Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Bra post guardianpegasus, må si meg 100% enig. Blizzard har laget spill i snart 20år, og skal man dømme ut ifra de spillene de har gitt ut så langt, så vet de hva de driver med. Desverre så finnes det så utrolig mange bedrevitere rundt omkring som "vet" hva de heller bør gjøre.

 

Enn om de skulle hørt på alle oppropene på WoWforumet? Tør ikke tenke tanken engang.

 

Er ikke så rart folk er skeptiske når hele det opprinnelige Blizzard North forlot blizzard. Med andre ord; det er et helt annet team som lager d3, enn de som laget d1 & d2. Det er god nok grunn til å være skeptisk til enkelte ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra post guardianpegasus, må si meg 100% enig. Blizzard har laget spill i snart 20år, og skal man dømme ut ifra de spillene de har gitt ut så langt, så vet de hva de driver med. Desverre så finnes det så utrolig mange bedrevitere rundt omkring som "vet" hva de heller bør gjøre.

 

Enn om de skulle hørt på alle oppropene på WoWforumet? Tør ikke tenke tanken engang.

 

Er ikke så rart folk er skeptiske når hele det opprinnelige Blizzard North forlot blizzard. Med andre ord; det er et helt annet team som lager d3, enn de som laget d1 & d2. Det er god nok grunn til å være skeptisk til enkelte ting.

 

Nå har jo resten av blizzard i mine øyne levert bedre kvalitet i nistt enn diablo står for, så for min det så er jeg ikke så veldig skeptisk pga det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå har jo resten av blizzard i mine øyne levert bedre kvalitet i nistt enn diablo står for, så for min det så er jeg ikke så veldig skeptisk pga det.

Nå finnes det absolutt ingen som helst garanti, eller noen som helst forsikringer om at et team som lager én type spill vil gjøre det like bra på en helt annen type spill. At det er et helt annet team som skal lage D3 enn D2 er i utgangspunktet bekymringsverdig, men det kan jo også hende at de klarer å tilføre serien noe nyskapende og løfte den et hakk videre.

Lenke til kommentar

"Resten av blizzard" som du refererer til er så godt som over halvparten nyansatte. De fleste som opprinnelig var blizzard har sluttet og startet egne selskap. Det blizzard som er nå lever på franchisene de har rettighetene til.

 

Blir interressant å se hva slags spill deres neste mmo blir.

 

Det siste kvalitetspillet blizzard leverte var d2. Så hvordan du definerer kvalitet har jeg stor interesse av å høre.

Lenke til kommentar
Nå har jo resten av blizzard i mine øyne levert bedre kvalitet i nistt enn diablo står for, så for min det så er jeg ikke så veldig skeptisk pga det.

Nå finnes det absolutt ingen som helst garanti, eller noen som helst forsikringer om at et team som lager én type spill vil gjøre det like bra på en helt annen type spill. At det er et helt annet team som skal lage D3 enn D2 er i utgangspunktet bekymringsverdig, men det kan jo også hende at de klarer å tilføre serien noe nyskapende og løfte den et hakk videre.

 

Det er jo ei heller noen garanti for at en oppfølger er bra selv om tidligere spill i serien er bra, og det er samme team som står bak, det er det flere eksempler på. Spillet kan være dritt uansett, men jeg er ikke så veldig bekymret uansett om det hadde vært orginalt team eller ikke som hadde lagd det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Der er nok mange millioner uenige med deg Caliburn.

At du ikke liker Warcraft3 eller WoW betyr ikke at det ikke er kvalitetsspill.

 

Desverre er den "majoriteten" du snakker om personer som BEGYNTE med wc3 eller Wow, og som ikke spilte deres forgjengere. Men, at mange millioner spiller et spill, gjør det ikke automatisk til kvalitet.

Endret av Caliburn
Lenke til kommentar
Hvordan måler man kvaliteten på et spill om ikke i suksess?

 

Kan ikke si jeg har erfaring nok/utdanning stor nok til å svare på det, men hvordan kan du si at suksess = kvalitet?

 

Kan sitere Khogn som sa det på en meget bra måte.

Suksessen til Britney Spears tyder på at det er bra musikk, og suksessen til McDonalds tyder på at det er god mat?
Endret av Caliburn
Lenke til kommentar
Det er jo ei heller noen garanti for at en oppfølger er bra selv om tidligere spill i serien er bra, og det er samme team som står bak, det er det flere eksempler på. Spillet kan være dritt uansett, men jeg er ikke så veldig bekymret uansett om det hadde vært orginalt team eller ikke som hadde lagd det.

