Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spillte et par timer i går kveld etter jeg fikk lastet ned patchen og fikk hvertfall med meg følgende:

 

Skill runes er på plass. De unlockes på lvl og er ikke noe man trenger å finne (slik jeg trodde i utgangspunktet). Det er vel totalt 6(?) skill runes pr. skill så det innbyr jo til vesentlig mer customization av skills. Jeg synes dog det var litt "billig" at man bare får unlocket runene på et visst lvl istedenfor at man enten måtte funnet de (drops) eller fortjent de (quests/objectives e.l.). Jeg spillte med Monk opp til lvl 8 ca. og fikk testet noen av runene. Det som ser ut som kan være bra med dette systemet er at selv low-lvl skills vil få "fornyet energi" når du unlocker skill runes på høyere lvl. Ergo at det ikke blir som med mange av lvl 1/6 skills i D2 som man aldri brukte.

 

Det nye skill UIet likte jeg ikke i det hele tatt. Spesielt siden man må først trykke på en skill, så eventuelt på en rune, og deretter trykket på en "accept" button for å aktivere. Og hvis man byttet fra skill 1 til 2, og senere skulle bytte tilbake til 1 så husket den ikke hvilken rune som var aktivert og man måtte assigne på nytt.

 

En del animasjoner og grafikk har fått en oppdatering/korrigering slik at det nå er mer kontinuitet i grafiske elementer samt at enkelte animsjoner ser bedre ut (eks. når man dreper en champion/rare monster så sprenger de på en lignende måte som fire enchanteds gjorde i D2).

 

Spillet virket mye mer buggy enn patch 12. Da jeg spillte med monken i går opplevde jeg en del små freezes, spesielt i forbindelse med scriptede events der f.eks et lik skulle begynne å snakke samtidig som jeg hørte på noe lore greier så frøs spillet i ca. 10 sek. I tillegg så glitched monken min rundt som en idiot til tider. Spillet mente tydeligvis at en skill animasjon skulle begynne på punkt X, mens jeg befant meg på punk Y. Da skillen ble aktivert ble jeg magisk "teleportert" rundt og trykket masse feil iom at karakteren flyttet seg rundt unaturlig.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ja, jeg har litt samme opplevelse av små-stutter o.l. For det meste etter å ha brukt en skill som flytter heroen rundt. Som f.eks dashing strike. Skjedde ikke i hele tatt med barbarian som jeg ikke brukte noen slike skills på.

 

Er fan av å unlocke runes etterhvert. Cleave med barbarian var såååå mye morsommere med den første runen jeg unlocka. (reduserer skaden litt, men alle du dreper med cleave eksploderer :D)

 

I tillegg har en del skills endret lvl du får de på. Monk kan bruke Tempest rush i betan nå, (som er en fantastisk skill) men Cyclone strike som var min favoritt er nå høyere level.

 

Alle mobs har i tillegg fått høyere helse og mer skade, + at det er veldig mange fler av dem. Nå kan man ofte finne en korridor stappfull av zombies hvor det før var kanskje 3-4 stk.

 

Det som må fikses nå er skill UI. Greit nok at det som er nå er et valg, men de må lage en "advanced" ui som fungerer som den gamle gjorde. Nå er det latterlig tungvint, og tar lang tid å bytte skills. Føler som man må slåss med UI for å flytte skills.

Eksempel: Skill A er på LMB, Skill B er på hotkey 1. Jeg vil flytte Skill A til hotkey 1 og Skill B til LMB.

før patch13:

klikk på LMB, bytt til Skill B

klikk på hotkey 1, bytt til skill A

totalt 5 sekunder, ingen cooldowns startet

 

etter patch 13:

åpne skillboka, klikk på primary skill, bytt til Skill C (som du ikke vil bruke)

åpne skillboka, klikk på defensive skill, bytt til Skill A

åpne skillboka, klikk på primary skill, bytt til Skill B

mellom punkt 1 og 3 der må du vente 15 sekunder, og etter punkt 3 må du vente 15 sekunder.

