Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp 2 stk e-mail konti mot pop-server.

Når jeg kobler opp forhenting ser jeg hvor mange mailer det er på server, da den teller og ser ut til å hente.

Innboksen(e) er tomme på begge. Hva i all verden gjør jeg feil?

Ikke finne jeg de noe annet sted heller... :no:

Jeg har både P3300 TyTn og andre hvor jeg ikke hatt slikt problem.

Noen gode råd?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Er det noen som har testet Automatic Rotate for all programs?

 

Det gjør som det sier :) Roterer programmet du bruker ettersom hvordan du holder mobilen.

Kjekt program som jeg ikke bruker :p

 

Og hvilken funksjon har weekday.cab?

 

Med programmet får du fram hvordan uke dag det er idag på homescreen, 14.07.08 Mandag f.eks.

 

 

Har ikke testet remonte desktop enda. Men kan si fra når jeg gjør det :)

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har satt opp 2 stk e-mail konti mot pop-server.

Når jeg kobler opp forhenting ser jeg hvor mange mailer det er på server, da den teller og ser ut til å hente.

Innboksen(e) er tomme på begge. Hva i all verden gjør jeg feil?

 

Er ikke helt sikker jeg Hektor.

Pass på at Datoen på mobilen din er riktig, å pass på at mobilen er innstilt på å hente litt eldre email også. Regner med mobilen ser på emailen som lest/unødvendig å laste ned.

Lenke til kommentar
En ting til. Bruker programmet Nodata og da jeg hadde disabla alle koblinger ista sto det fortsatt en G der oppe, men fikk tilkoblingsfeil når jeg f.eks. prøvde å laste ned været. Er det riktig at G'en står der selvom jeg bruker Nodata? Bare at man ikke får kobla til?

Og stemmer det at man får brukt wlan med Nodata på? Funka her iallefall

 

Ja det er riktig, så lenge iconet er der har ikke det noe å si, bare den ikke kobler opp og laster ned, og den vil den ikke når du har nodata, og ja du kan bruke wlan med nodata på.

 

Tror ikke den notata-saken funker. Enten jeg velger eks. "Tele 2 internett - disabled" eller "enabled" så kommer jeg på internett uansett. Og kan du si meg hvorfor jeg får opp et valg " slå av datatilkoblinger" under "kommunikasjon" i touchflo3d? Den pleier normalt å være grå slik at jeg ikke kan gjøre noe med den, men med en gang jeg diller med de nodata greiene så kommer opp valg om å slå den av.

Endret av fleur
Lenke til kommentar
Finnes det evnt en hack eller noe som gjør at mobilen kan vibrere når man taster meldinger osv?

 

Finnes et program som gjør at mobilen rister på vært eneste trykk.

Men det er bare irriterende og batteri sløsende. (si fra om du vil ha)

Det skal finnes ett som bare reagerer på tastatur bruk, men de har jeg ikke funnet enda og det koster vist penger.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har satt opp 2 stk e-mail konti mot pop-server.

Når jeg kobler opp forhenting ser jeg hvor mange mailer det er på server, da den teller og ser ut til å hente.

Innboksen(e) er tomme på begge. Hva i all verden gjør jeg feil?

 

Er ikke helt sikker jeg Hektor.

Pass på at Datoen på mobilen din er riktig, å pass på at mobilen er innstilt på å hente litt eldre email også. Regner med mobilen ser på emailen som lest/unødvendig å laste ned.

 

Takk.. !! :) Skal teste og svare..

 

Nå har jeg sjekket... Tusen takk for hjelp :thumbup:

Det var datoen jeg hadde satt frem i tid, og da jeg ikke hentet alle kom ingen inn..

(hvor tar du det fra DiemetriX ?? )

Endret av Hektor_
Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hvorfor jeg fikk oppdatert været når jeg hadde Nodata på? Gjorde det nettopp. For det skal vel stå eks. "Tele 2 internett - disabled" i Nodata programmet? ikke enabled? Jeg hadde den iallefall på disabled nå og fikk fortsatt lastet ned været.

