Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier ikke at alle som kritiserer Diablo 3 er helt på jordet. Men en sånn kampanje har en snøballeffekt som drar med seg utrolig mye bullshit. Det er skikkelig kjipt at sånt startes når nyheten om at spillet er ute bare er noen timer gammel.

 

Kritikk er greit. Petitions før alpha er ferdig er tragisk.

Lenke til kommentar
Sier ikke at alle som kritiserer Diablo 3 er helt på jordet. Men en sånn kampanje har en snøballeffekt som drar med seg utrolig mye bullshit. Det er skikkelig kjipt at sånt startes når nyheten om at spillet er ute bare er noen timer gammel.

 

Kritikk er greit. Petitions før alpha er ferdig er tragisk.

 

Så når mener du at man skal komme med saklig kritikk? Etter spillet er i butikken? Eller kanskje, om man er mange nok, skal man prøve å få de til å forandre på ting før det er for sent.

 

 

Det som også er irriterende er folk som generaliserer og mener at alle som signerer den lista er folk som ikke aner hva de skriver under på.

 

Ja, denne tråden er et godt bevis på folk som liker å kjefte (for og mot saken) uten å egentlig ha snøring på hva de snakker om.

 

Jeg har skrevet under, ikke direkte fordi jeg trenger at det blir "mørkt", men bloom effekter er litt over the top, og fargene kunne vært tonet litt ned.

 

Kommer uansett til å spille spillet, spiller d2 fortsatt, men hvorfor skal man ikke prøve å få gjort rede for sin mening om man tror spillet kunne blitt bedre med noen forandringer?

 

Høres jo ut på en del folk her inne som at blizzard kommer til å bare kanslere diablo3 fordi vi ikke lovpriser selskapet som den nye religionen enkelte mener de er.

Lenke til kommentar
Spillet virket VELDIG Warcraft aktig for meg også, men det er jo garantert pga at orginale utviklerne ikke har noe med Diablo 3 å gjøre. At det finnes 22 sider med svar bare på gamer.no sier litt om hvor ille det er :o

 

Nå ryktes det ifra temmelig sikkert hold at hele Blizzard North fyken da fordi at den Diablo 3 de kom opp med var så utrolig dårlig og ikke holdt i nærheten av Blizzard standard, og at det er mye av grunnen til at det tok så lang tid å få en oppfølger.

 

Jeg beklager å måtte ty til klisjeér, men folk som sammenligner Diablo 3 med World of Warcraft kan neppe ha spilt eller sett noen av dem? De to ligner jo overhodet ikke på hverandre. Ikke grafisk, artistisk, stilistisk, ikke engang teknisk eller noe... det finnes rett og slett INGEN sammenligning. Med unntak av alle de tingene som _WoW tok ifra Diablo_ så finnes det ingenting likt mellom de to.

 

Enhver person som mener disse to ligner på hverandre, i det hele tatt, beklager jeg å måtte ty til ennå en klisjé, trenger faktisk briller, eventuelt nye briller med sterkere linser. De ligner rett og slett ikke. Overhodet.

 

Enten slutt å si at det ligner på WoW eller vis eller forklar HVORFOR og HVORDAN det ligner på WoW.

 

Så når mener du at man skal komme med saklig kritikk?

 

Konstruktiv kritikk er bra. Men kritikken som kommer så langt bærer preg av å mangle basis i virkeligheten og er stort sett bare til irritasjon.

 

Jeg har skrevet under, ikke direkte fordi jeg trenger at det blir "mørkt", men bloom effekter er litt over the top, og fargene kunne vært tonet litt ned.

 

Bloom effektene benyttes for å bevare litt av 2D-illusjonen/preget og for å myke opp. En smartere ting å gjøre hadde vært å appelere til Blizzard om å gjøre bloom variabel, eller hvertfall av/på. En annen smart ting hadde vært å be om muligheten til å tone ned fargene, f.eks slå av colored lighting i det hele tatt. Hadde vel ikke vært helt overrasket om det kom en slik brukermod heller.

Lenke til kommentar
Jeg har skrevet under, ikke direkte fordi jeg trenger at det blir "mørkt", men bloom effekter er litt over the top, og fargene kunne vært tonet litt ned.

 

Bloom effektene benyttes for å bevare litt av 2D-illusjonen/preget og for å myke opp. En smartere ting å gjøre hadde vært å appelere til Blizzard om å gjøre bloom variabel, eller hvertfall av/på. En annen smart ting hadde vært å be om muligheten til å tone ned fargene, f.eks slå av colored lighting i det hele tatt. Hadde vel ikke vært helt overrasket om det kom en slik brukermod heller.

 

Joda, skjønner forsåvidt hvorfor de har lagt lista der den ligger. Og er godt mulig blizzard lar folk gjøre som du sier, mao, lar brukeren velge hva han ønsker skal være på eller ikke. I D2 kunne du slå av/på perspective blant annet, så vet aldri.

 

Det jeg kunne tenkt meg, var at noen hos blizzard tok seg tiden til å informere om dette faktisk kommer til å være mulig, ville roet endel folk ned. Men såklart, dette skaper jo endel pr om spillet (ikke at blizzard egentlig har behov for det akkurat).

Lenke til kommentar
I D2 kunne du slå av/på perspective blant annet, så vet aldri.

