Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Så jeg har missforstått dette spillet fordi jeg synes det er fint å ha et trygt alternativ til handel med andre spillere?

 

Etter min mening, så syns jeg det er å "misforstå" hvis du ikke ser noe galt med Auction House i den forstand at det ødelegger spillet helt og ikke at det ikke er en "trygg alternativ for virtuelle gjenstander".

 

Kan jo innrømme at loot generelt sett i spillet var ganske poorly og du skule lete lenge for å finne noe decent. Men når du fant noe bra og ikke skulle bruke det selv, så la jo folk ut gjenstanden til blodpris på AH.

 

Så det blir jo veldig frustrerende hele opplegget som Blizzard satte samme. Ser jo hvor stor oppmerksomhet Blizzard fikk blant fans, når de annonserte at de fjerner AH og RMAH.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening, så syns jeg det er å "misforstå" hvis du ikke ser noe galt med Auction House i den forstand at det ødelegger spillet helt og ikke at det ikke er en "trygg alternativ for virtuelle gjenstander".

Eneste som strengt tatt er galt med AH er vel det at Blizzard trolig har påvirket det nåværende lootsystemet for å få til en viss aktivitet der inne. Som allerede nevnt mang en gang er vel dette på trynet.

 

Jeg er uansett overbevist over at om loot 2.0 fungerer slik vi alle trolig håper på så ville AH kunne være der uten at så mange som idag hadde hatt noe negativt å sagt om det.

Lenke til kommentar

Hadde ikke spilt noen rolle. Man ville fortsatt hatt mulighet til å kjøpe seg vei til toppen, og det er det som er hele "problemet". Jeg liker D3 som det er og synes det er et godt spill, men varigheten på det er ikke spesielt stor siden det fort blir kjedelig.

 

Poenget med loot 2.0 er ikke å sprute ut legendaries i hytt og gevær, men å gi noen flere gulrøtter slik at man ikke føler det er forgjeves. Top-end items vil fortsatt være sjeldne, og du må vie mye tid og dedikasjon for å nå toppen.

Lenke til kommentar

Men det poenget har da ingenting med at AH er grusomt å gjøre. Det Jeg derimot lurte på hva som egentlig var galt med AH.

 

At loot i spillet per i dag er på tryne er jeg aldeles enig med dere i.

 

Poenget mitt med å skrive "det grusomme AH" var rett og slett fordi det var det som var grunnen til at jeg mistet interessen i Diablo 3. Ikke at det var noe galt med AH i seg selv, men måten de la opp løpet. For meg i hvert fall, så føles selve spillingen i Diablo 3 som en tilleggsfunksjon til auksjonshuset, ikke omvendt slik det selvfølgelig burde være. Det virket ganske tydelig at mange designvalg i D3, og kanskje spesielt loot systemet, var tatt med hensyn til at ting skulle foregå på AH. Hele poenget med D3 forsvinner jo når du bruker hundrevis med timer på å skaffe deg en liten del av alt utstyret du trenger, for så å kjøpe resten på AH. Jeg kan faktisk ikke tenke meg noe mer kjedelig i et spill hvor loot er såpass viktig.

 

Det er sikkert mange som har hatt glede av å kunne hoppe over x antall timer med grinding og heller kjøpe seg bedre gear, og for min del kunne de godt ha beholdt et AH. Men når det dropper vanvittige mengder loot, og når 95% av all denne looten er uinteressant dritt som tvinger deg til å kjøpe mesteparten av gearet du bruker, da mister et slikt spill veldig mye av det som gjør det interessant i utgangspunktet. At Blizzard ikke skjønte det når de lagde Diablo 3 på denne måten skjønner jeg egentlig ikke, men det er bra at de har tatt til fornuften og gjør noe med det. For jeg likte D3 veldig godt, hadde det ikke vært for "det grusomme AH" ;)

Lenke til kommentar

Det som er feil med AH er at man KAN ikke finne bra gear til seg selv i spillet, eller om man gjør det er det totalt fluke. Selv etter timesvis med slakting og dreping av elitegrupper og bosser har man solgt 200000 dritt items til vendor i byen. Men kan stikke på AH og kjøpe 10 ganger bedre våpen eller rustning til 300K gold.

 

AH er ikke en integrert del av spillet, bare et sted man går til utenfor spillet for å kjøpe bedre gear når man har skrapt sammen nok penger fra grinding. Burde ikke være nødvendig i det hele tatt. Og dt er det jo ikke heller på konsollversjonene.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er feil med AH er at man KAN ikke finne bra gear til seg selv i spillet, eller om man gjør det er det totalt fluke.

 

Til vanleg ville eg her gjerne kverulert og sagt at ein strengt tatt kan finne godt gear sjølv, sidan sjansen ikkje er null, men for D3 sin del er den likevel så nær at eg lar vere.

