Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er umulig å rolle en dobbel C-stat rorg med socket når den kun har én variabel primary affix. Den vil som Mixy nevner alltid rolle:

 

Str/dex/int

AS

LoH

 

Så beste mulige combo er disse tre, i tillegg til enten CC eller CD slik at man kan rolle vekk LoH til socket.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Spiller du på ps4 eller one?

One :w00t:

 

 

 

og, det var en på forrige side som hadde spørsmål ang. å sende items til venner - Ja gjennom en postkasse som står i hver akt. Men det tøffeste synes jeg, erat man også kan loote en gave som er øremerket en av vennene dine, som du ikke kan kjøre identify på selv.

De gavene jeg har fått har vært meget gode, stort sett grønne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par spørsmål ang. Crusader!!

 

Når man bruker Akarat's Chimpanzee og får 35+ dmg, vil det si +35dmg på alle skills man kaster, eller er det kun på hoverskillsen om man får kalle det det?

Jeg har en tendens til å kaste tunge spells, for så å aktivere Akarat når jeg går inn i nærkamp, men det er sannsynligvis feil vei å gå?

 

Også, jeg finner en del greier som er myntet på smeden, f.eks Adventurers journal for å lage Penders purchace og Eyes for the dead for å lage war of the dead..

 

Men når jeg åpner smeden kan jeg ikke finne disse tingene å lage, selv om jeg har oppskriften...

(dette er ikke plans, som må aktiveres før smeden kan crafte de. Bare...ting...)

 

Hjelp!

Lenke til kommentar

Adventurers journal og andre legendary materials er egentlig fjernet, men den og muligens et par andre dropper fortsatt i spillet (dog de er useless).

 

Hvis ting ikke dukker opp hos blacksmith kan det hende at sorteringen er "feil". Skal gå an å velge hvilke items som vises der, og den står vel som default som "highest usable" og ekskluderer da f.eks lavere lvl items, og items som ikke er ment for din class.

 

Akkarats gir + dmg til skills som aktiveres etter akkarats er aktivert. Det er derfor lurt å dra den først, og så smelle tunge skills. Eller finne nok pieces til 6-set, og nok cooldown på gear til at du kan ha den permanent oppe (gogok of swiftness hjelper også til her, så slipper du å ofre for mange stats til CDR).

 

CDR items til crusaders (for perma-akkarat) er:

 

Akkhan 5-pieces + RoRG. Shoulders og gloves bør ha CDR.

Leorics Crown med god roll (over 90%)

Vigilante belt (høy roll)

CDR på ring(er) og/eller amulet.
Max CDR i paragon points (utility)

Gogok of swiftness legendary gem (lvl 25+)

 

Dette skal gi nok til perma akkarat og muligens mere til.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Adventurers journal og andre legendary materials er egentlig fjernet, men den og muligens et par andre dropper fortsatt i spillet (dog de er useless).

 

Hvis ting ikke dukker opp hos blacksmith kan det hende at sorteringen er "feil". Skal gå an å velge hvilke items som vises der, og den står vel som default som "highest usable" og ekskluderer da f.eks lavere lvl items, og items som ikke er ment for din class.

 

Akkarats gir + dmg til skills som aktiveres etter akkarats er aktivert. Det er derfor lurt å dra den først, og så smelle tunge skills. Eller finne nok pieces til 6-set, og nok cooldown på gear til at du kan ha den permanent oppe (gogok of swiftness hjelper også til her, så slipper du å ofre for mange stats til CDR).

 

CDR items til crusaders (for perma-akkarat) er:

 

Akkhan 5-pieces + RoRG. Shoulders og gloves bør ha CDR.

Leorics Crown med god roll (over 90%)

Vigilante belt (høy roll)

CDR på ring(er) og/eller amulet.

Max CDR i paragon points (utility)

Gogok of swiftness legendary gem (lvl 25+)

 

Dette skal gi nok til perma akkarat og muligens mere til.

Tusen takk!

Da skal Akkarat frem først heretter!

 

Fant ut av Adventures journal osv....

det viste seg at jeg fant materials før jeg hadde Plan. Plutselig fant jeg Plan og kunne lage den :)

Ikke bra nei :)

 

Jeg har hittils 3 deler av Akkahn, de jeg samler på i hovedsak.

 

Fant nettopp et overcoolt sverd også, som slenger ut en poisen-nova over 30yards hver gang jeg har drept 10 fiender = 400% weapon dmg. (følger ikke kill-streak, kun hver 10ènde fiende)

Den trøkka bra når det var møljekamp :)

 

GØY!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt endel Path of Exile tidligere, men ble stuck etter ca 30 timer ingame å vet ikke helt om jeg gidder å starte på nytt med ny karakter, så lurer derfor på om man skal kjøpe Diablo 3. Noen som har spilt begge spillene? Er Diablo et bedre spill enn PoE, hvilke store forskjeller er det mellomde to spillene? Hvilken karakter bør jeg velge? Var Ranger i PoE å gjorde nok noen feile valg i skill treet som førte til at jeg ikke kom meg videre. Er Diablo litt mere forgiving på det området?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spillt PoE selv, men har en del kompiser som spiller/har spillt det og sett en del gameplay.

