Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det skal dog bli spennende å se hvordan game balance blir etter hvert. De gjorde jo hell i D2 minst 50-100% vanskeligere med 1.10 patchen, men lanserte også samtidig en haug nye items. Når folk omsider fant ut de riktige kombinasjonene av stats fra items kombinert med build så ble det like, om ikke enda mer, cookie cutterish enn det var før patchen. Jeg bare håper de virkelig har testet endgame med alle mulig kombinasjoner av items og skills for å sørge for at uansett hvor godt utstyrt du her, så er det fortsatt vanskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal dog bli spennende å se hvordan game balance blir etter hvert. De gjorde jo hell i D2 minst 50-100% vanskeligere med 1.10 patchen, men lanserte også samtidig en haug nye items. Når folk omsider fant ut de riktige kombinasjonene av stats fra items kombinert med build så ble det like, om ikke enda mer, cookie cutterish enn det var før patchen. Jeg bare håper de virkelig har testet endgame med alle mulig kombinasjoner av items og skills for å sørge for at uansett hvor godt utstyrt du her, så er det fortsatt vanskelig.

 

Personlig håper jeg de fokuserer minst like mye på balanse og moro for de som ikke orker å herje med perfeksjonerte builds og utallige gjennomspillinger.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg de fokuserer minst like mye på balanse og moro for de som ikke orker å herje med perfeksjonerte builds og utallige gjennomspillinger.

Normal difficulty er for casuals, slik at de aller fleste kan få spille gjennom hele spillet. Om du vil spille pvp, men ikke er så god ennå vil du bli plassert mot spillere på ditt nivå (på samme måte som Starcraft 2). Normal vil også kunne gjøre deg til en bedre spiller og forberede deg på høyere vanskelighetsgrader, så etter første playthrough, kanskje du kan vasse ut i Nightmare.

 

Blir ramset opp ganske greit her:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha fy faen... Jeg fyrte opp D2 igjen nå etter å ha spillt betaen i rundt 40 timer de siste par ukene. Herregud for noe dritt. Øya mine holdt seriøst på å blø :p Det første som irriterte meg var at det ikke var noe automatisk gold pickup og ingen health globes. Det var ikke før jeg tok et run med infy-sorcen min gjennom hell act bossene før jeg innså hvor fantastisk mye bedre D3 er. De har gjort så utrolig mange ting for å bedre flyten i spillet og å minimalisere irritasjonsmomenter. Det var også sinnsykt frustrerende igjen å bare ha 2x4 slots i inventory siden resten er fyllt opp av charms.. :p

Lenke til kommentar

Haha fy faen... Jeg fyrte opp D2 igjen nå etter å ha spillt betaen i rundt 40 timer de siste par ukene. Herregud for noe dritt. Øya mine holdt seriøst på å blø :p Det første som irriterte meg var at det ikke var noe automatisk gold pickup og ingen health globes. Det var ikke før jeg tok et run med infy-sorcen min gjennom hell act bossene før jeg innså hvor fantastisk mye bedre D3 er. De har gjort så utrolig mange ting for å bedre flyten i spillet og å minimalisere irritasjonsmomenter. Det var også sinnsykt frustrerende igjen å bare ha 2x4 slots i inventory siden resten er fyllt opp av charms.. :p

 

haha, ja jeg var redd for noe av det samme, så når jeg fikk lyst til å prøve d2 igjen, ombestemt jeg meg :p Vil ikke ødelegge minnene mine av d2.

 

Vil heller spille originalen igjen. Hvorfor har de ikke lagt til det i battle.net for nedlasting? Burde vært license to print money. 5$ ellerno for det. Har cdn her et sted, men veit ikke om det funker i win7. Tviler egentlig

Lenke til kommentar

Jeg spiller Path of Exile for tiden. Ventingen på Diablo 3 har fått meg sugen på action rpg igjen og det er et vanvittig bra spill. Anbefaler dere å signe opp for betaen, virkelig verdt å prøve.

 

Betaen er lukket for tiden men det går ut mange invitasjoner, snart blir det også åpen beta.

 

Noe av det unike med dette spillet er at alle skills er gems dropper og kan trades. Disse puttes da inn i utstyr for å kunne brukes, nesten som i FF7. De levler da opp og blir bedre over tid.

Lenke til kommentar

Vil heller spille originalen igjen. Hvorfor har de ikke lagt til det i battle.net for nedlasting? Burde vært license to print money. 5$ ellerno for det. Har cdn her et sted, men veit ikke om det funker i win7. Tviler egentlig

 

Det fungerer helt utmerket, men du må legge in en glide wrapper for å få det til å fungere optimalt. Jeg bruker denne og den fungerer helt utmerket i W7 64 bit. Du kan laste ned D2 fra battle.net. Du må bare å finne de gamle cd-keyene og legge inn. Hvis ikke, så får du kjøpt cd-keys for typ $5 hos tredjepart som du bare kan legge rett inn i b.net og begynne å laste.

Lenke til kommentar

Man kan kjøpe D2 via battle.net, men de skal ha €14.99 (ca 115 kr) for hver av D2 og D2 exp (så vidt jeg kan skjønne). Det er en litt stiv pris for ett så gammelt spill i mine øyne. Jeg kjøpte begge i sin tid, men nå har jeg bare eskene igjen, cd'ene er forsvunnet :(

Om du har serial kodene så kan du bare bruke dem i battle.net og laste ned spillene og spille dem igjen.

