Gå til innhold

Oppgradering av søkemotoren - Ønsker?


Anbefalte innlegg

Ah, jeg forstår. Innlegg totalt sett og ikke en tråd.

Den funksjonen var linket til rett under "mine innlegg" i mange år helt frem til én eller to oppgraderinger siden, men funksjonen er fortsatt tilgjengelig:

http://forum.hardware.no/index.php?act=Sea...amp;CODE=getnew

EDIT: Ueland kan sikkert fortelle hvordan du får kun enkeltkategorier der og da kan du bookmarke den.

Takk, ser det nå..men den er litt tungvint :hmm:

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tre største ønsker i forhold til dagens søkemotor:

 

- Avansert søk bør være standard (alternativt bør man kunne lagre dette i brukerinnstillingene slik at det blir det - om ønskelig).

 

- Det bør være mulig å søke på ord på tre bokstaver, så sant dette er teknisk mulig uten å overbelaste serveren eller liknende.

 

- "Vis resultater som innlegg" bør være valgt som standard, evt i form av at innstillingen for dette lagres i brukerinnstillingene.

Lenke til kommentar

Ok. Ideen om å utelukke seg selv fra søk er veldig god. Det bør være mulighet for å både velge hvilke brukere man kan søke på og hvilke brukere man ikke vil søke på, gjerne slik at man kan skille det med komma. men det kan jo bli problematisk om en bruker faktisk har et komma, "," i brukernavnet sitt.

 

Det bør og være alternativer som de man ser nederst i hver enkelt kategori.

 

- Jeg har startet

- Jeg har svart i (Vet at en kan få til dette resultatet ved "Vis resultater som emner" og "Filtrer etter medlemsnavn", men er kjekt med en "snarvei" i form av avhukning el.)

 

Gjerne og de andre alternativene man har der, men de over der er jeg flittig bruker av selv i kategorier og har alltid ønsket dem inn i søkefunksjonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
connection to sphinx.hw.no:3312 failed

den feilmeldingen får jeg ofte.

Den vil du slippe nå snart.

 

 

Hva med muligheten til å ta det etter registrert e-postadresse i tillegg? ..eller bruker-ID.

e-post adresse kommer vi ikke til å gjøre tilgjengelig for noen. :)

 

 

Det er sikkert nevnt, men: Hva med å fikse søkeresultatene så man ikke ser all bb-koden?

Det håper vi å få forbedret om ikke annet.

Søkeresultatet vil og nå liste både poster og tråder på en side, så man får mer informasjon kjapt og enkelt.

 

En annen ny feature er at man vil få tref på andre variasjoner av et ord. Søker man på "kanin" vil man og få opp tråder og poster som har ordet "kaniner" i seg.

Lenke til kommentar

Dere trenger ikke gjøre den tilgjengelig, men for dem som har godkjent at den vises kunne man fått søkt gjennom? :) Brukerid er jo uantsett noe dere kan la oss søke på, tviler på at så mange har det i hodet, men det er hvertfall helt fast, slik at man slipper å være usikker på om en søker på visnings- eller innloggingsnavn og hva man skal søke på i det hele tatt.

 

Hva med forslaget om utbedring av utseende? Regner det blir markant bedre, men dere tar vel ikke nødvendigvis bort alt av BBCode? Det går vel fint ann å begrense visning til antall tegn innenfor BBCode og la all BBCode bli avsluttet?

Lenke til kommentar

Bør det ikke være egne "bokser" for dette, slik det er i det avanserte søket i dag? :) Eller er det kun den "lette" versjonen av det nye søket?

 

Og husk at jeg vil ha samtlige gamle funksjonaliteter over i nytt avansert søk :p

 

Hva med at når det er kommet frem resultater på et søk kan det under linjen: Fant 13855 innlegg og 11764 diskusjoner. - være muligheter for å sortere og søke annerledes? Slik at om man trykker "endre søk" utvides det (som i en spoiler-boks) slik at en miniversjon kan vises der og kan for eksempel velge å eksludere innlegg skrevet av andre, seg selv, sortere etter emnetittel osv.

 

Redigert: Quoteutseende er fortsatt ikke endret forbedret nevneverdig. Går det ikke ann å begrense antallet tegn man viser inne i quoten og la den bli avsluttet i resultatet?

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ønsker meg veldig at det lille søkefeltet i bunnen av kategoriene er der, jeg orker faktisk ikke å bruke en annen søkefunksjon enn den. Jeg vet hvilken kategori jeg vil ha informasjon fra, jeg er i den kategorien allerede, hvorfor er ikke søkefeltet der lengre?

 

Med alle mulige forbehold om at grunnen til at det er borte er en feil hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...