Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er nok motsatt, online mutliayer spill med mulighet for solo playing.

 

Hadde det vært soloplayer så hadde spillet ikke vært slik som det er idag, AH hadde ikke vært til stede etc. PVP i soloplayer spill, eh? (pvp kommer) hvordan klarer enkelte å vri dette til soloplayer spill...

 

Det er ikke noe å vri, som de fleste av dagens spill er det mulig å spilles som singleplayer og som multiplayer, spiller man alene er det singleplayer, vanskeligere er det ikke.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig dritt lei hele multi vs. single diskusjonen, men at du spiller alene betyr ikke automatisk at du spiller singleplayer. Jeg spiller ikke singleplayer om jeg joiner en tom BF3 server. Men jeg spiller singleplayer hvis jeg starter campaign.

 

Man kan sikkert vri og vende på det så mye man vil, men mtp at jeg kan joine en kompis sitt game (mens han spiller alene), betyr jo heller at han spiller alene i et co-op game. For meg er singleplayer en modus der du utelukkende kan spille alene. D3 har alltid mulighet for multiplayer/co-op, selv om gamet ikke er open for public. Teksten ingame sier heller ikke "singleplayer game", men "private game".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig dritt lei hele multi vs. single diskusjonen, men at du spiller alene betyr ikke automatisk at du spiller singleplayer. Jeg spiller ikke singleplayer om jeg joiner en tom BF3 server. Men jeg spiller singleplayer hvis jeg starter campaign.

 

Man kan sikkert vri og vende på det så mye man vil, men mtp at jeg kan joine en kompis sitt game (mens han spiller alene), betyr jo heller at han spiller alene i et co-op game. For meg er singleplayer en modus der du utelukkende kan spille alene. D3 har alltid mulighet for multiplayer/co-op, selv om gamet ikke er open for public. Teksten ingame sier heller ikke "singleplayer game", men "private game".

den eneste måten å vri og vende på begrepet er å kalle det å spille alene, a single player, noe annet enn single player. AtW

 

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig dritt lei hele multi vs. single diskusjonen, men at du spiller alene betyr ikke automatisk at du spiller singleplayer. Jeg spiller ikke singleplayer om jeg joiner en tom BF3 server. Men jeg spiller singleplayer hvis jeg starter campaign.

 

Man kan sikkert vri og vende på det så mye man vil, men mtp at jeg kan joine en kompis sitt game (mens han spiller alene), betyr jo heller at han spiller alene i et co-op game. For meg er singleplayer en modus der du utelukkende kan spille alene. D3 har alltid mulighet for multiplayer/co-op, selv om gamet ikke er open for public. Teksten ingame sier heller ikke "singleplayer game", men "private game".

den eneste måten å vri og vende på begrepet er å kalle det å spille alene, a single player, noe annet enn single player. AtW

 

Så du mener at dersom du spiller alene i et multi player game/modus, så er det single player? Viktig å skille på hva du gjør, og hvilken modus du spiller i.

Lenke til kommentar

Enig. De kunne fint skillt det ut slik at man kunne spille med MP characters (som fungerte som per i dag) og helt isolerte single player characters, uten AH o.s.v. der alt foregår lokalt. Så kunne de av oss som bare vil ha story spille i fred uten å bli fjerna fra sitt eget game, eller å måtte utsette seg for spam i general chat for å holde connection aktiv... (snakk om immersion breaker når du får goldseller spam i trynet hvert 30 sec.)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Er jo flere andre chat kanaler du kan joine da :) Fader fikk ikke logga inn i dag tidlig, så får prøve igjen med en gang jeg kommer hjem fra jobb. Logget meg inn i går morges og fikk spillt hele kvelden i går selv om folk slet med errors. Latterlig opplegg egentlig at game servers har hatt svært god oppetid, mens loginserverne sliter som ville helvete. Man skulle jo tro loaden på førstnevnte er vesentlig høyere.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig dritt lei hele multi vs. single diskusjonen, men at du spiller alene betyr ikke automatisk at du spiller singleplayer. Jeg spiller ikke singleplayer om jeg joiner en tom BF3 server. Men jeg spiller singleplayer hvis jeg starter campaign.

