Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har brukt kanskje 150 euro totalt (altså RMAH kjøp + spillet) og har nettopp solgt 50% av gearet mitt for 400 euro, så i mitt tilfelle var det en investment, haha. Solgte èn item (en natalya's reflection) som var topp 10 eller noe i verden for monk jeg kjøpte for 2b (som jeg kjøpte for euro) for 200 euro, så en flip på 150euro.

 

Cluet med d3 er at du må "flippe" items, altså kjøpe noe du vet du kan selge for mer. En kamerat av meg har for eksempel 50b (altså 50mrd på norsk) som han har tjent kun av å by eller kjøpe items som folk legger ut for 2b, som er max pris på GAH og selge de via forum (type d2jsp.org). Det krever startkapital og viten, men det payer vilt etterhvert.

 

 

Det kan fungere for noen, men mengden viten og tid som kreves for å finne riktig selger blir det nærmest en jobb, og da kan man vel strengt tatt jobbe i stedet. Jeg spiller ikke D3 for å leke aksjemegler...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det kan fungere for noen, men mengden viten og tid som kreves for å finne riktig selger blir det nærmest en jobb, og da kan man vel strengt tatt jobbe i stedet. Jeg spiller ikke D3 for å leke aksjemegler...

 

Det krever kanskje noen timer, ja, men når du tenker deg hva du får tilbake for det sammenlignet med spilling så skjønner jeg ikke problemet. Spiller du Diablo 3 for å spille igjen de samme j*vla "questene" tusen ganger uten å få noe som helst tilbake bortsett fra noen usle legendaries og noen hundre tusner i gold pickup?

 

Og det krever helt ærlig ikke mye viten eller tid, da det eneste du gjør er å putte tingen ut på AH eller RMAH på nytt dersom den ikke er solgt (som tar, tja, 10sekunder?) eller bumpe tråden du selger itemet ditt i. Viten = søk etter lignende items eller spør om en pricecheck.

 

Å spille Diablo 3 er som å jobbe, så hvorfor spiller du det i det hele tatt? Du gjør eksakt det samme dag ut og dag inn for å prøve å komme deg opp og fram, som i bunn og grunn er det jeg gjør på jobben...

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

 

Det krever kanskje noen timer, ja, men når du tenker deg hva du får tilbake for det sammenlignet med spilling så skjønner jeg ikke problemet. Spiller du Diablo 3 for å spille igjen de samme j*vla "questene" tusen ganger uten å få noe som helst tilbake bortsett fra noen usle legendaries og noen hundre tusner i gold pickup?

 

 

Fordi mye av gleden med Diablo er item jakten og når du faktisk finner noe du kan bruke. Hva er vitsen med å flippe seg til 50b gull, hvilken glede får man av de når man allikevel ikke gidder å: "spille igjen de samme j*vla "questene" tusen ganger uten å få noe som helst tilbake bortsett fra noen usle legendaries og noen hundre tusner i gold pickup?

 

Kjøpe seg superbra gear og la det støve ned på karakteren mens man flipper noen flere items og skryter av hvor høy dps karakteren sin har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med UriasX her, jeg spiller ikke D3 for å flippe items eller tjene penger. At noen gjør det, og at muligheten er der gjør meg heller ingenting.

 

Audun skriver at det kun tar 10 sek å legge ut nye items, det er jo den enkle biten. Det som krever kunnskap er hvilke items som er underpriset, følge med, tråle gjennom sider i AH for å finne riktig items, noen ganger sitte klar til budrunder i rett tid osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, det er sånn Diablo 3 er. Jeg har spilt 600 timer monk og har aldri funnet et eneste brukbart "mid-end+" item på de timene, og mitt beste selvfunn ble solgt for rundt 200m gold.

 

Det var bare et tips for å øke spillegleden, om dere ønsker å gjøre dette eller ei bryr meg ikke. Diablo 3 er et utrolig repetativt spill som ikke gir en døyt tilbake til spilleren med mindre h*n tyr til ekte penger eller flipper via AH.

 

Og når det gjelder tid, så sjekker jeg kun AH èn gang om dagen (gjerne før 10:00) for å se om det er noen underprisa ting. Jeg holder meg til items til min klasse, og har ikke satt meg inn i for eksempel wizard og witch doctor gear. En "AH" runde tar kanskje 30 minutter, og å vite om et item er underprisa eller ikke blir etterhvert bare en refleks

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Jeg gikk lei av SC etter flaut mange timer ingame, og begynte med HC.

 

Skal si spillet har fått ny mening..farmingen i seg selv er som natt og dag. Det som vangligvis er trash i SC kan være verdt millioner i HC.

 

AH styres mer eller mindre av player deaths som gjør at økonomien går i bølger, noe som gjør selv AH spennende.

Noe av det beste imo er at HC faktisk krever at du bruker hodet når du skal geare deg opp, finne balansen mellom EHP og DPS.. hvis ikke risikerer du å dø, og da er du død.

 

Alt dette gjør spillet i alle fall for meg, 100 ganger mer spennende.

Lenke til kommentar

HC forlenget spilletiden en god del for meg og, men en tidvis vanvittig ustabil linje (eller om det er spillet?) skulle vise seg å sette store skår i gleden. Det gikk fint helt opp til a4 inferno, der jeg nå har mistet 3 characters som følge av at spillet plutselig fryser et par sekunder før det kommer tilbake, og jeg er død.

 

Men grunnen til at jeg valgte HC var egentlig kun for å få 2x lvl 60 chars av hver char, samt hardcore specific achievements :p

Lenke til kommentar

HC forlenget spilletiden en god del for meg og, men en tidvis vanvittig ustabil linje (eller om det er spillet?) skulle vise seg å sette store skår i gleden. Det gikk fint helt opp til a4 inferno, der jeg nå har mistet 3 characters som følge av at spillet plutselig fryser et par sekunder før det kommer tilbake, og jeg er død.

