Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Det festlige er at den gjennomsnittlige diablofans ikke kunne brydd seg mindre om det ikke engang fantes skygger. Vi er her for å klikke ti ganger i sekundet på musa og hamstre loot av skeletons!

Sant. Men frem til vi kan gjøre det så er det ikke noe annet å gjøre enn å snakke om spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det snart 30 000 som har skrevet under på petitionen, og vi ønsker mer realistisk grafikk.

 

Problemet med realistisk grafikk er at det så godt som alltid ser jævlig dumt ut og/eller krever ekstreme systemressurser.

 

Jeg går ikke med på at et spill står eller faller på hvor realistisk grafikken er. Hovedpoengene må jo være at grafikken er funksjonell, gjennomført, stilistisk, passer verdenen som den omhandler osv.

 

Verken D1 eller D2 hadde realistisk grafikk, og de gjorde det ganske bra. Når Keith Lee snakker om lys og mørke så snakker han ikke hovedsakelig om atmosfæren rundt, men om det visuelle på skjermen. Man trenger ikke fotorealisme eller at hele spillet foregår i en flaggermushule for å skape stemning. Da har man feilet før man har begynt.

 

Age of Conan type grafikk passer ikke inn i hverken Sanctuary eller Diablo per i dag.

 

At realistisk grafikk nesten alltid ser dumt ut er jo bare rent tøv! Hva med Gears of War, Crysis, The Witcher og Mass Effect? Ser de dumme ut? At den er så ekstremt mer ressurskrevende er også bare tull. Unreal 3 er et kroneksempel på hvor bra det går ann å optimalisere en grafikkmotor. (Kjører max oppløsning på en 20", alt på fullt ink AA uen problemer, og jeg har en helt medium PC) Har du i det hele tatt spilt D1 og D2 egentlig? Grafikken var selvsagt ikke fotorealistisk, (det trenger den ikke være for å være realistisk.) men bygninger, figurer, vegitasjon osv var inspirert av den virkelige verden, og ikke WoW som D3 er. Se på arkitekturen inne i dungeonet i gameplay filmen, alt er overdådig, neonlyssprakende og samtidig helt "rent". Gulvet og veggene som er lagd av stein er helt ensfarget grå.

 

Grafikken er ikke dårlig, men den passer bedre hvis spillet var en Warcraft hack&slash i samme stil som Baldurs Gate Dark Alliance.

Lenke til kommentar
Nå er det snart 30 000 som har skrevet under på petitionen, og vi ønsker mer realistisk grafikk.

 

Problemet med realistisk grafikk er at det så godt som alltid ser jævlig dumt ut og/eller krever ekstreme systemressurser.

 

Jeg går ikke med på at et spill står eller faller på hvor realistisk grafikken er. Hovedpoengene må jo være at grafikken er funksjonell, gjennomført, stilistisk, passer verdenen som den omhandler osv.

 

Verken D1 eller D2 hadde realistisk grafikk, og de gjorde det ganske bra. Når Keith Lee snakker om lys og mørke så snakker han ikke hovedsakelig om atmosfæren rundt, men om det visuelle på skjermen. Man trenger ikke fotorealisme eller at hele spillet foregår i en flaggermushule for å skape stemning. Da har man feilet før man har begynt.

 

Age of Conan type grafikk passer ikke inn i hverken Sanctuary eller Diablo per i dag.

 

 

 

Enig, trenger ikke realistisk grafikk, Blizzard behersker jo denne "cartoonish" grafikken ekstremt bra også føler jeg, bare få den mørkere så er jeg fornøyd, mer realistisk, hva skal vi med det?

Lenke til kommentar
At realistisk grafikk nesten alltid ser dumt ut er jo bare rent tøv! Hva med Gears of War, Crysis, The Witcher og Mass Effect? Ser de dumme ut? At den er så ekstremt mer ressurskrevende er også bare tull. Unreal 3 er et kroneksempel på hvor bra det går ann å optimalisere en grafikkmotor.

