Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å bruke telefonen litt som musikkspiller. Men har jeg et problem, jeg har overført x antall sanger inn på telefonen, men når jeg går bortover menyen til musikk, så står det bare søker. Jeg har prøvd å trykke bibliotek og alle sanger, men får ingenting opp. Er helt nybegynner på denne telefonen, men hadde satt pris på svar.

 

Jeg tipper at mobilen din fortsatt er koblet med usb?

Koble den fra og søk igjenn ;)

 

Når mobilen er koblet til USB får du ikke tilgang til internminne igjennom mobilen.

Lenke til kommentar
Når eg f.eks er i ein samtale, så dimmar skjermen seg, og blir heilt svart.

Eg må trykke på volumknapp eller PÅ-knappen for å få den til å vakne att.

Synest dette er irriterande, går det an å stille på dette?

Prøv med:

HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le

Set it to 0 instead of 1

og/eller disse(Jeg måtte bruke den første for å få den til å ikke slå seg av når jeg skulle ringe eller ta imot en samtale ) Den disabler en sensor som føler når du legge tlf inntil øre(lys sensor)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)

HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

Lenke til kommentar
Takk for informativ tråd!

 

Er det mulig å stille språk på HTC Touch Diamond eller andre Windows baserte mobiler? Jeg takler ikke Norsk på hverken mobiltelefon eller PC. Jeg er nødt til å ha Engelsk språk, ellers blir det umulig for meg å bruke den. Slik jeg bruker min mobil idag har jeg engelsk språk, og norsk T9, men T9 er vel ikke nødvendig på en slik telefon?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har lest noen rykter om at det ikke kan endres. Jeg ikke har fått bekreftet noen steder..

 

Virker som om du må installerer en engelsk ROM og så installerer norsk T9 og tastatur :)

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man fjerner sim-kontaktene fra kontaklista? Jeg har nå dobbelt opp..

 

Bruk advanced konfig.

'-> Telefon-Hide sim contacts- YES

 

Takk skal du ha! Rart det ikke er et eget valg på tlf..

Men når jeg tar soft-resett så setter den seg tilbake til å vise sim-kontakter..

Det var rart..

Lenke til kommentar
Har nokon andre testa "1881 mobilsøk 3g" ( link )

Opplev at shell32.exe kræsjar etter at eg innstallerte denne.

 

Skal teste det senere. Prøv å fjern det og installer det igjen.

 

Lurar også på kvifor eg ikkje får inn satelittar med google maps?

Må eg benytta meg av f.eks TomTom eller iGO for å bruke den innebygde GPS modulen?

 

Skal oppdatere FAQ med det jeg. Men gå på gps innstillinger å sett GPS programmet til å bruke port COM0 og COM1. Da skal det nok funke. Du må også være ut eller ved en vindu virker det som.

Lenke til kommentar

Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

Lenke til kommentar
Ingen som vet noe angående språk instillinger. Refererer til min første post.

Det er en av nøkkelpunktene som avgjør hvorvidt jeg vurderer en telefon eller ei.

 

Sjekk denne siden :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402121

 

Edit: hehe glem d Jeg som ikke er helt med. Dette gjelder bare T9 ordbok

Endret av Viscosity
Lenke til kommentar
Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

 

Mobilen vil alltid koble seg via Wifi om det er tilgjengelig.

Last ned Nodata programet om du vil slå av å på datatrafikken fra 3G/gprs.

Lenke til kommentar
Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

 

Mobilen vil alltid koble seg via Wifi om det er tilgjengelig.

Last ned Nodata programet om du vil slå av å på datatrafikken fra 3G/gprs.

 

Takk for innspill. Vil jeg fortsatt kunne sende mms? Er det helt sikkert at jeg ikke kan komme meg på nettet med noe annet enn wi-fi hvis jeg bruker det programmet? :)

 

Edit: Med programmet aktivert kommer jeg meg ikke på nettet i det hele tatt. Wi-fi fungerer tilsynelatende heller ikke.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Har fått telefonen nå. Virker kjempebra, men en ting som irriterer meg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan kontrollere hvilken tilkobling telefonen bruker. Jeg har skrudd av 3g siden jeg kun er interessert i å surfe med WLAN. Har koblet meg opp trådløst med WLAN nå. Oppe i panelet øverst vises det en antenne. Denne antennen har en ring rundt seg og to piler på siden av seg. Regner med dette betyr at jeg er tilkoblet WLAN, men hvordan i alle dager vet jeg om telefonen bruker dette når jeg surfer, ser filmer på youtube, henter mail og været?

 

Mobilen vil alltid koble seg via Wifi om det er tilgjengelig.

Last ned Nodata programet om du vil slå av å på datatrafikken fra 3G/gprs.

 

Takk for innspill. Vil jeg fortsatt kunne sende mms? Er det helt sikkert at jeg ikke kan komme meg på nettet med noe annet enn wi-fi hvis jeg bruker det programmet? :)

 

Edit: Med programmet aktivert kommer jeg meg ikke på nettet i det hele tatt. Wi-fi fungerer tilsynelatende heller ikke.

 

 

Det var merkelig. Nodata programmet skal bare la deg velge å slå av GPRS. Men har ikke teste det og wifi sammen. Tror ikke du kan sende MMS da heller. Kan teste det litt senere jeg. Husk at du kan avinstallere program med avinstallerings programmet på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...