Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som fortsatt spiller? Har ikke spilt siden jeg fullførte expensionen med den første karakteren, og ser min høyeste level er 65. Men finner ingen å spille med online? Prøve å starte en ny seasonal character og en av de vanlige, men finner ikke en eneste å joine? Er det virkelig så lite liv i spillet nå?

 

Det kommer ann på om du spiller hc eller sc. Seasonal eller non-seasonal.

 

Men vis du er som du sier lvl 65 så regner jeg med at du spiller non-season på hard? master?. Der vil du ikke finne noe særlig med folk. De som spiller aktivt ligger på torment10+++

 

S7 er enda fersk, men har forøyeblikket levlet opp 4 hc wd (Rip foreverlost, han strøk med på gr65). Para 700+. Klarert gr70 solo med helltoth pet build

Endret av Disconnected
Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som spiller har gått lei, og det har jeg også. Det er rett og slett for lite nytt mellom hver sesong til å holde interessen oppe. Til og med et par av de Diablo 3 streamerne jeg pleide å kikke litt på, de som kunne spille 18 timer i døgnet uten å få nok, har gått lei nå.

 

Diablo 3 trenger noe nytt. Kanskje aller mest Diablo 4? :w00t:

Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som spiller har gått lei, og det har jeg også. Det er rett og slett for lite nytt mellom hver sesong til å holde interessen oppe. Til og med et par av de Diablo 3 streamerne jeg pleide å kikke litt på, de som kunne spille 18 timer i døgnet uten å få nok, har gått lei nå.

 

Diablo 3 trenger noe nytt. Kanskje aller mest Diablo 4? :w00t:

 

Tja, heller enn ny expansion enn d4 spør du meg. Flere i miljøet som mener at d3 ble bra etter RoS. Flere som ikke ønsker d4, bare en ny expansion.

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha D4. Synes D3 ble rimelig bra etter RoS, men å lage en ny expansion vil neppe være gunstig. Mange veteraner er lei allerede, og kommer ikke tilbake særlig lenge. De vil nok heller ikke få så mange nye spillere. Jeg vil tippe en expansion puster liv i spillet i noen uker, men ikke mer enn det. Vil tro D4 har mye større potensiale. Ikke bare har de lært av tabbene med D3, men det er et helt nytt spill som vil trekke nye spillere også.

Lenke til kommentar

Blizzard har lyst ut flere stillinger for å lage ett nytt spill i Diablo universet, og det ryktes at det vil bli vist frem i november på Blizzcon. Spørsmålet er bare om det blir Diablo 4 eller ett annet type spill i samme univers.

 

Har til og med hørt rykter om et diablo mmorpg  :tease:  Så gudene vet hva de finner på. Alt for mange rykter ute å går nå. Det var veeeeeldig mange som trodde de skulle avsløre noe på gamescom. Men det var vel "fanbasen" selv som satte fart på forventingene 

Lenke til kommentar

Et nytt mmorpg fra Blizzard satt i et Diablo univers hadde jo vært utrolig spennende, men er vel rimelig tvilsomt at det noen gang skjer. Ang. Gamescom så var vel alle forventningene satt fordi D3 streamere som Quinn69 og lignende ble invitert dit av Blizzard, men var vel lite til ingenting de rom Diablo. Har trua på Blizzcon da, var noe spesielt med disse DnD terningene som var i et Diablo tema, med en av terningene som viste til datoen til Blizzcon.

 

http://www.diablofans.com/news/48792-rhykker-discusses-the-d4-blizzcon-dice-conspiracy

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar

 

Blizzard har lyst ut flere stillinger for å lage ett nytt spill i Diablo universet, og det ryktes at det vil bli vist frem i november på Blizzcon. Spørsmålet er bare om det blir Diablo 4 eller ett annet type spill i samme univers.

