Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sosiale aspektet har Blizz ødelagt for lenge siden i dette spillet.

 

Uansett, med tanke på hvor elendig drop systemet i dette spillet så føler jeg at multiboxing er det eneste man kan gjøre for å kunne få decent gear (om man skal ha en smule sosialt liv utenom spillet :p ) Alle mine karakterer er over paragon 750 og jeg drar inn som nevt 40-60 legendary i timen (hvor mange timer må du spille for å få 60 legendarys?) når jeg spiller, og kanskje 1% av disse legendaryene er brukbare (ikke instant salvage) og kanskje 1% av disse 1% brukbare droppene har brukbar stats og kanskje 1% av disse brukbare droppene med brukbare stats, er en upgrade.

 

Hvordan har blizz ødelagt det sosial aspektet ? Diablo aleine er jo reint tidsfordriv og ikke noe jeg synes er veldig underholdene. Derimot group med 3 mates hvor vi prater og bruker voice-comm for eks. Da koser jeg meg og tenker ikke spesifikt på at antall legendaries i løpet av en dag.

 

Jeg har spilt en del diablo, sikkert en 400 timer, og jeg spiller ikke for å bli fortest ferdig eller få best dmg, Jeg spiller fordi det er morsomt å klatre litt og litt mer i dmg, og nå også grifts.

Men du har helt rett, det er mye dritt-legendaries i diablo. men det er jo litt av spillet. Det er jo nettopp dette som gjør at man får mange spilletimer og ikke føler at man har oppnådd alt etter 100 timer. Når man multiboxer så føler jeg at det blir mer som en snarvei som ikke gjør noe annet enn å korte levetiden på spillet.

 

For å svare på spørsmålet ditt så spiller jeg kanskje 10 timer for å få 60 legs. Noen ganger færre andre ganger flere.

 

Diablo handler jo ikke bare om å få tak i alle ubalanserte items og set bonuser og lage seg en mainstream karakter som holder følge med alle andre. Det handler om å lage unike, kreative og morsommer karakterer å spille.

Endret av Akseel
Lenke til kommentar

 

Hvordan har blizz ødelagt det sosial aspektet ? Diablo aleine er jo reint tidsfordriv og ikke noe jeg synes er veldig underholdene. Derimot group med 3 mates hvor vi prater og bruker voice-comm for eks. Da koser jeg meg og tenker ikke spesifikt på at antall legendaries i løpet av en dag.

 

Jeg ligger vel kanskje på 3000 timer tilsammen på den karakteren med høyest paragon siden D3 ble slupper og fremdeles kan en kar med 200 timer ende opp med mye bedre gear enn jeg noen gang vil få .

 

F.eks craftet jeg 60 hellfire amuleter for litt siden, som i alt tok meg kanskje 1-2 måneder å farme dag inn/dag ut timer å farme pga elendig drop rate ifra både keywarden og enda mer elendig drop på ubers. 4 stykker var kanskje brukbare av disse 60.... ok, nå har de i det minste økt drop raten til 100% ifra ubers som er en god start da. Uansett, RNG er altfor random i dette spillet og du får lite rewards for det du legger inn i spillet. Greit nok at alt ikke skal havne i fanger ditt men bør være en grense :)

 

men for all del, kult spill :)

Lenke til kommentar

Hvordan har blizz ødelagt det sosial aspektet ? Diablo aleine er jo reint tidsfordriv og ikke noe jeg synes er veldig underholdene. Derimot group med 3 mates hvor vi prater og bruker voice-comm for eks. Da koser jeg meg og tenker ikke spesifikt på at antall legendaries i løpet av en dag.

 

Ditto. Må jeg spille alene er det kun den første tiden etter en patch som er mulig å gjennomføre. Uten å ha noen å prate med mens jeg spiller blir det fort gørrkjedelig. Det er nok ikke lang tid før jeg blir lei av denne season og mest sansynlig legger det på hylla frem til neste, men først har jeg bestemt meg for at jeg skal gjøre et helhjertet forsøk på å ta Sprinter conquesten sammen med en kompis.

Lenke til kommentar

Jeg ligger vel kanskje på 3000 timer tilsammen på den karakteren med høyest paragon siden D3 ble slupper og fremdeles kan en kar med 200 timer ende opp med mye bedre gear enn jeg noen gang vil få .

F.eks craftet jeg 60 hellfire amuleter for litt siden, som i alt tok meg kanskje 1-2 måneder å farme dag inn/dag ut timer å farme pga elendig drop rate ifra både keywarden og enda mer elendig drop på ubers.

 

 

 

Man må jo utnytte det man får, og det er jo ikke sånn at alt av gear er PERFEKT for en klasse. Det finnes mange builds og mye man kan gjøre med en karakter, gear er jo ikke alt. det er jo knakende tydelig når man fulgte med fra starten av denne season. Jeg både tror og synes at diablo er mye mer enn bare farming. Det og kunne utforske nye builds og prøve nye ting som plutselig kan være dritbra er for meg viktigere enn å farme i 500 timer for å få tak i det alle andre har.