 

Alt du ser inne på nodata programmet (utenom MMS) skal stå på disabled.

Om nodata funker som det skal skal du ikke kunne laste ned været med mindre du er på Wifi.

Om du er redd for datatrafikk bruken din kan du laste ned GPRS monitor som forteller deg hvor mye trafikk du ha brukt. Programmet koster penger men du kan laste ned demoen gratis for å teste.

 

http://spbsoftwarehouse.com/products/gprsmonitor/?en

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hvorfor jeg fikk oppdatert været når jeg hadde Nodata på? Gjorde det nettopp. For det skal vel stå eks. "Tele 2 internett - disabled" i Nodata programmet? ikke enabled? Jeg hadde den iallefall på disabled nå og fikk fortsatt lastet ned været.

 

Alt du ser inne på nodata programmet (utenom MMS) skal stå på disabled.

Om nodata funker som det skal skal du ikke kunne laste ned været med mindre du er på Wifi.

Om du er redd for datatrafikk bruken din kan du laste ned GPRS monitor som forteller deg hvor mye trafikk du ha brukt. Programmet koster penger men du kan laste ned demoen gratis for å teste.

 

http://spbsoftwarehouse.com/products/gprsmonitor/?en

 

Endret svaret mitt, men innen jeg var ferdig hadde du allerede svart meg. Skriver svaret mitt her:

 

Tror ikke den notata-saken funker. Enten jeg velger eks. "Tele 2 internett - disabled" eller "enabled" så kommer jeg på internett uansett. Er ikke på wlan. Og kan du si meg hvorfor jeg får opp et valg " slå av datatilkoblinger" under "kommunikasjon" i touchflo3d? Den pleier normalt å være grå slik at jeg ikke kan gjøre noe med den, men med en gang jeg diller med de nodata greiene så kommer opp valg om å slå den av.

Endret av fleur
Lenke til kommentar
Tror ikke den notata-saken funker.

 

Ta å sett tilkoblingen din på enable i nodata.

avinnstaller nodata programmet via fjern program menyen. (startmeny>instilliger>system>Fjern program)

Start mobilen på nytt og installer programmet på nytt.

 

Det er veldig merkelig om det bare er hos deg nodata ikke funker.

Lenke til kommentar
Nå har jeg sjekket... Tusen takk for hjelp :thumbup:

Det var datoen jeg hadde satt frem i tid, og da jeg ikke hentet alle kom ingen inn..

(hvor tar du det fra DiemetriX ?? )

 

Hehe. Dette er som sagt ikke min første smartmobil.

Har nok lært meg litt tips og triks oppgjennom tiden.

 

Andre gode forum jeg surfer på er da

www.modaco.com og http://www.xda-developers.com/

Sistnevnte er da siden der de som lager gratis program for mobilen henger.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes lyden i de medfølgende ørepluggene er svært høy? Må ha lyden på minimum når jeg hører på musikk for at det ikke skal være ubehagelig høyt. Før i dag ringte telefonen når jeg hadde de i og herregud så høyt det var. Direkte vondt!

 

De medfølgende øre pluggene er elendige til musikk syns jeg. Syns det er forhøy diskant og alt for lite av alt annet :p Husk at du kan ha forskjellig volum på ringelyd og musikk volum.

 

Hei viktig!Hvis jeg instalerer tomtom 6 på min diamond,er da den gpsen like god som om jeg hadde kjøpt meg en tomtom 720 feks?er det noen som har peil?

 

Jepp. Det syns jeg. litt liten skjerm da. Og det å kjøpe tomtom til diamond er ikke billig det heller.

 

--

 

Ellers vill jeg bare si at det er godt å se så mange som er hjelpsomme å svarer på spørsmål.