Hvis du i tillegg har runes må du velge de på nytt hver gang å.

totalt ca 1 minutt, 2x 15sec cooldowns totalt.

 

Fatter ikke helt hva de tenkte på. For å i heletatt få velge hvilken type skill (kategori) du vil bruke på hver hotkey, må du inn i innstillingene og huke av "Elective Mode"

Lenke til kommentar

Ja det er helt håpløst og de har køddet til hele greia med å bytte skills underveis. Før kunne man bare gå litt vekk fra monstrene og bytte kjapt og så fortsette å drepe mens du ventet på at cooldownen ble ferdig, nå må du faktisk gå helt vekk til du står trygt, eller ta TP til byen for så å rote og styre før du får byttet. Mistet VELDIG mye av flyten.

Lenke til kommentar

Diablo 3 er død i mine øyne!

Jay Wilson er en sviker og en svindler! Han har drevet essensen av Diablo spillene ut med exorsisme.

Eg blir faktisk fornærmet av oppdateringene, Blizzard kan heller komme ut og kalle oss tilbakestående eller hjernedøde.

Som Jay sier i et intervju "I want my Grandmother to be able to play this game" og allerede der skulle Blizzard gitt han fyken, istede for å selge sjelen sin for å melke WoW kidsene og fjortis generasjonen som ikke klarer å ta egene valg uten at spillet rett og slett holder de i hånden og stryker de på hodet samtidig som det hvisker "Alt skal gå bra, her jeg har tatt dine valg for deg" inn i øret dems.

 

Har ingenting imot grafikken, storyen som er vist så langt, klassene, musikken, skillsene eller at skillsene kan forandres med runer.

Eg er i mot hvordan dette legges opp. Og eg vet at dette spillet mest sannsynlig kommer ut på konsoll, men korfor i steike skal de ødelegge det reine fine UI'et som de hadde med svære klompete konsoll UI?

Alle som spiller den samme klassen vil unlocke alt sammen samtidig, det eneste som vil eventuelt skille meg fra deg er om eg har mer stats på en item. Det finnes ingen forskjell på spillerene lengre!

De kunne like gjerne latt oss unlocke itemsv med levels også, sånn at vi slipper å tenke på det også.

 

Se på UI'et kordan du velger skills og runer nå, og sett på "X Y A B LB RB LT RT" på de spesifikke plassene du kan trykke på, og du ser ka som har skjedd!

 

Blizzard! Eg hater ka du har blitt!

Endret av j0llenor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så runes er altså ikkje ein "fysisk" ting lenger? Ein har berre 6 ulike versjonar av skills og får tilgang til desse etter kvart som ein levlar? (Lat oss seie du får fireball i lvl 7, så får ein fireball med multiple shot i lvl 14 og kan velge mellom desse?)

 

Skuffande i så fall! Likte konseptet med at runes var noko ein fann og vart låst til ein skill slika at ein høglevel rune låst til ein spesifikk skill kunne bli ein ettetrakta sak.

 

Diablo 3 er død i mine øyne!

 

Å argumentere mot at dei ynskjer å nå ut til eit større publikum er litt rart, kva er negativt med det?

 

Denne UI-forandringa høyrest farlig ut som tilpassing til konsoll, utan at eg har sett den, og det er klart at det er negativt. Slik eg ser reaksjonane her er dette noko dei blir nødt til å gje ei forklaring på, og eventuelt forandre tilbake. Det kan jo vere dei vil prøve ut eit framtidig konsoll-UI eller at det er nok ein måte å "bryte opp" spelinga på, noko dei ytra ønske om etter å ha sagt det motsette frå starten av, eg vil helst velje sjølv i den saken.

