Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har startet en Crusader jeg også, men får ikke helt tak på den. Har fått 5 stykker med Akk.(?) settet (+RoRG). Prøvd å finne noen builds å teste, men alle baserer seg på visse våpen og skjold, som jeg ikke har. Noen tips til gode builds, spesielt hvilken wrath spender jeg bør bruke, når jeg ikke har disse våpnene/skjoldene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at Crusaderen ikke fungerer noe særlig med generiske skjold/våpen. Du er nesten nødt til å finne en eller begge av delene (skjold får du LETT fra kadala). Det er også et utall våpen som kan brukes som stepstones før du får andre ting. Orker ikke nevne de utallige comboene du kan bruke. Bare gå til kadala og fisk skjold helt til du får et som har en fet stat, som f.eks Unrelenting Phalanx, The Final Witness, Hellskulls, Piro Marella, Jekanboard, Eberli Charlo.

 

Men uansett egentlig, skal du cakewalke T6 er du nødt til å finne enten Unrelenting Phalanx + en god 2-hander med høy dmg, eller Freydehrs Wrath + Blade of Prophecy. Fate of The Fell er vel også brukbart med Hellskull, men ikke like effektivt.

 

I mellomtiden er det bare å jobbe seg opp mot perma-akkhan via CDR.

 

Er faktisk nesten litt rart at du har 5-piece og ingen skjold/våpen å bruke. Jeg fant mitt blade og freydehrs lenge før jeg fullførte akkhan settet.

Lenke til kommentar

Skjold har for meg vært forbruksvare i salvage butikken. Hjelmen fikk jeg ikke før jeg nærmet meg 250 paragon points i season. Men siden jeg hadde Leoric Crown så var det ikke så viktig. Og har bare funnet en til i ettertid. (+500 plvl nå) Så det er helt random på enkelte ting. Før 2.1 fikk jeg fullt sett ganske fort.

 

Jeg har den erfaringen at finner jeg et sverd.. foreks. Blade of Prophecy så finner jeg gjerne 1 eller 2 til av det samme ikke så lenge etterpå. Det skjedde nettopp med Stone of Jordan også. Den ringen ligger ikke strødd omkring sånn som the compass rose gjør. Ikke for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar

Har e lita krise her!

 

Skrur på D3 på Xbox One, regner med å få oppdateringen.

I stedet er det et varsel som forteller meg at "your savedata is from a previous version of D3. If you continue, it will no longer work if the update is removed"

Accept or cancel?

 

I svarte, jeg vet ikke hvem av de jeg skal trykke på og frykter at jeg mister savegamet mitt??

 

Fikk aldri noe spørsmål om jeg ville ha updaten eller ei, bare rett til advarselen..

 

Noen som opplevde det samme idag?

 

Edit: Herregud, jeg har ikke vært så redd siden første gang jeg så far min...(!!)

Jeg hadde ikke noe annet valg enn å trykke Accept da oppdateringen sannsynligvis har lastet ned i offline modus...

Det gikk visst bra!

Nå skal det riftes litt og lete etter goblin-portaler (:

Endret av FromValhalla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Phu! takk for edit'en :)

Hihi...(:

 

Riftene dere har snakket om, hvor man har en hviss tid på seg...lvl 27-28-29 osv..

Jeg finner de ikke, dvs jeg finner Greater Rifts som går til 10, gir meg valget mellom en premie eller å gå videre til wave 10-20. Er det dette dere har snakket om?

 

Og, når man har 2-3 set items: Jeg fant nettopp en brukbar erstatning til en av delene i settet. Men når dataen sammenligner statsa, tar den da med eksta-attributtene fra settet?

 

Fant en legendary potion: Increases armor by 14% for 5sec....men hva skal jeg med den så lenge jeg bare har en av de? Burde heller kunne vært en oppgradering av standard potion synes jeg...(:

 

So many questions!(:

Endret av FromValhalla
Lenke til kommentar

Jepp, det er det som er greater rifts. Du starter dem med å bruke great rift stone istedet for vanlig rift stone. Legendary potions forsvinner ikke når du bruker dem, så effekten kommer hver gang du trykker Q. Dermed trenger du bare en istedet for 200 vanlige pots.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Problemet er at Crusaderen ikke fungerer noe særlig med generiske skjold/våpen. Du er nesten nødt til å finne en eller begge av delene (skjold får du LETT fra kadala). Det er også et utall våpen som kan brukes som stepstones før du får andre ting. Orker ikke nevne de utallige comboene du kan bruke. Bare gå til kadala og fisk skjold helt til du får et som har en fet stat, som f.eks Unrelenting Phalanx, The Final Witness, Hellskulls, Piro Marella, Jekanboard, Eberli Charlo.

 

Men uansett egentlig, skal du cakewalke T6 er du nødt til å finne enten Unrelenting Phalanx + en god 2-hander med høy dmg, eller Freydehrs Wrath + Blade of Prophecy. Fate of The Fell er vel også brukbart med Hellskull, men ikke like effektivt.

 

I mellomtiden er det bare å jobbe seg opp mot perma-akkhan via CDR.

 

Er faktisk nesten litt rart at du har 5-piece og ingen skjold/våpen å bruke. Jeg fant mitt blade og freydehrs lenge før jeg fullførte akkhan settet.

 

Ok, da vet jeg hva jeg skal bruke mine shards på fremover! :)

Prøvd meg litt frem og tilbake, og har funnet ut at Fist of the Heavens funker greit så lenge jeg venter på bedre utstyr.