 

 

halla. mulig jeg er ute på bærtur, men finner ikke kontrollpanelet på diamond.. skulle gjerne ha endret på en del innstillinger der inne, og lagt inn diversse tweaks, men funker dårlig når jeg ikke vet hvor jeg finner det:P

 

 

Kontrollpanelet?

 

Startemeny > Innstillinger

 

og Ikke glem programmet advanced config for mer tweaks ;)

Lenke til kommentar

ah ok, så jeg trenger programmet advanced config for å kunne endre i kontrollpanelet? feks å legge inn tweaks som :

Set HTC Album X button to close not minimize: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAlbum : ok_minimize change value to 0

 

og

Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"

?

Lenke til kommentar
12/07

Nye ting som er tatt med er:

Også tar du å skriver ned det her.

 

Hadde vært kjempebra vis du gjorde det, hadde blitt enklere og vite hva som er nytt da uten å måtte huske på alt som sto der før eller lese alt igjen.

 

Kjempe bra FAQ tho.

 

Det var ingen dum ide :)

Det skal jeg begynne å gjøre.

 

Snakket i telefonen ista og satte på høyttaleren. Den sto ikke på max, men det skurra noe veldig. Måtte sette ned den veldig lavt før skurringa stoppet, men da hørte jeg nesten ikke hva motparten sa. Så hvis noen har forslag til oss hadde det vært fint.

 

Har ikke hatt noen problem med lav lyd eller skurring på min mobil.

Selv når jeg skrur lyden på fullt.

 

Hei alle dere RINGREVER!!!!!!! Har hatt Diamanten i en uke nå og prøver og feiler dag for dag, men det er en ting jeg ikke får til etter å ha lest 274 sider #Brukerveiledning#. Hvordan i alle dager klarer man å aktivisere mobilsvar?????? Legger inn en beskjed, men kan ikke avslutte med # innen fristen. Damen sier hele tiden at det går for lang tid og takk for seg! kjempeteit at skjermen går i svart og at det ikke er mulig å trykke # når beskjed er lest inn. Kan ikke se at nr til mobilsvar ligger på tast 1, selv om mob er kjøpt hos Telenor. Kan noen hjelpe???!!!

 

Ikke ta mobilen opp mot hode når du ringer for å aktivere mobilsvar. skru på høyttaler funksjonen og ta fram tastaturet og følg instruksene.

 

Er det noen måte å deaktivere touch-skjermen ved innkommende anrop? Altså slik at du er nødt til å trykke på den fysiske knappen under skjermen for å svare. Er irriterende når du svarer eller avviser anrop mens du tar telefonen opp fra lommen.

 

Finnes et program som heter S2u2 eller "slide 2 unluck".

Mobilen får da en iphone lignende unlock lås der du må dra fingeren over et spesiell felt for å unlucke eller svare på mobilen. Har dog ikke nok erfaring med det for at jeg direkte anbefaler det. Les om det her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=381588

 

Den skjønnte jeg ingen ting av. Må du ha adv. Conf. for å gjøre disse endringene?
Når eg f.eks er i ein samtale, så dimmar skjermen seg, og blir heilt svart.

Eg må trykke på volumknapp eller PÅ-knappen for å få den til å vakne att.

Synest dette er irriterande, går det an å stille på dette?

Prøv med:

HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le

Set it to 0 instead of 1

og/eller disse(Jeg måtte bruke den første for å få den til å ikke slå seg av når jeg skulle ringe eller ta imot en samtale ) Den disabler en sensor som føler når du legge tlf inntil øre(lys sensor)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)

HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

 

Du bruker programmet reg.edit. For å endre disse innstillingene. Men pass på at du vet hva du gjør.

Lenke til kommentar
ah ok, så jeg trenger programmet advanced config for å kunne endre i kontrollpanelet? feks å legge inn tweaks som :

Set HTC Album X button to close not minimize: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAlbum : ok_minimize change value to 0

 

og

Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"

?

 

Disse tweaksene gjør du med programmet reg.edit. Det ligger på fram siden av denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...