 

Kor mange gonger må ein vise til matematikken som seier at ein har større moglegheiter til å skillje seg ut i D3 enn D2? Det reelle talet på gode endgame builds i D3 er jo så klart ukjent, men alt tyder på at det blir større enn den handfullen vi hadde i D2. I D3 har ein heile tida tilgang på ein mykje større del av spelet enn i D2, er ikkje det bra?

Lenke til kommentar

Å si at alle blir like nå er helt latterlig trangsynt. Du har fremdeles like mange forskjellige muligheter som før. Forskjellen er at du ikke er avhanging av ren skjær flaks om du får spille med det buildet du vil.

 

Sammenlign med andre spill. Når har du sett et system hvor du har tilgang til basic skills, men alt utover det unlockes helt tilfeldig? Blir som å kjøre et bilspill i timesvis med 3 gir for å muligens unlocke 4. og 5. gir, og når du unlocker 5.gir er det for en bil du ikke har. Med det nye systemet har du alle 5 girene, men unlocker performance oppgraderinger. (ok, bilspill har ikke mye til felles, men sammenligningen funker :p)

 

Enig at den ny UIen er elendig, men valgmulighetene er fremdeles der. Ettersom du unlocker runes etterhvert kommer du til å prøve de fleste kombinasjoner opp mot lvl 60 i stedet for å unngå å prøve runes i en skill fordi du sparer den til en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt største problem med hvordan de legger opp spillet nå, er at det forenkles i alle retninger.

De har selv sagt at lvl30 er det casuals vil spille til, for da har de rundet spillet på normal.

Men fortsatt mener de at vi trenger å kjøre et lineært løp videre til lvl60, med nye spellrunes unlocked på hver level.

Ingen spellrune ranks, så når folk er lvl60, har alle tilgangen på akkurat det samme.

Eneste som er igjen å farme i spillet, er gear, som ut ifra endel av hva de har sagt, vil være hovedsaklig predefinerte tier set om man skal ha noe som er verdt noe.

Det er runes i D2 jeg per dags dato ikke har sett ingame, hvorfor skal alt i et spill lages så alle som tilfeldigvis plukker det opp i butikken kan enkelt få tilgang til hele spillet?

 

Jeg kommer uansett til å kjøpe spillet, og spille det til maks lvl, men per i dag, ser det ikke ut som at den stillbarheten som gjorde at jeg igjen og igjen kom tilbake til D2 og spilte et par måneder er der.

 

 

Skal avslutte med dette. Er det ikke lov lengre i dag, å lage et spill som setter krav til spilleren, som krever at man ikke bare er casual for å få tak i alt, at man faktisk må jobbe litt for å få belønningen sin.

Og ville ikke belønningen for å "go the extra mile" bli så mye bedre, når du vet du virkelig har jobbet for det, i stedet for at du trykker play og får alt gitt til deg uten å egentlig ha gjort noe?

 

Money talks, skjønner at man ønsker å sikte for et størst mulig publikum, at hardcore gamere ikke lengre er der pengene ligger, bedre å selge casual spill til de millioner av husmødre som ikke har noe annet å gjøre midt på dagen.

Lenke til kommentar

Setter man krav til spilleren når man må drive å farme uendelig mye for å få ting? Setter man krav til spillere når man ikke konkurrerer på like vilkår? Hvorfor skal folk måtte lide seg igjennom repetetive kjedsommeligheter og la det styre av tilfeldigheter om de har tilgang til hele spillet? Bør det ikke kreves ting som er mer relatert til skill, og mindre til farming?

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv utgår jeg fra at vi treffer veggen ved inferno og må "farme" litt for og få loot så vi kan fortsette videre inn på inferno. Målet er jo og ta siste bossen i spillet på inferno (for min del). Dette var målet for min del ved D2 og regner med det komme og bli likt i D3.

Lenke til kommentar

Ingen spellrune ranks, så når folk er lvl60, har alle tilgangen på akkurat det samme.

