Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

 

Mobilen vil alltid koble seg via Wifi om det er tilgjengelig.

Last ned Nodata programet om du vil slå av å på datatrafikken fra 3G/gprs.

 

Takk for innspill. Vil jeg fortsatt kunne sende mms? Er det helt sikkert at jeg ikke kan komme meg på nettet med noe annet enn wi-fi hvis jeg bruker det programmet? :)

 

Edit: Med programmet aktivert kommer jeg meg ikke på nettet i det hele tatt. Wi-fi fungerer tilsynelatende heller ikke.

 

 

Det var merkelig. Nodata programmet skal bare la deg velge å slå av GPRS. Men har ikke teste det og wifi sammen. Tror ikke du kan sende MMS da heller. Kan teste det litt senere jeg. Husk at du kan avinstallere program med avinstallerings programmet på telefonen.

 

På NoData kan man huke av gprs og wap og la mms stå på, da fungerer det fett! Hos meg fungerer det å slå av gprs og wap, og fortsatt bruke wi-fi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal oppdatere FAQ med det jeg. Men gå på gps innstillinger å sett GPS programmet til å bruke port COM0 og COM1. Da skal det nok funke. Du må også være ut eller ved en vindu virker det som.
Takkar for svar.

 

Men dette hjalp ikkje. Eg kan gjerne velge Com1 eller com2 - heilt opp til og med com9. Men den finn ingen GPS enhet får eg beskjed om.

Lenke til kommentar
Skal oppdatere FAQ med det jeg. Men gå på gps innstillinger å sett GPS programmet til å bruke port COM0 og COM1. Da skal det nok funke. Du må også være ut eller ved en vindu virker det som.
Takkar for svar.

 

Men dette hjalp ikkje. Eg kan gjerne velge Com1 eller com2 - heilt opp til og med com9. Men den finn ingen GPS enhet får eg beskjed om.

 

Prøv:

Still GPS-programport til com0

Still GPS-Maskinvareport til com1

 

Gå inn i googlemaps-> alternativer -> GPS -> angi manuelt -> COM1 og 4800.

 

På min mobil der GPS funker har jeg

GPS_Pport: Com0

GPS_Mport: <ingen>

 

Googlemaps: Automatisk

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

 

Mobilen vil alltid koble seg via Wifi om det er tilgjengelig.

Last ned Nodata programet om du vil slå av å på datatrafikken fra 3G/gprs.

 

Takk for innspill. Vil jeg fortsatt kunne sende mms? Er det helt sikkert at jeg ikke kan komme meg på nettet med noe annet enn wi-fi hvis jeg bruker det programmet? :)

 

Edit: Med programmet aktivert kommer jeg meg ikke på nettet i det hele tatt. Wi-fi fungerer tilsynelatende heller ikke.

 

 

Det var merkelig. Nodata programmet skal bare la deg velge å slå av GPRS. Men har ikke teste det og wifi sammen. Tror ikke du kan sende MMS da heller. Kan teste det litt senere jeg. Husk at du kan avinstallere program med avinstallerings programmet på telefonen.

 

På NoData kan man huke av gprs og wap og la mms stå på, da fungerer det fett! Hos meg fungerer det å slå av gprs og wap, og fortsatt bruke wi-fi

 

Hvor finner du dette da? Når jeg åpner NoData får jeg bare mulighet til å "toggle" min "Tele2 Internett" mellom av og på.

Lenke til kommentar
Hvor finner du dette da? Når jeg åpner NoData får jeg bare mulighet til å "toggle" min "Tele2 Internett" mellom av og på.

 

Du kan lage flere innstillinger på mobilen. Du har sikkert en for alt.

Ta å lag deg en egen for mms ved å skrive inn mms innstillingene i en egen tilkobling.

startmeny->tilkoblinger->tilkoblinger->Behandle ekisterende-> Og lag en ny.

 

Men om wifi ikke funker til deg vil jeg anbefale å slå på alt i nodata (enable) også avinstallere det og prøve wifi igjen. Jeg tipper det er ruteren din hjemme som er problemet.

Prøv å start hjemme ruteren på nytt.

Lenke til kommentar
Gjemme sim kontakter

'-> Med advanced konfig. -Telefon-Hide sim contacts- YES

Om de dukker opp når du restarter mobilen installerer du dette programmet > Simfix <

 

Hva er dette på den norske utgaven? Jeg finner ikke advanced config noe sted...:(

 

Advanced config er et eget program du installerer. Ligger en link til det på hovedsiden til FAQen eller du kan følge linken i signaturen min :)

Lenke til kommentar
Hvor finner du dette da? Når jeg åpner NoData får jeg bare mulighet til å "toggle" min "Tele2 Internett" mellom av og på.