Dette er også nøyaktig samme type spill. Ti poeng til deg!

Lenke til kommentar
At realistisk grafikk nesten alltid ser dumt ut er jo bare rent tøv! Hva med Gears of War, Crysis, The Witcher og Mass Effect? Ser de dumme ut? At den er så ekstremt mer ressurskrevende er også bare tull. Unreal 3 er et kroneksempel på hvor bra det går ann å optimalisere en grafikkmotor.

Dette er også nøyaktig samme type spill. Ti poeng til deg!

 

Har ingenting å si. Femten poeng til deg! Uansett va det betyr.

 

 

Signed

Lenke til kommentar
At realistisk grafikk nesten alltid ser dumt ut er jo bare rent tøv! Hva med Gears of War, Crysis, The Witcher og Mass Effect? Ser de dumme ut? At den er så ekstremt mer ressurskrevende er også bare tull. Unreal 3 er et kroneksempel på hvor bra det går ann å optimalisere en grafikkmotor.

Dette er også nøyaktig samme type spill. Ti poeng til deg!

 

Har ingenting å si. Femten poeng til deg! Uansett va det betyr.

 

 

Signed

 

Så forskjellig grafikk til forskjellig sjanger har ingenting å si?

Rart så mange spiller Football Manager da, siden det har så forferdelig grafikk.

Lenke til kommentar

Er det mulig... Prøv i det minste å forstå forskjellen på et spill der grafikk setter premissene for hvordan stemningen er, og et tekstbasert managerspill med et enkelt grafisk grensesnitt.

 

Fordi D3 ikke er en FPS, så behøver det ikke bety at det MÅ se ut som WoW.

Lenke til kommentar
Nå er det snart 30 000 som har skrevet under på petitionen, og vi ønsker mer realistisk grafikk.

 

Problemet med realistisk grafikk er at det så godt som alltid ser jævlig dumt ut og/eller krever ekstreme systemressurser.

 

Jeg går ikke med på at et spill står eller faller på hvor realistisk grafikken er. Hovedpoengene må jo være at grafikken er funksjonell, gjennomført, stilistisk, passer verdenen som den omhandler osv.

 

Verken D1 eller D2 hadde realistisk grafikk, og de gjorde det ganske bra. Når Keith Lee snakker om lys og mørke så snakker han ikke hovedsakelig om atmosfæren rundt, men om det visuelle på skjermen. Man trenger ikke fotorealisme eller at hele spillet foregår i en flaggermushule for å skape stemning. Da har man feilet før man har begynt.

 

Age of Conan type grafikk passer ikke inn i hverken Sanctuary eller Diablo per i dag.

 

Jeg tviler på at noen har ment det MÅ vere 100% realistisk grafikk eller fotorealistisk som du kaller det. Derimot så er det behøvelig for å bevare stemningen og det som gjør diablo spesielt, at de bruker noenlunde "realistisk" dimensjonerte våpen og utstyr. Det vi har sett sålangt er brystplater med spikes som overgår selv det verste death metal band, og overdimensjonerte våpen som minner mer om den fargesprakende nyttårsaften 1999 enn noe annet når de er ibruk. Jeg vil påsta at slike urealistiske elementer i spillet gjør charakterene mindre menneskelige, og dermed blir alt med en gang mere distansert fra oss, og mye mindre skummelt og creepy. Jeg kan heller ikke se for meg at spillet blir noe tyngre av å forminske våpen og rustninger, samt fjerne en del visuelle effekter.

 

Andre momenter som at Barbaren i videoen fnyser av Decard Cain (den viseste i sanctuary(?)) sine advarseler synest jeg bare blir latterlig, han burde virkelig ha respekt. Jeg kjenner ikke historien, men i tidligere spill starter man som en ganske vanlig person, og da blir dette for dumt, selv om det kanskje er en del av personligheten til barbaren. Momenter som dette gjør nok en gang at vi spillere får intrykk av at dette ikke er seriøst, og at charakteren er udødelig. Dette gjør at spillet blir som Titan Quest og WoW, og handler bare om å trykke 10 ganger i sekundet på musa, og hamstre loot.