 

Hehe, jeg husker dette som en temmelig merkelig effekt for min del, den gjorde jo så godt som ingenting. Lys og dill kunne man også effektivt slå av ved å gå over til software rendering. Var omtrent det samme begge deler, hehe.

 

Det jeg kunne tenkt meg, var at noen hos blizzard tok seg tiden til å informere om dette faktisk kommer til å være mulig, ville roet endel folk ned. Men såklart, dette skaper jo endel pr om spillet

 

Jeg er ikke helt sikker på om all PR er god PR jeg... men nå som spillet nettopp har blitt lansert så er det kanskje det. Hvis folk virkelig føler så kraftig for dette ser jeg ikke hvorfor de ikke kunne gjort som foreslått over. Da hadde de fleste sansyneligvis blitt bligjort, og jobben å gjøre er vel relativt liten.

 

Uansett skulle det vel ikke vært umulig å lage en user mod som hadde nøytralisert eller tonet ned bloom og colored lights? Ved f.eks å mekke på DX eller grafikkortsettinger? Jeg bare kaster ut noen muligheter, vet ikke hvorvidt det er mulig, men det er mange andre spill man kan mekke på gjennom DX og grafikksettinger i OS og på kortet, så why not...

Lenke til kommentar

Da blizzard har lovt å gå hardt ut mot cheats/dupe på bnet når d3 kommer, er jeg redd usermods/fixer kan være vanskelig å kjøre om man ønsker å spille online.

 

Er vel godt over 30k underskrifter nå, så skal vel ikke se bort ifra at det kommer en respons fra blizzard engang i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
No er ikkje 30k så veldi mange i forhold kor mange som kjem til å kjøpe spelet. Det er framleis rundt 50k brukarar som spelar Diablo 2 kvar dag.

 

 

Nei, men nå er det jo en forsvinnende liten andel som faktisk bryr seg om slike petitions, sikkert få som i det hele tatt har fått den med seg, jeg vil si at 30'000 alt nå er veldig mange og sier litt hvor stor interesse det er for å få stilen byttet.

Lenke til kommentar
Bloom-effekt går det i alle fall å skru av på WoW (tror jeg? Ett år siden jeg spilte :wee: ), så det må vel gå ann på Diablo III og.

 

 

Bloom og gloom er noe jeg aldri har likt, syntes alltid ting ser bedre ut uten, eller hvert fall så må det finnes en balanse, prøv å spill Lotro med all gloom / bloom aktivert, GRUSOMT!

 

I World of Warcraft passer det egentlig litt bedre, til en viss grad.

 

 

I Diablo passer det overhode ikke! Diablo er ikke noe lyst drømme-fantasi spill!

Er jo det slike funksjoner gjør, gir alt en mer "drømme" feeling, noe som overhode ikke passer inn i Diablo!

Lenke til kommentar

Jeg(og de fleste) hadde nok garantert urealistiske høye forventninger til hvordan D3 kom til å være, det er umulig å gjøre alle glad, det har gjentatte ganger vist seg å være sant i tidligere spill.

 

Når det gjelder grafikken i D2 så tviler jeg sterkt at noe drastisk vil skje, de har fortalt i interview at de har prøvd flere builds ved å eksperimentere med fargene, og de endelig fant en som fungerte. De skulle også vise oss at farger ikke var farlig å bruke, og at det var mulig å skape stemning på flere måter. Hvem vet, kanskje de legger på et grain-filter slik som i Mass Effect for de som vil ha det litt post akopalyptisk, så kan man velge det vekk hvis man ønsker.

Lenke til kommentar
Nå ryktes det ifra temmelig sikkert hold at hele Blizzard North fyken da fordi at den Diablo 3 de kom opp med var så utrolig dårlig og ikke holdt i nærheten av Blizzard standard, og at det er mye av grunnen til at det tok så lang tid å få en oppfølger.

 

Kilde takk. Med tanke på alt det andre rare som har vært hevdet her så tror jeg ikke på det helt uten videre...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Her er nøyaktig hva som representerer vår Petition:

d3.gif

 

Og ferskt blod som er enige med dette kan signere her:

Diablo 3 Artistic Change Petition

 

Og det er snakk om et eneste dungeon screenshot her. Jeg klarer å finne mange små utklipp fra D2 du garantert hadde mislikt. Hvis ikke en eneste av levlene i D3 skal kunne ha et eneste fargeskjær så vil det bli absurd kjedelig og samtidig skille seg veldig fra de gamle spillene....

Lenke til kommentar
Skriver du om egentlig?, om jeg forstår deg riktig har du ikke brukt de 10 bildet linkene i bunnen, og alle ser meget bedre ut, selv om de også der flere ganger kunne droppet - lilla - grønn - blå rosa pastell helt og holdent.

 

Jeg blir bare lei av å gjenta meg selv, det er bare å gå til de gamle Diablo spillene og du vil finne like mange utsnitt som ikke holder den standarden dere tydeligvis krever. Jeg synes begge ser like greie ut, og jeg blir slett ikke sur hvis Blizzard faktisk lager litt variasjon.

 

mad_arab, gå tilbake til WoW er du snill.

 

I rest my case. Hvis dette er nivået så er det ikke rart at det er konflikter i verden....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...