 

Hvorfor bruke så ekstremt mye tid på å samle materialer til en item som du vet kan ha så mye forskjellige affixer? Altså, man er jo klar over at det er random så da kan man ikke bli overasket heller når man ser hvor mange forskjellige affixer gjenstanden kan ha.

 

** Det handler ikke om å være høyest paragon eller samle flest legendaries i timen, Det handler om å lage en karakter som er artig å spille og ha det gøy når man spiller. Reinspikka farming av spesifikke legs over mange timer er i mine øyne ikke gøy og man vil bare se tilbake på tiden man brukte på det som bortkasta.

Endret av Akseel
Lenke til kommentar

Hvor lenge varer en season?

 

De har ikke satt noen sluttdato, men de har sagt "2-3 months" tidligere. Jeg vil tippe de blir kvartalsvise.

 

Man må jo utnytte det man får, og det er jo ikke sånn at alt av gear er PERFEKT for en klasse. Det finnes mange builds og mye man kan gjøre med en karakter, gear er jo ikke alt. det er jo knakende tydelig når man fulgte med fra starten av denne season. Jeg både tror og synes at diablo er mye mer enn bare farming. Det og kunne utforske nye builds og prøve nye ting som plutselig kan være dritbra er for meg viktigere enn å farme i 500 timer for å få tak i det alle andre har.

 

Hvorfor bruke så ekstremt mye tid på å samle materialer til en item som du vet kan ha så mye forskjellige affixer? Altså, man er jo klar over at det er random så da kan man ikke bli overasket heller når man ser hvor mange forskjellige affixer gjenstanden kan ha.

 

** Det handler ikke om å være høyest paragon eller samle flest legendaries i timen, Det handler om å lage en karakter som er artig å spille og ha det gøy når man spiller. Reinspikka farming av spesifikke legs over mange timer er i mine øyne ikke gøy og man vil bare se tilbake på tiden man brukte på det som bortkasta.

 

Alle har forskjellig motivasjon for å fortsette å spille. Jeg trives med å gjøre mye rart, mens for en kompis er det max stats på gear som er det eneste som gjelder. Han har ikke noe mål med å få det gearet, men det er det eneste som driver han til å spille mer. Han har også kun spillt DH siden release av D3V og kommer aldri til å prøve noen andre chars. Så får han være han om det. Jeg derimot har spillt alle, og sier meg nok neppe fornøyd med D3 før jeg har en versjon av samtlige som kan farme T6 behagelig (p.d.d. er det kun season DHen min og non-season Wizarden min som kan det).

 

Noen som har noen tips til gold find gear her inne? Noe man kan crafte selv som gir grei økning på GF eller noe spesielt man bør lete etter?

 

Boon of the hoarder. T6. Cursed chests og områder med mange monstre (weeping hollow / halls of agony lvl 2). Jeg har i tillegg ca. 100% goldfind fra gear. Drar inn ca. 1m i minuttet, men blir nok mye mer nå som jeg har startet å upgrade gemen.

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen tips til gold find gear her inne? Noe man kan crafte selv som gir grei økning på GF eller noe spesielt man bør lete etter?

 

Flere amulets som roller høyt goldfind, Kymbo's Gold og Squirts Necklace. Mulig det er fler også. Goldskin er jo "standard" goldfind gear. Legg på Goldwrap som belte og Custerian Wristguards så får du litt ut av goldet også :)

 

 

Du bør også crafte ett par items fra Cain's settet hvis du har fått den planen. Veldig kjekt å ha den bonusen i tillegg til goldfind på hver piece.

Lenke til kommentar

Ikke glem Gladiator Gauntlets også for gull, men desverre er det lite som slår Boon of the hoarder som er helt random om du får.

 

Litt helhjertet innsats på goblinfarmingen så skal det mye til for at man ikke får en vault iløpet av en kveld. Og der inne er den jo garantert drop.

Lenke til kommentar

Litt helhjertet innsats på goblinfarmingen så skal det mye til for at man ikke får en vault iløpet av en kveld. Og der inne er den jo garantert drop.

 

Er det noen steder hvor man kan farme goblins nå lengre?

 

Hvis du snakker om en kveld med bounties hvor man dreper goblins man kommer over har jeg langt mer enn en kveld med det. Har vel rundt 115 timer spilt siden 2.1.

Lenke til kommentar

Tower of the damned lvl 1+2 + heart of the damned

Tower of the cursed lvl 1+2

Core of Arreat

 

Går grisefort med danetta DH på T3. Spawner relativt ofte, men kan også være games uten spawn. Maks vi har hatt er vel 5/6 spawns siden goblin kan spawne i alle områdene, typisk får man 1-3 pr. game. Tror ikke vi har sittet lenger enn 2 timer noen gang før vault. Vi er vanligvis 2-3 stk som splitter og tar hvert vårt sted. (tower, tower og core har waypoints).

 

Noen sverger også til å ta den cavern bountyen i a1 southern highlands, men jeg syns det tar for lang tid og spawner for sjelden.

 

Edit: Northern Highlands og Festering Woods er også steder som har relativt høy sjanse til å spawne goblin.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...