 

Alle hadde tilgang på det samme i D2 også, det tok berre litt lenger tid. I D3 vil du kunne eksperimentere med alt og finne ut kva du sjølv synes den kjekkaste måten å spele på utan å måtte utnytte glitchar i spelet for å rushe fleire karakterar til høg level. Er det negativt?

 

Eneste som er igjen å farme i spillet, er gear, som ut ifra endel av hva de har sagt, vil være hovedsaklig predefinerte tier set om man skal ha noe som er verdt noe.

 

Tullar du no? Er du verkeleg overraska over at endgame vil handle om å farme gear?

 

Det er runes i D2 jeg per dags dato ikke har sett ingame, hvorfor skal alt i et spill lages så alle som tilfeldigvis plukker det opp i butikken kan enkelt få tilgang til hele spillet

 

Fordi dei har betalt for det. Det er uansett ikkje tilfelle, det vil jo framleis vere sjeldne items som ein "aldri" ser.

 

Skal avslutte med dette. Er det ikke lov lengre i dag, å lage et spill som setter krav til spilleren, som krever at man ikke bare er casual for å få tak i alt, at man faktisk må jobbe litt for å få belønningen sin.

 

I D3 kan ein casual spelar kjøpe spelet og ha tilgang på alt av skills og items ved å bruke litt (kanskje ein god del) meir pengar på AH. Akkurat som i D2 (det at det var uoffisielt gjorde det ikkje mindre tilgjengeleg).

 

Akkurat som i D2 kan ein velje om ein vil kjøpe ting for ekte pengar eller ikkje. Viss ikkje må ein rekne med å bruke frykteleg mykje tid på å finne det beste av det beste utstyret til alle ulike builds ein veljer å spele med lategame, i tillegg til achievements. Korleis er det å ikkje jobbe for belønninga? Kva er det som er annleis, anna enn at ein har større valfridom til å spele slik ein sjølv vil og kor straumlinjeforma alt går føre seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv utgår jeg fra at vi treffer veggen ved inferno og må "farme" litt for og få loot så vi kan fortsette videre inn på inferno. Målet er jo og ta siste bossen i spillet på inferno (for min del). Dette var målet for min del ved D2 og regner med det komme og bli likt i D3.

 

Det er godt mulig jeg tar helt feil, men slik jeg har forstått er det ingen "siste boss" i inferno. Det jeg mener å ha lest er at inferno er 100% random og at du kan møte hva som helst hvor som helst.

Lenke til kommentar

 

 

Det er godt mulig jeg tar helt feil, men slik jeg har forstått er det ingen "siste boss" i inferno. Det jeg mener å ha lest er at inferno er 100% random og at du kan møte hva som helst hvor som helst.

 

Historien er knall lik som i de andre vanskelighetsgradene, med de samme bossene osv. Men jeg mener å ha lest at vanlige fienders egenskaper kan forandre seg på lik lengde med champion og rare monstre. Disse dropper for øvrig også spillets beste loot slik at man kan grinde alle acts i spillet som man selv vil uten nødvendigvis å "måtte" drepe act bossene.

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar

Setter man krav til spilleren når man må drive å farme uendelig mye for å få ting? Setter man krav til spillere når man ikke konkurrerer på like vilkår? Hvorfor skal folk måtte lide seg igjennom repetetive kjedsommeligheter og la det styre av tilfeldigheter om de har tilgang til hele spillet? Bør det ikke kreves ting som er mer relatert til skill, og mindre til farming?

 

AtW

 

 

ingen har sagt at man må ty til repetive kjedsomheter? like vilkår? alle starter jo på like vilkår? Men det er ikke det samme som at det ikke skal lønne seg å investere mer tid i spillet.

 

Dette spillet blir alt for casual, og det kommer de til å merke 1 år etter release...

 

Etthvert vil noen kombinasjoner av skills bli funnet som er bedre enn andre, og sakte men sikkert vil alle spillerne bli omtrent like fordi man får tak i mer og mer av det samme utstyret (som er det eneste igjen som skiller spillerne fra hverandre)

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...