Lenke til kommentar

Vil heller spille originalen igjen. Hvorfor har de ikke lagt til det i battle.net for nedlasting? Burde vært license to print money. 5$ ellerno for det. Har cdn her et sted, men veit ikke om det funker i win7. Tviler egentlig

 

Det fungerer helt utmerket, men du må legge in en glide wrapper for å få det til å fungere optimalt. Jeg bruker denne og den fungerer helt utmerket i W7 64 bit. Du kan laste ned D2 fra battle.net. Du må bare å finne de gamle cd-keyene og legge inn. Hvis ikke, så får du kjøpt cd-keys for typ $5 hos tredjepart som du bare kan legge rett inn i b.net og begynne å laste.

 

Jeg mente originalen...as in diablo 1 :D

 

og ja, det funker faktisk. Fant igjen cdn og la det rett inn uten problemer. Hvis jeg patcha til 1.09 så ble fargene helt crazy, men 1.00 funker fint. Ah nostalgi. Bare å høre skrikene i bakgrunnen fra lvl 1 var en flashback til en bedre tid :)

Lenke til kommentar

Det skal dog bli spennende å se hvordan game balance blir etter hvert. De gjorde jo hell i D2 minst 50-100% vanskeligere med 1.10 patchen, men lanserte også samtidig en haug nye items. Når folk omsider fant ut de riktige kombinasjonene av stats fra items kombinert med build så ble det like, om ikke enda mer, cookie cutterish enn det var før patchen. Jeg bare håper de virkelig har testet endgame med alle mulig kombinasjoner av items og skills for å sørge for at uansett hvor godt utstyrt du her, så er det fortsatt vanskelig.

 

Psst. I Diablo 3 har man en difficulty som heter Inferno. Blir sikkert vanskelig nok. (Gleder meg mest til å teste ut Inferno difficulty med Hardcore character.)

Lenke til kommentar

Jepp er klar over det :) Men håper at det faktisk er så vanskelig som det sier det er, og at det ikke bare blir en greie som er vanskelig i en kort periode til folk finner ut av forskjellige item/skill comboer som gjør hele greia til en cakewalk. Uber tristram var jo også i begynnelsen helt latterlig vanskelig helt til noen luringer kom på banen med lifetap trikset. Da var det bare å beefe opp en smiter eller frenzy barb og ta hele dritten solo iløpet av noen få minutter.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Vil heller spille originalen igjen. Hvorfor har de ikke lagt til det i battle.net for nedlasting? Burde vært license to print money. 5$ ellerno for det. Har cdn her et sted, men veit ikke om det funker i win7. Tviler egentlig

 

Det fungerer helt utmerket, men du må legge in en glide wrapper for å få det til å fungere optimalt. Jeg bruker denne og den fungerer helt utmerket i W7 64 bit. Du kan laste ned D2 fra battle.net. Du må bare å finne de gamle cd-keyene og legge inn. Hvis ikke, så får du kjøpt cd-keys for typ $5 hos tredjepart som du bare kan legge rett inn i b.net og begynne å laste.

 

Jeg mente originalen...as in diablo 1 :D

 

og ja, det funker faktisk. Fant igjen cdn og la det rett inn uten problemer. Hvis jeg patcha til 1.09 så ble fargene helt crazy, men 1.00 funker fint. Ah nostalgi. Bare å høre skrikene i bakgrunnen fra lvl 1 var en flashback til en bedre tid :)

 

Hvis du har "Screen Resolution" vinduet oppe mens du spiller så blir grafikken helt fin

Lenke til kommentar

Det skal dog bli spennende å se hvordan game balance blir etter hvert. De gjorde jo hell i D2 minst 50-100% vanskeligere med 1.10 patchen, men lanserte også samtidig en haug nye items. Når folk omsider fant ut de riktige kombinasjonene av stats fra items kombinert med build så ble det like, om ikke enda mer, cookie cutterish enn det var før patchen. Jeg bare håper de virkelig har testet endgame med alle mulig kombinasjoner av items og skills for å sørge for at uansett hvor godt utstyrt du her, så er det fortsatt vanskelig.

 

Saa einig. Haapar inderleg Inferno blir saa vanskeleg som dei skal ha det til, og viss ikkje, at det kjem noko anna som er det. Expansions kjem jo garantert, og LoD gjorde jo D2 mykje vanskelegare, saa eg er i grunnen ikkje veldig bekymra. Problemet til D2 var gjerne at det eksisterte enkelte smutthull som ein kunne benytte seg av for aa gjere noko som i utgangspunktet var nesten umogleg om til noko latterleg enkelt. Det er vel grunn til aa tru at D3-motoren er meir fleksibel og at dei daa lettare kan hindre slike ting.

 

Anbefallar forresten alle som ikkje har spelt gjennom D1 aa gjere det. Utan at eg har proevd betaen foeler eg at dei, spesielt naar det gjeld skill-systemet, gaar tilbake til roetene med D3. I den forstand at ein har stor frihet til aa proeve ulike skills utan at ein taper noko paa det. Og saa er jo D1 ein klassiker utan like, som absolutt burde ha lagt paa b.net. Starte petition anyone?

 

Release i slutten av juni hadde vore bortimot perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...