialt!!! :p

Lenke til kommentar
"Sett innkommende anrop på lydløs

'->En Fancy funksjon med denne mobilen er gsensoren. Mobilen vet hvordan retning den er i. Om noen ringer deg kan du legge mobilen med skjermen ned for å gjøre anropet lydløst."

 

Når telefonen ligger i lommen med skjermen ned, vil den ikke ringe. Utrolig irriterende!

Hvordan kan jeg slå av denne funksjonen?

 

Mobilen ringer selvfølgelig selv om skjermen ligger ned. Det er bare når den vris fra en vei til skjermen ned den setter samtalen på lydløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...