 

Du kan lage flere innstillinger på mobilen. Du har sikkert en for alt.

Ta å lag deg en egen for mms ved å skrive inn mms innstillingene i en egen tilkobling.

startmeny->tilkoblinger->tilkoblinger->Behandle ekisterende-> Og lag en ny.

 

Men om wifi ikke funker til deg vil jeg anbefale å slå på alt i nodata (enable) også avinstallere det og prøve wifi igjen. Jeg tipper det er ruteren din hjemme som er problemet.

Prøv å start hjemme ruteren på nytt.

 

Takker. Brukte Smartmobil.no sin operatørkonfigurator for å sette det opp. Sikkert den som har plassert alt i ett.

 

Prøvde nettopp å skru på nettet igjen med NoData av, men da begynte bare telefonen å fyre opp edge elns. Det er vel nettalternativet som blir brukt når 3g er avslått, er det ikke? Uansett, fikk derfor inntrykk av at det ikke var NoData sin feil at jeg ikke hadde nett når jeg aktiverte det sist. Jeg flyttet telefonen nærmere WLAN senderen og vips, så kom jeg meg på nettet med "Tele2 Internett" deaktivert. Vil det da være trygt å anta at ting fungerer slik de skal?

 

Jeg så at det kom et nytt ikon oppe til høyre på panelet når det der edge opplegget startet. Vil det bestandig komme et ikon for den nettilkoblingen som blir brukt? Slik at hvis bare wi-fi greia vises, så er jeg trygg?

 

Skal deaktivere wi-fi etterpå. Hvis nettet ikke fungerer da må jo det bety at jeg ikke kommer meg på nett i det hele tatt uten wi-fi. Noe som igjen betyr at NoData har gjort jobben sin.

 

Er jeg helt på jordet nå eller? :p

Lenke til kommentar
Prøvde nettopp å skru på nettet igjen med NoData av, men da begynte bare telefonen å fyre opp edge elns. Det er vel nettalternativet som blir brukt når 3g er avslått, er det ikke? Uansett, fikk derfor inntrykk av at det ikke var NoData sin feil at jeg ikke hadde nett når jeg aktiverte det sist. Jeg flyttet telefonen nærmere WLAN senderen og vips, så kom jeg meg på nettet med "Tele2 Internett" deaktivert. Vil det da være trygt å anta at ting fungerer slik de skal?

 

Det høres ut som alt funker som det skal da ja :)

 

Jeg så at det kom et nytt ikon oppe til høyre på panelet når det der edge opplegget startet. Vil det bestandig komme et ikon for den nettilkoblingen som blir brukt? Slik at hvis bare wi-fi greia vises, så er jeg trygg?
Edge ikoner er der hele tiden så du er trygg :)

 

Skal deaktivere wi-fi etterpå. Hvis nettet ikke fungerer da må jo det bety at jeg ikke kommer meg på nett i det hele tatt uten wi-fi. Noe som igjen betyr at NoData har gjort jobben sin.

 

Er jeg helt på jordet nå eller? :p

 

Høres riktig ut dette ja :)

Lenke til kommentar
Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

 

Mobilen vil alltid koble seg via Wifi om det er tilgjengelig.

Last ned Nodata programet om du vil slå av å på datatrafikken fra 3G/gprs.

 

Takk for innspill. Vil jeg fortsatt kunne sende mms? Er det helt sikkert at jeg ikke kan komme meg på nettet med noe annet enn wi-fi hvis jeg bruker det programmet? :)

 

Edit: Med programmet aktivert kommer jeg meg ikke på nettet i det hele tatt. Wi-fi fungerer tilsynelatende heller ikke.

 

 

Det var merkelig. Nodata programmet skal bare la deg velge å slå av GPRS. Men har ikke teste det og wifi sammen. Tror ikke du kan sende MMS da heller. Kan teste det litt senere jeg. Husk at du kan avinstallere program med avinstallerings programmet på telefonen.

 

 

hmm. har installert nodata jeg og, og skrudd av netcom mobil og netcom intertnett profilene via det programmet. wifi fungerer ikke da på min htc diamond heller :(

 

er det noen måter å skru av touchflo 3d slik at jeg ikke bruker den meny nederst på skjermen?