 

Har til og med hørt rykter om et diablo mmorpg  :tease:  Så gudene vet hva de finner på. Alt for mange rykter ute å går nå. Det var veeeeeldig mange som trodde de skulle avsløre noe på gamescom. Men det var vel "fanbasen" selv som satte fart på forventingene 

Har blitt utallige timer i Marvel Heroes, også kjent som "det neste fra han der Diablo-fyren" (dvs David Brevik, som for øvrig har sluttet i Gazillion.) En interessant ting her er at i Marvel Heroes har vi hatt Patrol Zones helt fra start. Dette er store, åpne brett hvor man surrer rundt uten mål og mening, mens bosser spawner fra tid til annen (som regel tre eller fire bosser på en gang). Da Diablo 3 fikk en expansion fikk vi Adventure Mode... som er store, åpne brett der vi surrer rundt uten mål og mening. I MH levler vi ikke bare på vanlig måte opp til lvl 60, men vi får også Omega Points vi kan bruke på andre ting - akkurat som Paragon Points i Diablo 3. Igjen kopierte Diablo MH.

 

Videre er Marvel Heroes veldig likt Diablo på mange måter, men er et MMO. I hvert kapittel starter vi i område med andre spillere, men det er nok av instancer hvor vi er helt alene eller med en gruppe. Vi har også dungeons og raids, selvsagt. Siden Diablo kopierte MH med patrol zone/adventure mode er det vel ikke så usannsynlig at de vil kopiere MH og lage et lignende Diablo MMO? Det er strengt tatt ikke så mye som skal til. Diablo 3 er always online, og vi har Adventure Mode der vi surrer rundt på egenhånd. Alt de trenger gjøre er å lage større områder for Adventure Mode, noen dungeons og raids og slippe løs mange flere spillere om gangen, så har vi Diablo MMO. :)

 

Alternativt kan de lage en kombinasjon. Vi kan ha et helt vanlig, single-player Diablo (der vi selvsagt kan spille i en gruppe), men gjøre Adventure Mode om til et rent MMO. Dermed får vi en bra historie og alt det der som vanlig, men vi får også en online-mode ikke ulikt MH. Denne kan lett endres litt nå og da for å gjøre ting mer interessant. Flere dungeons, flere raids, flere boss waves, nye områder, you name it.

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at et Diablo MMO "doesn't make sense" fordi Blizzard har:

 

WoW: MMoRPG

D3: ARPG

SC2: RTS

Overwatch: FPS

Hearthstone: Card game

HotS: MOBA

 

Et Diablo MMO ville kommet i direkte konkurranse med et eksisterende spill hvor det er mye mer naturlig å enten lage et nytt i samme univers, eller et helt nytt univers (tvilsomt). De vil da i tillegg til å miste spillere fra WoW også miste Diablo spillere.

 

Nå har jeg overhodet ingen greie på spillutvikling, men jeg finner det også bekymringsverdig i forhold til noen store Diablo reveals på Blizzcon at stillingen som Game Director for Diablo (unannounced project) fortsatt er listet på blizzards hjemmesider.

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at et Diablo MMO "doesn't make sense" fordi Blizzard har:

 

WoW: MMoRPG

D3: ARPG

SC2: RTS

Overwatch: FPS

Hearthstone: Card game

HotS: MOBA

 

Et Diablo MMO ville kommet i direkte konkurranse med et eksisterende spill hvor det er mye mer naturlig å enten lage et nytt i samme univers, eller et helt nytt univers (tvilsomt). De vil da i tillegg til å miste spillere fra WoW også miste Diablo spillere.

 

Nå har jeg overhodet ingen greie på spillutvikling, men jeg finner det også bekymringsverdig i forhold til noen store Diablo reveals på Blizzcon at stillingen som Game Director for Diablo (unannounced project) fortsatt er listet på blizzards hjemmesider.

Blizzard hadde starcraft og warcraft RTS på samme tid. Så den teorien din passer ikke helt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da ble altså endel ting annonsert til Diablo 3 på Blizzcon. Vi visste vel egentlig at Necromancer ble den store annonseringen, men jeg glemte litt av det og måten det ble snakket på åpningsseremonien så fikk jeg nesten følelsen av at de skulle annonsere Diablo 4. Men det skjedde selvfølgelig ikke.