Det er så, men så fungerer det nå slik engang her i verden at har man tidligere gode resultater å vise til innenfor samme jobb, så er det de med resultater som får jobben, da man regner sjansene for dem å lykkes som større.;)

Nyeste eksempel jeg kommer på var "Call of Duty". "Infinity Ward" lagde originalen, men satte så ut jobben til andre og serien var i ferd med å gå av med døden. Da "Infinity Ward" igjen tok kontroll kom spillet tilbake og ble én av 2007 største suksesser. De hadde sin oppskrift for suksess som andre team ikke uten videre klarte å videreføre.

Lenke til kommentar
Det er jo ei heller noen garanti for at en oppfølger er bra selv om tidligere spill i serien er bra, og det er samme team som står bak, det er det flere eksempler på. Spillet kan være dritt uansett, men jeg er ikke så veldig bekymret uansett om det hadde vært orginalt team eller ikke som hadde lagd det.

Det er så, men så fungerer det nå slik engang her i verden at har man tidligere gode resultater å vise til innenfor samme jobb, så er det de med resultater som får jobben, da man regner sjansene for dem å lykkes som større.;)

Nyeste eksempel jeg kommer på var "Call of Duty". "Infinity Ward" lagde originalen, men satte så ut jobben til andre og serien var i ferd med å gå av med døden. Da "Infinity Ward" igjen tok kontroll kom spillet tilbake og ble én av 2007 største suksesser. De hadde sin oppskrift for suksess som andre team ikke uten videre klarte å videreføre.

 

Men så hadde i dette tilfelle ikke det andre teamet en mreittliste bestående av så og si kun toppspill, noe som er tilfellet med "resten av blizzard". Det er grunnen til at jeg ikke er videre bekymret over det team-byttet. I særdelshet når jeg synes D2 beveget seg litt i feil retning på mange måter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan sitere Khogn som sa det på en meget bra måte.
Suksessen til Britney Spears tyder på at det er bra musikk, og suksessen til McDonalds tyder på at det er god mat?

Ha ha ha!

 

Leser du det du skriver?

 

"At mange liker noe betyr ikke at det er bra, for mange liker ting jeg ikke liker."

Lenke til kommentar
Der er nok mange millioner uenige med deg Caliburn.

At du ikke liker Warcraft3 eller WoW betyr ikke at det ikke er kvalitetsspill.

 

Desverre er den "majoriteten" du snakker om personer som BEGYNTE med wc3 eller Wow, og som ikke spilte deres forgjengere. Men, at mange millioner spiller et spill, gjør det ikke automatisk til kvalitet.

 

Kan du underbygge din påstand om at alle (eller flertallet av) de som liker War3 er folk som begynte med det spillet, og som derved antydningsvis er historieløse og ikke vet hva de snakker om?

 

For min del har jeg spilt Blizzard-spill siden Lost Vikings, og jeg mener War3 er det overlegent beste de har laget. Fulgt av Diablo 1.

Endret av MrHarm
Lenke til kommentar
Jeg tør påstå at kvalitet vil >somregel< føre til suksess ja.

 

Hmm, Så du mener at H&M har bedre kvalitet fordi, de selger mere enn Dolce&Gabbana, Gucci eller chanel f.eks, eller mener du noe annet?:)

 

Ingen som seriøst vil hevde at D&G, Gucci og Chanel ikke har suksess, vel? ;)

 

(Merk at påstanden var at kvalitet fører til suksess)

Endret av MrHarm
Lenke til kommentar
Hmm, Så du mener at H&M har bedre kvalitet fordi, de selger mere enn Dolce&Gabbana, Gucci eller chanel f.eks, eller mener du noe annet?:)

Nå må du ikke glemme at det i ditt tilfelle er flere faktorer som spiller inn. Koster et Opeth-album mer enn et Britney-album?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Men så hadde i dette tilfelle ikke det andre teamet en mreittliste bestående av så og si kun toppspill, noe som er tilfellet med "resten av blizzard". Det er grunnen til at jeg ikke er videre bekymret over det team-byttet. I særdelshet når jeg synes D2 beveget seg litt i feil retning på mange måter.

Bare det ikke ender opp slik som "Call of Duty" eksempelet mitt så skal jeg også være fornøyd(men det er vel uansett ingen sjanse for at noe tidligere diablo-team kan komme å "reparere", da de ikke eksisterer lenger...) Gameplay er veldig viktig, men grafikken kan også være med på å ødelegge store deler av et spill. Husker nå også Commandos serien som egentlig er nærmere Diablo enn det COD er. Serien var en braksuksess inntil det kom et nytt team som skulle lage 3'ern. De innførte samtidig "bedre grafikk" i form av 3D slik vi nå ser i D3. Serien ble sparket ned i graven, for aldri å gjennoppstå. :cry:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...