 

Sånn jeg forstår det så kan du best sammenligne det slik:

 

D3: Vesentlig morsommere combat. Det går rasende fort når man når et visst nivå og er et ekte action-RPG. Her er D3 rett og slett fullstendig overlegent PoE. D3 er også mer casual, hvor du kan velge om du vil spille i 5 min, eller 10 timer om du vil.

 

PoE: Uendelig med customization. Dette får du rett og slett ikke i D3. Det er en viss grad av det, men akkurat som i D2 så er du i prinsippet bundet til en håndfull forskjellige item-set og skill-set (builds) hvis du skal nå den høyeste vanskelighetsgraden (Torment 6).

 

PoE er mer en videreføring av D2 imo. D2 er fortsatt bedre itemized enn D3, og PoE er nok mye mer spennende for "blacksmiths" som elsker å fikle med lootet sitt. I D3 så er du egentlig bare på konstant jakt etter visse items, og må krysse fingrene til RNG-gudene om at du får en bra roll. Item-customization har helt klart blitt mye bedre enn det var ved release, men fortsatt milevis unna (ikke sammenlignbart en gang) PoE.

 

D3 er også mer tilgivende ettersom du kan respecce alt du orker. Stat-points er auto-distributed, så det er kun skills og items du rår over selv. Det åpner forsåvidt opp for en litt interessant mekanikk siden items ofte er "build-changing". Altså at når du finner nye items, kan du finne ting som gjør at en skill går fra å være shit til gold. I motsetning til D2 er du på forhånd måtte planlegge hva slags skills og items du skulle ha, har du nå en slags progresjon i D3 der du konstant endrer buildet ditt frem mot end-game.

Lenke til kommentar

Har spilt begge, men ikke PoE siden Reaper of souls kom ut. Jeg personlig syntes det var morsomt å sitte å studere/calculerere nice build på Path of Exile, kunne brukt flere timer bare for å studere det store passive talent treet. Men selvfølgelig så er det en del mer å gjøre i D3 uten tvil, spillet er mye mer smooth og er egnet til langt større gruppe som jeg kaller for casuals.

 

Kort fortalt:

Path of Exile er som å dra på resturant, seig, saftig og tar tid å fullføre det. evt mestre det.

D3 er som å dra på Mcdonalds, rask levering, enkel og godt.

 

Personlig tror jeg ikke jeg setter meg fot i Path Of Exile, RoS + 2.1 patch gjorde D3 såpass morsomt. KANSKJE hvis noen venner klarer å lure meg dit :)

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gladnyhet for dere med konsoll i dag! Patch 2.1.0 blir sluppet. Inneholder det samme som på PC med unntak av seasons og seasonal legendaries.

 

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/12287749861

 

Kjære tid...det er ikke lenge siden en her inne sa at dette ikke var planlagt i det hele tatt for konsoll...den gang jeg spurte ang. motivasjon til å spille videre...og så sier du ut ifra det blå at det kommer idag..

Blir nesten rørt til tårer her...hihi...

 

Rene julenissen du :)

 

Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har alltid vært planlagt for XOne og PS4, men til 360 og PS3 kommer det aldri. Datoen for nextgen patchen har dog vært godt skjult så det kom som en overraskelse på de fleste tror jeg.

Ok, kanskje jeg misforstod sist...spiller ingen rolle, fantastisk er nå uansett!

 

Fikk lurt med meg en kamerat som ennå ikke er ferdig med ActV igår kveld, slik at han kunne powerlevle og komme seg til adventure mode litt kjappere...

En ting jeg da syntes var litt trøttsomt - men som jo egentlig er en stor og fantastisk del av det nye Loot-systemet - var at jeg ikke fant noen items å gi til ham. Altså han trengte Dxt mens jeg bruker Str, og jeg finner jo bare items til min egen karakter :) ...menmen, det er vel derfor vi har gift-systemet og en postkasse :)

 

Oppdaget også hvor fantastisk Kadela er..(!!)..fikk en "feil-drop" , kanskje en medspiller som kastet det fra seg, med 1100 Int. som er uinteressant for meg. Takket være Kadela fikk jeg forandret dette til Str. :wee: ..

Det var en del andre coole greier ved itemet som var meget brunkandes for meg og naturligvis.

 

Jeg liker veldig godt hvordan Gem-systemet fungerer her, i motsetning til tidligere patcher - her kan man ikke surre rundt og lage hvor mange steiner man vil, men etter et par timers spill kan man lage et par fete steiner ihvertfall, nok til en god oppgradering et eller annet sted. Fint tweaka synes jeg, opprettholder jeg-er-hekta modusen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...