Lenke til kommentar
hmm. har installert nodata jeg og, og skrudd av netcom mobil og netcom intertnett profilene via det programmet. wifi fungerer ikke da på min htc diamond heller :(

 

er det noen måter å skru av touchflo 3d slik at jeg ikke bruker den meny nederst på skjermen?

 

Tror ikke det er nodata sin feil at du ikke får koblet deg opp mot wifi.

Slå på alt igjen og avinstaller Nodata og test igjen.

 

Det er mulig å skru av touchflo 3d ja men har ikke noen erfaring med det. Man kan skru det av å installere et eget system noe som gjør mobilen utrolig mye raskere.

Prøv å finn mer info på http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428

Lenke til kommentar
Skal oppdatere FAQ med det jeg. Men gå på gps innstillinger å sett GPS programmet til å bruke port COM0 og COM1. Da skal det nok funke. Du må også være ut eller ved en vindu virker det som.
Takkar for svar.

 

Men dette hjalp ikkje. Eg kan gjerne velge Com1 eller com2 - heilt opp til og med com9. Men den finn ingen GPS enhet får eg beskjed om.

 

Prøv:

Still GPS-programport til com0

Still GPS-Maskinvareport til com1

 

Gå inn i googlemaps-> alternativer -> GPS -> angi manuelt -> COM1 og 4800.

 

På min mobil der GPS funker har jeg

GPS_Pport: Com0

GPS_Mport: <ingen>

 

Googlemaps: Automatisk

sett veldig pris på all hjelpa di. Denne tråden har gitt meg utruleg mykje bra tips og triks.

 

men eg slit framleis med GPS.

Kor stiller eg programport? Og kor stiller eg maskinvareport?

 

Beklagar dersom eg spør dumt.

Lenke til kommentar

Hmmm, får ikke til å installere regedit-greia og advanced config. Kopierte begge over til telefonen, men skjer ingenting når jeg trykker på dem i filutforskeren. Jeg har installert andre ting uten problemer.

 

Edit: En restart fikset det.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
hmm. har installert nodata jeg og, og skrudd av netcom mobil og netcom intertnett profilene via det programmet. wifi fungerer ikke da på min htc diamond heller :(

 

er det noen måter å skru av touchflo 3d slik at jeg ikke bruker den meny nederst på skjermen?

 

Tror ikke det er nodata sin feil at du ikke får koblet deg opp mot wifi.

Slå på alt igjen og avinstaller Nodata og test igjen.

 

Det er mulig å skru av touchflo 3d ja men har ikke noen erfaring med det. Man kan skru det av å installere et eget system noe som gjør mobilen utrolig mye raskere.

Prøv å finn mer info på http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428

 

flo3d av. Start/innstillinger/i dag/elementer - huk av 3dflo.

Er nodata det mest proffe som finnes til wm6??

Jeg sliter med at når jeg er på wifi fungerer ikke edge og 3g. Når jeg stiller den inn på å bruke iwn internett eller hva det heter så fungerer ikke wifi.

Noen som har peiling på hva innstillingene skal stå på på tilkoblinger/avansert? mitt hjemme nettverk eller nwn internett? samme på wifi.. mitt nettverkskort kobles til.. internett/arbeid?

Har aldri hatt WM før, så er nok litt nuub ;p

Lenke til kommentar

Beklager jeg formulerte meg litt dårlig.

Jeg spør på nytt,

Jeg er en aktiv bruker av Zyb.com, dette er en webside som jeg lagrer alle kontaktene mine på. Så kan jeg enkelt synkronisere alle kontaktene mine til alle de ulike telefonene jeg bytter til. Det som skjer når jeg har en Nokia telefon, er at jeg får tilsendt konfigurasjons melding som inneholder informasjonen slik at jeg får syncet telefonen til serveren til Zyb. For en tid tilbake når jeg tok i bruk TyTn2 måtte jeg innstallere et program for å kommunisere med Zyb, et 3dje program som kostet penger osv. Når jeg nå forsøkte å sette opp Touch Diamond fra zyb.com fikk jeg ikke samme meldingen som med Tytn2 (på tytn2 sier den klart i fra at du trenger 3dje soft blabla), mens på Diamond står det "open syncronisation menu and create a new one called Zyb.com osv", dene synk menyen finner jeg ikke på telefonen min noen plass. Det jeg lurer på er om dette er noe som er feil fra zyb sin side, eller om det faktisk er støtte for server sync nå. merk, det er ikke en exchange server jeg prøver å synce mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...