 

Angående lyset som det har vært diskutert så mye om i denne tråden, så ønsker jeg selv det skal vere ganske likt som på de redigerte bildene. Jeg forstår og er 100% enig i at handlingen ikke bør være lik som på Diablo I, og at flere forskjellige miljøer trenger forskjellige farger osv, men i mørke områder der ondskapen hersker så skal det være mørkt, jævlig og blodig, med lemlestede lik som henger på oppned og dammer av blod. Blå- og Grønnfargene som er brukt som hjelpemiddel til å lyse opp omgivelsene er rett og slett overflødige siden det ikke er nødvendig å se alt.

 

Jeg har signert oppropet, enkelt og greit fordi jeg har skyhøye forventninger til dette spillet og ønsker å gjøre en liten insats for at det skal bli et kvalitetsspill. Definisjonen på et kvalitetsspill, er enkelt og greitt et spill JEG synest er bra, ikke hva massene mener.

 

Jeg må også presisere at jeg kun kommenterer det jeg har sett sålangt av Diablo III. Om alt uten de 20 min vi har sett sålangt er slik som jeg ønsker er selvfølgelig alt bra, og blizzard kan ta alt med knakendes ro!

Lenke til kommentar

Her overnattar eg ei natt ute i fri natur og når eg kjem tilbake til dataverda er det det her som møter meg. No har eg ikkje orka å lese heile den tråden her, men det første eg tenkte på når eg las nyhenda var små bortskjemde dritungar. Vi har endeleg fått det som vi vil og det første ein då gjer er å klage på det, herleg!

 

Eg hadde ikkje hatt noko i mot ein mørkare stil, men eg er særs nøgd med spelet slik som det ser ut no og, dei 15 minutta vi har sett av spelet that is. Dei minutta som, for alt vi veit, berre var laga for å vise korleis gameplayet fungerar eller kanskje som nevnt over, vise fram fysikken.

 

Det er jo fint at folk bryr seg og vil ha spelet slik dei meiner er best, men når eg ser folk klage på stemninga blir det berre for dumt. Har dei spelt spelet? Nei. Du får ikkje med deg stemninga av ein 15 minuttar lang tech demo. I tillegg kan det vere verdt å spørje seg sjølv, hadde Diablo 2 ei mørk, dyster og realistisk stemning? Diablo 1 var kongen av stemning, Diablo 2? Hadde dei som skriv seg på klageliste klaga like mykje på Diablo 2 sin grafikk? Kanhende. Kan godt hende. Men vart ikkje spelet latterleg bra likevel?

 

Berre tull seier eg. Dette "oppropet" har eit veldig tynt grunnlag.

 

Andre momenter som at Barbaren i videoen fnyser av Decard Cain (den viseste i sanctuary(?)) sine advarseler synest jeg bare blir latterlig, han burde virkelig ha respekt.

 

Det der kallar ein ofte humor :)

Lenke til kommentar

Kan noen som trives med grafikken nå si at de fikk en nostalgisk følelse til tidligere spill i serien? Var det som Star Wars episode 2 iforhold til episode 4-6, eller var det en mer amerikanisert versjon av The Ring?

Slik jeg ser det nå så står Diablo 3 som et salgstriks. Det er ikke Diablo 3, det er et spill som bærer preg av Diablo 2, men i en Warcraft-setting. Ja, om du hadde bytta ut modellen til barbar med en ork fra Warcraft-serien så ville det solgt like bra. Warcraft 4.

 

Ja, jeg skal kjøpe spillet, men ikke spille det som Diablo 3, men som et tilfeldig spill som er uavhengig av de andre. Les: Crysis og Far Cry.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...