Lenke til kommentar

Hmm...er det bare jeg som syntes blizzards collector editions begynner å bli urimelig dyre? 800kr for en expansion er vel temmelig drøyt, skal ikke mange årene tilbake før disse lå for 5-600kr. Selv kjøpte jeg D3 CEen for 650, og der fulgte det med vesentlig mer fancy stæsj enn det det gjør i RoS pakken...

Lenke til kommentar

Hmm...er det bare jeg som syntes blizzards collector editions begynner å bli urimelig dyre? 800kr for en expansion er vel temmelig drøyt, skal ikke mange årene tilbake før disse lå for 5-600kr. Selv kjøpte jeg D3 CEen for 650, og der fulgte det med vesentlig mer fancy stæsj enn det det gjør i RoS pakken...

Høres dyrt ut ja. Hvor er det billigst?

 

Lurer litt på prisene på Gamestop så RoS kan hentes på midnight release :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer veldig på som jeg har prøvd å finne ut.

Når RoS kommer blir den totale paragon XP-en fordelt ut på alle karakterene man har.

 

Spørsmålet mitt er; vil XP-en bli mindre pr karakter jo flere karakterer man har?

 

F.eks om man har 5 karakterer så la oss si at hver karakter hadde blitt tildelt 20 paragon points hver.

Om jeg da hadde 10 karakterer; ville da hver karakter fått 10 paragon points?

 

Altså delt på hvor mange karakterer man har?

 

Litt kjipt om det blir slik at enn blir straffet for å ha levlet mange karakterer til level 60.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, denne "poolen".

 

Er det slik å forstå at all paragon XP man har samlet sammen til nå med level 60 karakterene blir plusset sammen og vil inngå i en stor XP "pool" som igjen blir konvertert til paragon poeng når RoS kommer?

 

Jeg tror jeg har riktig så langt på veien.

 

Spørsmålet mitt gikk mer ut på om XP "poolen" etter konvertering til RoS blir jevnt dividert ut på antall karakterer.

 

 

Eksempel:

Jeg har 5 level 60 karakterer og har samlet nok paragon til å få 100 paragon points i RoS etter konvertering.

 

Vil da hver karakter motta 100 points ELLER vil de 100 pointsene deles på 5 slik at hver karakter mottar 20 points? Jeg vet det det skal være likt på alle karakterer jeg bare lurer på om man blir straffet for å f.eks ha flere karakterer på level 60 som kanskje ikke har spart opp noe paragon XP.

I så fall kommer jeg til å slette noen karakterer for å få et høyere snitt på bare noen av karakterene.

 

Eksemepelet mitt vil jo da resultere i bare 10 points pr karakter om jeg går over til RoS med 10 level 60 karakterer. Kanskje fordi jeg jakter 2 karakterer pr klasse achivementen.

 

 

Håper spørsmålet ble tydeligere nå.

Lenke til kommentar

Trodde jeg gjorde det ganske klart, men:

 

Hvis konverteringen gir deg 100 points ut fra poolen din kan du sette 100 points på hver karakter. Du må ikke fordele de. Så har du 10 lvl 60 characters kan du totalt sette 1000 paragon points. Når du spiller, og får et nytt paragon lvl + point kan du sette ett nytt poeng på hver karakter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trodde jeg gjorde det ganske klart, men:

 

Hvis konverteringen gir deg 100 points ut fra poolen din kan du sette 100 points på hver karakter. Du må ikke fordele de. Så har du 10 lvl 60 characters kan du totalt sette 1000 paragon points. Når du spiller, og får et nytt paragon lvl + point kan du sette ett nytt poeng på hver karakter.

 

Da er vi enige :) Man blir veldig kort oppsummert ikke straffet for å ha mange level 60 karakterer i overgangen.

 

Tror vi bare hadde hver vår måte å tenke oss frem på :green:

Lenke til kommentar

Er du sikker på det ikke blir telt med? Som jeg har forstått det så regner D3 xp hele tiden og du kommer til og få benytte dem ved RoS om jeg har forstått det hele riktig.

 

Om om jeg husker riktig så blir alle xp'ene på alla karakterene som er over level 60 lagt sammen og du får paragon level etter dette på alle dine karakterer.

Lenke til kommentar

Da paragon 2.0 ble annonsert var det hvertfall slik at xp mottatt etter paragon lvl 100 (nåværende cap) ikke blir telt. Har heller ikke hørt noe om at de har patchet dette eller sagt noe annet i ettertid?

 

Ellers blir xp lagt sammen fra alle karakterene dine ja. Så om du har 10xPlvl100 så får du totalen av 10xPlvl 100 omgjort til RoS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...