 

Men grunnen til at jeg valgte HC var egentlig kun for å få 2x lvl 60 chars av hver char, samt hardcore specific achievements

Hvis du ikke klarer å stå i ro i to sekunder uten å dø så ville jeg dobbeltsjekket gear/skills.. men act4 er jo søren meg et helvette.. har 1m EHP buffed WD (5/5 grusome/harvest) men ikke fan om jeg tør å sette foten innom act4.

Lenke til kommentar

Første HC deathen min var en WD i a4 inf. Og 2 sekunder var nok, når jeg hadde 3x extra fast sånne hammer saker etter meg. Spammet bears, skulle kite tilbake, spillet stopper, jeg er død :) Men det var helt på slutten av silver spire lvl 2, alt før det var jo cruise control.

Lenke til kommentar

Hai, tittet akkurat innom diablo 3 accounten min igjen, men lurte på;

er det en type run for paragon levels som er best nå? Og evt. hvilken klasse som er best å starte med?

 

Har en paragon 22 wiz med 200k dps fullt buffa i archon spec

Tror jeg har alle klasser på 60 med paragon level 0-12 ellers.

 

Har og 27m gull eller så og og 2 € på kontoen, som det så ut til at tilsvarte over 50m på rmah så det burde være muligheter for å geare en av dem helt ok i det minste.

 

Er generelt ute etter råd for sted å farme og evt. hvilken MP i forhold til gear :)

Lenke til kommentar

 

Hadde ikke spillt noen rolle. Hadde aldri spillt SP uansett

Fuck yeah! morsomt og må sjekke kontoen min hver 2 måned for og sjekke at Blizzard ikke har sperret kontoen min som de gjorde med Wow.

 

Du gjør en feil greit da stenger vi deg ute, trenger ikke stenge id fra pcn din for vi tjener på at du kjøper flere spill. vi driter i om du hacker, vi er bare ute etter at du kjøper flere kopier.

 

Og nei jeg har aldri hacket , fikk broren min sin konto, og har klart og rote vekk den gamle.

 

FACEPALM!!!!!

Lenke til kommentar

Tja, det er sånn Diablo 3 er. Jeg har spilt 600 timer monk og har aldri funnet et eneste brukbart "mid-end+" item på de timene, og mitt beste selvfunn ble solgt for rundt 200m gold.

 

Det var bare et tips for å øke spillegleden, om dere ønsker å gjøre dette eller ei bryr meg ikke. Diablo 3 er et utrolig repetativt spill som ikke gir en døyt tilbake til spilleren med mindre h*n tyr til ekte penger eller flipper via AH.

 

Og når det gjelder tid, så sjekker jeg kun AH èn gang om dagen (gjerne før 10:00) for å se om det er noen underprisa ting. Jeg holder meg til items til min klasse, og har ikke satt meg inn i for eksempel wizard og witch doctor gear. En "AH" runde tar kanskje 30 minutter, og å vite om et item er underprisa eller ikke blir etterhvert bare en refleks

No offense men det virker som Blizzard og resten av store gaming firma begynner og grave seg så langt oppi ræva at de ser bare ut som idioter.

 

Come on, hvorfor er de så dum og tro at Diablo 3 som ikke er et MMO skal kunne bruke loot som hovedbasis.

 

Spillet er jo ikke langt nok for det, og bare 4 spillere ?? hvem er det du skal skryte til ??

2 portugisiske venner?

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

No offense men det virker som Blizzard og resten av store gaming firma begynner og grave seg så langt oppi ræva at de ser bare ut som idioter.

 

Come on, hvorfor er de så dum og tro at Diablo 3 som ikke er et MMO skal kunne bruke loot som hovedbasis.

 

Spillet er jo ikke langt nok for det, og bare 4 spillere ?? hvem er det du skal skryte til ??

2 portugisiske venner?

 

Skryte? Jo bedre gear, jo høyere vanskelighetsgrad kan du spille - du vil gå fortere opp i paragonlevel, få mer legendaries osv. Bra gear gir meg spilleglede. Om du vil dø på mp3, be my guest.

 

Virker ikke som mange her spiller D3 på høyt nivå... Jeg ga dere noen tips slik at dersom dere ønsker bedre gear, slipper å ty til RMAH mot noen timers arbeid. Forstår dere ikke verdien av bra gear eller ikke ønsker å bruke tipset, greit, samma for meg.

 

Kos dere med Diablo på deres egen måte :)

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg D3 er alt for gear-dependant, resultatet er at vanskelighetsgraden er latterlig ujevn, alt etter hva slags utstyr man tilfeldigvis finner. Og, ihvertall når jeg spilte det, så blir vanskelighetsgraden høy på en ganske dustete måte, man dør av ekstremt få hits, og når det kombineres med lag-spikes, og treff som registreres selv om man åpenbart ikke blir truffet visuelt i spillet, så blir det ikke noen høy vanskelighetsgrad på noen givende måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg D3 er alt for gear-dependant, resultatet er at vanskelighetsgraden er latterlig ujevn, alt etter hva slags utstyr man tilfeldigvis finner. Og, ihvertall når jeg spilte det, så blir vanskelighetsgraden høy på en ganske dustete måte, man dør av ekstremt få hits, og når det kombineres med lag-spikes, og treff som registreres selv om man åpenbart ikke blir truffet visuelt i spillet, så blir det ikke noen høy vanskelighetsgrad på noen givende måte.

 

AtW

 

 

Begynner å bli lenge siden spillet var sånn altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...