Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Styrer man monster power selv? Eller ser man det på noen måte?

 

Blir eventuelt å fortsette med monken tenker jeg. Tips til hva jeg bør oppgradere først?

Og er det noen nye builds som vesentlig bedre enn andre? Den som står oppført nå på charactern min funket rimlig bra inntil jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig bare å prøve seg frem. Det er en merkbar forskjell på hitpoints på monstrene fra MP1-2-3, så du finner fort ut om du bare blir most hele tida eller om det går tålig bra.

Du starter bare en eller annen quest og sette Monster Power 1-10 på difficulty.

En grei ting er å starte litt høyt og gå nedover.

 

F.eks. på MP10 har de aller første zombiene i campaign så mye helse og kraft at de slakter meg før jeg kommer inn porten.

Lenke til kommentar

Har spilt på MP4 til nå, funker greit det. Men ser at jeg ikke får noe bedre gear enn jeg gjorde da jeg sluttet så kan vel likegodt spille på MP2. Klarer kanskje å få litt mer XP raskere da :)

 

Jeg sluttet 2-3 måndter etter launch. Kjøpte noen billige oppgraderinger nå.. macen, ringene og amuletten.

Takk for linkene!

 

Spiller gjerne sammen med noen om noen er hypp.

Grimmjow#2214

Lenke til kommentar

Kjøpte noen billige oppgraderinger nå.. macen, ringene og amuletten.

 

Det var de delene jeg synetest var veldig bra til å slutte ett par måneder etter launch :)

 

Ja, magic find skrus opp 25% for hver MP-level, men det virker som det bare gir enda større sjanser for å få ubrukelig crap.

 

Hastigheten du pløyer gjennom innholdet har også litt å si. Du kan få flere drops av å kjøre raskt igjennom på MP 2, enn å true gjennom på MP 4.

Lenke til kommentar

Lastet ned D3 i natt. Må være over ett år siden sist jeg spilte dette spillet.

 

Men har de gjort noe med versjonen til D3, står at jeg har starter edition, jeg hadde en lvl 60 barbarian som jeg plutselig ikke kan spille med lengre.

Må betale £ 59.99 for å oppgradere.

Har jeg misforstått noe eller er dette helt på tryne?

 

Når jeg kjøpte D3 så skrev jeg jo inn serialen i battle.net

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Har begynt å spille litt igjen og roter for øyeblikket rundt med monken min som sårt trengte litt kjærlighet og nytt gear :p Budsjettet har vært begrenset, men den begynner å komme seg. Det jeg først og fremst lurer på er mtp våpen:

-Hvilket av våpnene bør jeg har i main hand og offhand? Det raskeste våpenet har mer dps men littegrann lavere damage per slag, har dette noe å si? For barbarian med WW specc så blir jo tornado damage beregned fra MH alene så der er dette svært viktig, men er ikke sikker på hvordan dette funker for monk.

Og mtp specc:

-For et relativt begrenset gear som jeg tross alt har, er det noen forandringer jeg bør gjøre på speccet?

 

Link til karakter: http://eu.battle.net...09/hero/1851972

 

EDIT: Fant ut at Seize the initiative har blitt nerfet siden jeg spillte sist, så vurderer å bytte specc til dette:

 

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#abYgkS!aUg!accbac

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer MP forhold til vanskelighetsgrad?

Er Inferno mp0 vanskeligere enn hell mp10? Så hvis man feks sliter på inferno kan man gå tilbake og skru opp Mp for å liksom få en vanskelighetsgrad under inferno? Eller fungerer det ikke slik i det heletatt

 

Refererer igjen til denne linken, mye nyttig info om MP der :)http://www.diablowiki.net/Monster_Power

 

Fra Hell til inferno så får uniques en ekstra ability som f.eks molten, og de får mer HP og damage.

 

Forøvrig:

 

Difficulty-scaling-monsters.jpg

 

 

Hvis du kan spille på inferno, gjør det. SPill på en MP som passer deg greit og juster den opp ettersom du får bedre gear. Monstere på inferno har i hvertfall sjansen til å droppe ting du har lyst på, det har stort sett ikke til på hell :)

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Tror bare du har lastet ned feil versjon.

Starter er gratis versjonen, så sjekk igjen om du laster ned riktig versjon.

Du skal ikke trenge å betale for å oppgradere.

Får bare valget D3 Starter Edition på battle.net siden. Merkelig, ser ut som jeg kjøpte det digitalt for jeg kan ikke finne en cd av spillet. Eller får vel prøve å leite litt mer.

 

Fetteren min minnet meg på at jeg fikk D3 når jeg subscribed den 1 års greia med WoW.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Jeg snublet innom RMAH i går kveld for å se hva prisen var for ting som koster syke syke mengder gull på GAH. Ser det har vært skikkelig inflasjon, ting koster jo en slikk og ingenting i forhold til hva de gjorde når RMAH ble sluppet. Og gull ligger ute for 1,33 euro for 50 000 000.

 

Er det noen her som har kjøpt noen ting på RMAH?

Lenke til kommentar

Har kjøpt flere ting der før. Type low-end legendarys til <$3 fremfor å bruke hundrevis av timer på å skaffe samme amount med gold for å kjøpe i GAH. Jeg spiller så sjelden at inflasjonen løper fra meg. Hver gang jeg tar en pause og logger inn har prisene doblet seg, men jeg har fortsatt like lite gold :p

Lenke til kommentar

Har kjøpt flere ting der før. Type low-end legendarys til <$3 fremfor å bruke hundrevis av timer på å skaffe samme amount med gold for å kjøpe i GAH. Jeg spiller så sjelden at inflasjonen løper fra meg. Hver gang jeg tar en pause og logger inn har prisene doblet seg, men jeg har fortsatt like lite gold :p

 

Det er opplevelsen jeg har av det også, har aldri hatt mer enn 30 mill... Selv om jeg i utgangspunktet er imot å betale for innhold i et spill jeg allerede har kjøpt så frister det jo litt å blåse 27 euro på 1 milliard gull :p Er jo ikke mye i forhold til hva jeg har brukt på World of Tanks i løpet av "karrieren" min der...

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg sjekket det der en gang, og faktisk så sparte jeg penger på å bare kjøpe itemsene fra RMAH fremfor å kjøpe gold og kjøpe tilsvarende items i GAH.

 

Hehe, jeg har nok lagt igjen noen hundre dollar hos diverse D2 item shops også opp gjennom årene :p Men i D3 tror jeg at jeg maks har svidd av kanskje $40-50.

Lenke til kommentar

Har brukt kanskje 150 euro totalt (altså RMAH kjøp + spillet) og har nettopp solgt 50% av gearet mitt for 400 euro, så i mitt tilfelle var det en investment, haha. Solgte èn item (en natalya's reflection) som var topp 10 eller noe i verden for monk jeg kjøpte for 2b (som jeg kjøpte for euro) for 200 euro, så en flip på 150euro.

 

Cluet med d3 er at du må "flippe" items, altså kjøpe noe du vet du kan selge for mer. En kamerat av meg har for eksempel 50b (altså 50mrd på norsk) som han har tjent kun av å by eller kjøpe items som folk legger ut for 2b, som er max pris på GAH og selge de via forum (type d2jsp.org). Det krever startkapital og viten, men det payer vilt etterhvert.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...