 

Man kan sikkert vri og vende på det så mye man vil, men mtp at jeg kan joine en kompis sitt game (mens han spiller alene), betyr jo heller at han spiller alene i et co-op game. For meg er singleplayer en modus der du utelukkende kan spille alene. D3 har alltid mulighet for multiplayer/co-op, selv om gamet ikke er open for public. Teksten ingame sier heller ikke "singleplayer game", men "private game".

den eneste måten å vri og vende på begrepet er å kalle det å spille alene, a single player, noe annet enn single player. AtW

 

Så du mener at dersom du spiller alene i et multi player game/modus, så er det single player? Viktig å skille på hva du gjør, og hvilken modus du spiller i.

 

 

For å sammenligne med noe annet. Heroes 6. Der måtte du være koblet til internett konstant. Jeg spilte campainmen fortsatt måtte jeg være koblet til internett. Var det multiplayer jeg spilte da? :hmm:

 

Diablo III er ett singleplayer dersom du ikke benytter deg av multiplayer delen. Du må åpne for at andre folk kan joine deg, så det er ikke multiplayer før du godkjenner det. Slutt å forsvar Blizzard sin måte å fucke opp for alle SP ute der.

Jeg hadde brukt multiplayer delen jeg, om de hadde hatt en offline del. Men jeg hadde da hvertfall hatt en backup når serverene deres er nede.

Lenke til kommentar

Hah, artig å stikke snuta inn i act 2. Vanlige mobs som enten blir usynlige eller hopper slik at de ikke kan bli skadet før de er ved siden av deg, slår hardere enn The Butcher gjorde. Så er jo bare ett oppsett som gjelder for å komme seg igjennom. Run like the wind-talents!

Lenke til kommentar

 

 

Så du mener at dersom du spiller alene i et multi player game/modus, så er det single player? Viktig å skille på hva du gjør, og hvilken modus du spiller i.

 

Korrekt. Begrepet er som sagt rimlig enkelt. Om man er "a single player", så er det single player. Værre er det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så du mener at dersom du spiller alene i et multi player game/modus, så er det single player? Viktig å skille på hva du gjør, og hvilken modus du spiller i.

 

Korrekt. Begrepet er som sagt rimlig enkelt. Om man er "a single player", så er det single player. Værre er det ikke.

 

AtW

 

Skjønner ikke helt automatikken i at om du spiller alene så er også modusen single player? Jeg spiller jo vitterlig multiplayer om jeg joiner en tom server i BF3, selv om jeg er der alene?

 

For å sammenligne med noe annet. Heroes 6. Der måtte du være koblet til internett konstant. Jeg spilte campainmen fortsatt måtte jeg være koblet til internett. Var det multiplayer jeg spilte da?

Diablo III er ett singleplayer dersom du ikke benytter deg av multiplayer delen. Du må åpne for at andre folk kan joine deg, så det er ikke multiplayer før du godkjenner det. Slutt å forsvar Blizzard sin måte å fucke opp for alle SP ute der.

Jeg hadde brukt multiplayer delen jeg, om de hadde hatt en offline del. Men jeg hadde da hvertfall hatt en backup når serverene deres er nede.

Nei. Heroes 6 campaign kan ikke spilles av noen andre enn deg selv, altså du MÅ spille alene og det er en modus designet for å spille alene ergo single player.

 

Jeg forsvarer ikke at blizzard har valgt å utelukke SP med innlegget mitt, selv om jeg i prinsippet er likegyldig til om de har det eller ei siden jeg aldri ville spillt det uansett. Jeg synes bare det blir feil å definere D3 som et single player spill når det ikke er det.

 

Du må ikke åpne et game for at andre kan spille. Du må riktignok (tror jeg) accepte en party invite, men det er fritt frem å joine venner sine games uten at det åpnes for public.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...