 

Istedenfor så får vi Diablo 1 i Diablo 3, som først virket å være en remake av originalen, men som nå ser mer ut til å være en "sleng Diablo 1 inn i Diablo 3 motoren og få det til å fungere på et vis". Et slags hobby/nostalgi-prosjekt nesten, gjort delvis på fritiden til enkelte Blizzard ansatte. Utvilsomt kult til jubileet og noe jeg kommer til å sjekke ut, men ikke noe som kommer til å holde på spillerne. Så annonserte de Armory, som da gjør det mulig å lagre gearsets og specs osv, noe som strengt talt burde vært i spillet for lenge lenge siden. Men likevel bra at det kommer. Og så Necromancer klassen.

 

Kult med nytt innhold, men Armory og Necromancer pack er altså det store innholdet til Diablo 3 i 2017. Jeg er skuffa og det virker ikke å være så mye igjen av D3 teamet, noe som forhåpentligvis er et tegn på at de jobber med noe nytt, enten det er Diablo 4 eller noe annet. Jeg kommer tilbake til både jubileums patchen og Necromancer pakken, men det er vel fint lite som skal holde på spillerne i 2017? Det virker som om et lite team skal holde interessen rundt D3 oppe så godt de kan til noe nytt kommer. D3 døde kanskje fortere enn det Blizzard hadde regnet med?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er helt andre årsaker til at D3 utad virker nedprioritert enn at Blizzard bevisst skuffer fansen. Ting de ikke vil eller kommer til å offentliggjøre.

 

Både armory og crafting greia er noe som har vært etterspurt i årevis, og Blizzard har såvidt jeg husker også på et tidspunkt (for lenge siden) hintet til at crafting mats skulle flyttes ut av vanlige inventory slots.

 

Det har vært en sinnsyk turnover i D3 teamet med folk som har kommet og gått de siste fire årene. Og når et spill tilsynelatende har en kodebase fra helvete i utgangspunktet så har de nok sett at det å videreutvikle spillet har bevist seg vanskelig. Et godt eksempel er jo at spillet ikke var bygget i utgangspunktet for å scale så langt som det nå har kommet (GR lagg). For meg virker det som at de har hatt dette under utvikling lenge, kanskje t.o.m. som features i en ny expansion som internt har blitt kansellert.

 

De har også ansatt en haug av nye folk til D3 Diablo teamet nå nylig. Bl.a. ny game director og ny art director samt en rekke tekniske stillinger. Det er liksom ikke noe du gjør til et døende spill og er uansett en god indikasjon på at noe skjer i kulissene.

 

De skjønner nok også selv at det innholdet de nå lanserer ikke vil være nok til å blåse nytt liv i spillet. I stedet er fokus på å skape litt revenue med Necro pack, og at nye spillere kommer til et spill som faktisk har mye content, fungerer og ikke er fullt av bugs. For ser man objektivt på det er det faktisk et spill med veldig mye innhold og lang holdbarhet for nye spillere.

 

En annen ting som jeg la merke til under åpningsseremonien i går var at -samtlige- Blizzard spill med unntak av D3 har et sterkt fokus på eSports og competitive gameplay. Arena ble jo scratchet fra D3, og spillet slik det fungerer nå vil heller ikke være noen god kandidat for PvP. Dette også kan jo være en indikasjon på at de utvikler noe helt nytt istedenfor å videreutvikle D3 som jeg tror både fansen og utviklerne føler blir som å "beating a dead horse".

 

Edit:

 

En annen ting som kommer er "Challenge Rifts" hvor de tar et "snapshot" av en rift som en faktisk spiller har utført, og lar alle andre prøve seg på samme rift med samme char/gear/stats etc. og se om de kan slå tiden.

 

Det kommer også mer info om dette i dag i panelet som går fra 12-01 norsk tid hvor de snakker om future patches etc.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...