 

Har hatt lite flaks med drop på crusaderen. Da jeg startet DH så rant det jo inn med godsaker, og var klar for T6 med en gang. Nå dropper det nada, kun magefist! :)

 

Men tok et par rifts med DH'ern i stad, og det var deeeilig å faceroll litt igjen..

Lenke til kommentar

Samme opplevelse her. Tok dødslang tid før jeg fikk full akkhan. Var vel bootsa som var værst, over 7000 shards. Blade og Prophecy fikk jeg av en kompis, Freydehrs fikk jeg etter 1000 shards hos kadala. Før både det og akkhan brukte jeg en Fate of the Fell som jeg fant nesten umiddelbart etter lvl 70 + hellskull fra kadala, cains og aughilds set og noe random gear ellers.

Lenke til kommentar

Jepp, det er det som er greater rifts. Du starter dem med å bruke great rift stone istedet for vanlig rift stone. Legendary potions forsvinner ikke når du bruker dem, så effekten kommer hver gang du trykker Q. Dermed trenger du bare en istedet for 200 vanlige pots.

Ahh da er den jo suveren (((: Takk!

 

Jeg har spilt i 5 timer, random events, og det er den eneste tingen jeg kan skryte på meg i kveld (:

 

Hva med Compare et item mot et set item? Noen som vet om set-skillsa blir regnet med i compainga, eller om det kun er basic skillsa som blir sammenlignet?

Lenke til kommentar

Jepp, det er det som er greater rifts. Du starter dem med å bruke great rift stone istedet for vanlig rift stone. Legendary potions forsvinner ikke når du bruker dem, så effekten kommer hver gang du trykker Q. Dermed trenger du bare en istedet for 200 vanlige pots.

 

 

Okey! Jeg så kanskje for meg at Greater Rifts var noe litt "større" :)

Det er jo egentlig bare et lite lukket rom med hurtige runder, litt horde-aktig.

 

Hvorfor fikk jeg ikke lov å kjøre lenger enn til lvl 10?

og, hvorfor er det slik at når jeg bruker denne lvl10-steinen jeg fikk til å åpne en ny obelisk så er det ingen andre spillere i party som er eligeble-to-play?

 

Om jeg heller vil veksle inn denne i en "gave" som det såvidt står beskrevet, hvor henter jeg den og er det verdt det? fete gaver?

 

Kan finne masse forskjellige legendary potions med diverse stats-effekter på. Men ikke mainstats bare sånn smågreier tror jeg.

 

Så mange timer jeg har spilt, og så finner jeg dette først nå!? og det er mange av de?

For meg er denne nye potionen en slags oppgradering, litt tilsvarende en av de defansive skill-kategoriene til The Crusador som jeg ikke bruker lengre, som jeg ikke husker navnet på :)

 

Fett! Det er slikt jeg liker med Diablo, overaskelser, og nye ting kan dukke opp etter 100-vis av timer!

 

Gleder meg til kvelden :)

 

Ha en god dag folkens :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får man oppgradert gemmen uansett om man ikke klarer å ta bossen?

 

Man får et forsøk ja. Man har garantert oppgradering dersom riftet er 10lvl over gemmen man vil oppgradere, 90% hvis det er 9 levler over. Så fortsetter det:

100%

90%

80%

70%

60%

60%

60%

60%

60%

60%

30%

15%

 

Husker ikke videre, men hvis man altså har gem noen levler over riftet blir sannsynligheten for at man faktisk får oppgradert liten. Man har 3 forsøk for hvert rift.

Lenke til kommentar

Hmmm...forstår ikke helt...

Hadde med 3 andre spillere og det virket som en cakewalk..men sannsynligvis klarte vi det ikke da(:

Men hvorfor fikk jeg en stein det står lvl10 på? Kan jeg bruke den til å starte rett på lvl10 igjen neste gang da kanskje?...for jeg har jo flere av de ordinære steinene allerede..

Og, om jeg vil veksle inn steinen i en gave i stedet, hvor gjør jeg det?

 

Jeg skjønner nok systemet etterhvert(:

Lenke til kommentar

Steinene kan ikke veksles inn i gave, kun til å åpne rifts. Det finnes 3 ulike stones, og det varierer hvordan man får disse:

Rift Key Fragments - Fåes fra bounties og caches - Åpner vanlige Nephalem Rifts

Keystone of trials - Dropper fra rift guardian i normal rifts, høyere droprate på høyere vanskelighetsgrad - Åpner "spesialrift" som er ment for å måle hvor bra gear du har, og hvor du kan starte i greater rift

Greater rift keystone (med en gitt lvl) - Fås etter trial rift, og man kan oppgradere fra tidligere greater rift keystone hvis man klarer guardian på under 15 minutter - Åpner greater rift i det nivået den er.

 

Når man fullfører rift på under 15 minutter kan man ENTEN oppgradere gem ELLER oppgradere keystone. Hvis resten av party oppgraderer gem, vil de altså ikke kunne bli med i det riftet du får nøkkel til hvis du oppgraderer keystone.

 

Med forbehold: jeg spiller kun PC, og ting kan være annerledes på konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på en ting ang. weapon dmg som jeg sikkert skulle lurt på for lenge siden..

 

Når et våpen har som stat +1000-1100 lightning dmg, vil det si at det kommer litt lightning dmg fra våpenet hver gang jeg slår, bruker smite, punish eller hva som helst? eller forsterker det kun når jeg bruker en lightning skill/spell?

 

i.o.m. at en Crusader bruker Holy dmg i hovedsak burde jeg vel prøve å forandre denne staten til Holy, hos magikerdama i spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...