Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Eneste forskjell etter den info jeg har klart å samle er at det nå lønner seg mer å farme mange normale mobs i stede for bossencounters.

 

Det jeg har lest tidligere er at Champion monstre dropper det potensielt beste utstyret. man vil derfor sannsynligvis "farme" sikre spawnområder i nærheten av waypoints istedenfor å pløye igjennom en hel act f.eks.

Lenke til kommentar

Heh, for 2 dager siden skrev Bashiok at chat-lobbyen slik vi kjente den fra D2 ikke ville finne veien til D3, men der har de visst tatt helomvending for den kommer absolutt tilbake. Om det bare var Bashiok som uttalte seg feil, eller om de har hørt på rage-stormen til brukerne er uvisst, men på plass i en kommende beta-patch skal den være.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Driver og reiser jorda rundt denne våren og prøver desperat å ikkje følge utviklinga av D3, slik at eg får meg eit par overraskingar når eg kjem heim, men det er jaggu ikkje lett! Har gått frå å håpe på release før jul til release rundt 13. juli, hadde passa meg ypperleg. Er såvidt innom internett av og til og har fått med meg at det har blitt endra på eit par småting, gjerne tilbake til slik det var i D2, stemmer det? Og så desse endringane i skillsystemet, er det nokre detaljar om dei? Må nesten spørje her, sidan det tar så lang tid å laste kvar side.

 

Taj Mahal seier forresten hallo! :)

Lenke til kommentar

De seneste endringene har ikke gått tilbake mot D2, det har vel heller enten vært fjerning av ting, eller at de har gått tilbake slik de tidligere var i betaen. Hvordan det nye skillsystemet er vet jeg ikke.

 

Edit: Hvis jeg har beregnet riktig starter ATVI konferansen i kveld kl. 22:30 norsk tid og han følges her hvis noen skulle være interessert.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Driver og reiser jorda rundt denne våren og prøver desperat å ikkje følge utviklinga av D3, slik at eg får meg eit par overraskingar når eg kjem heim, men det er jaggu ikkje lett! Har gått frå å håpe på release før jul til release rundt 13. juli, hadde passa meg ypperleg. Er såvidt innom internett av og til og har fått med meg at det har blitt endra på eit par småting, gjerne tilbake til slik det var i D2, stemmer det? Og så desse endringane i skillsystemet, er det nokre detaljar om dei? Må nesten spørje her, sidan det tar så lang tid å laste kvar side.

 

Taj Mahal seier forresten hallo! :)

 

 

Skillsystemet har de voldtatt. Ingen flere skillpoints... Man kan ha 6 (?) skills på seg til enhver tid men man kan bytte de ut, og man har tilgang til alle skillsene til din class. Man vil derfor ikke ha noe behov for mer enn 5 karakterer, en av hver type. Statsene har de også fjernet. Det som er igjen av customization ligger i items.

 

Klarer ikke å skjønne hvorfor de har gjort det på denne måten...

Lenke til kommentar

Skillsystemet har de voldtatt. Ingen flere skillpoints... Man kan ha 6 (?) skills på seg til enhver tid men man kan bytte de ut, og man har tilgang til alle skillsene til din class. Man vil derfor ikke ha noe behov for mer enn 5 karakterer, en av hver type. Statsene har de også fjernet. Det som er igjen av customization ligger i items.

 

Klarer ikke å skjønne hvorfor de har gjort det på denne måten...

Det var aldri noe customization gjennom stat points. Det var to spesifike unntak der en ikke gikk den allmenne optimale distribusjonen (enkelte energy shield sorc builds som gikk energy og enkelte amazon builds som gikk mer enn 75 dex).

 

Angående skills – hva er gøyest: Å aldri bruke mer enn 2/3 skills, uten mulighet for variasjon, der en alltid må sette points inn i disse skillsa + irrelevante skills som gir +% til hovedskills (igjen, customization er kun en illusjon, det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class). Eller å alltid ha 6 aktive skills, der du selv kan velge hvilke du bruker, uten å måtte ty til utilpasse, kjedelige respecs – der du også kan skreddersy builden din gjennom runestones og stats for å nøyaktig matche din spillestil?

 

Customization ligger nå gjennom aktive skills, passive skills, runestones og gear. Så, hva i all verden er det du synes er bedre med Diablo 2s skill-system?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Customization ligger nå gjennom aktive skills, passive skills, runestones og gear. Så, hva i all verden er det du synes er bedre med Diablo 2s skill-system?

 

Noen blir aldri fornøyde og forventer en Diablo 2 klone med ny historie og 4 nye klasser. Skill- og rune systemet er for øvrig igjennom en oppdatering som enda ikke har blitt offentliggjort, så ingenting er satt i stein enda.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at DIIs system var perfekt, derfor kunne de gjort det bedre. Statssystemet kunne de f.eks lært mye av spill som f.eks dark/demon souls. Ved å fjerne alle skillpoints har de fjernet mye gjenspillbarhet.

 

Hva skal du gjøre når du har 5 chars i level 60 med mer eller mindre det beste utstyret? Spillet har da ingen utviklingsmuligheter igjen, noe jeg føler er viktig i et godt rpg.

Lenke til kommentar
We can also confirm that we are targeting a Q2 launch for Diablo III. We expect to announce more details about the release schedule in the coming weeks.
.

 

De sier ingenting om hvilken måned det evt. vil bli released i. Mai eller juni er de eneste realistiske alternativene slik jeg ser det, men det er ingenting som tyder noe på hvilken av de to det blir.

Lenke til kommentar

Ved å fjerne alle skillpoints har de fjernet mye gjenspillbarhet.

En øker ikke gjenspillbarhet ved å begrense frihet og mulighet for builds. "Skill points" i seg selv er et tilbakestående system som oppnår ingenting annet enn å tvinge på en kjedelig, unødvendig respec-prosess hver gang en vil endre build. Det begrenser også hvor mange builds en faktisk kan bruke, ettersom enkelte skills ikke lenger har mulighet for å være i samme build. Hvordan mener du at å selv, gjennom en praktisk prosess, kan få velge hvilke skills du bruker ødelegger for gjenspillbarhet?

 

Hva skal du gjøre når du har 5 chars i level 60 med mer eller mindre det beste utstyret? Spillet har da ingen utviklingsmuligheter igjen, noe jeg føler er viktig i et godt rpg.

For det første kommer du ikke til å ha 5 chars gjennom alle difficulties med det beste gearet. Om du har det har du brukt hundrevis av timer in-game, noe som kun er argument for god gjenspillbarhet. Jeg nevner også hardcore mode og pvp.

 

Når en er ferdig med spillet kan en spille igjen på høyere vanskelighetsgrad (noe som også gir nye events og features ekslusive for høyere vanskelighetsgrader). Vanskelighetsgradene i seg selv gir også gjenspillbarhet, spesielt Inferno som kommer til å være vanvittig utfordrende.

 

Det jeg fortsatt lurer på er hvordan i all verden du klarer å konkludere med at skill-systemet i Diablo 3 kommer til å ødelegge for gjenspillbarheten, når du alltid har muligheten til å customize karakteren din gjennom seks aktive skills, passive skills, runestones for hver skill og gear på en praktisk måte som ikke ødelegger for game pace?

 

Stat-distribusjon er og var et ubrukelig system, ettersom customization gjennom det ikke er annet enn en illusjon, sett bort i fra et par unntak. Skills gjennom skill point-distribusjon er også latterlig dårlig av nevnte grunner.

 

Så, nøyaktig hva er det du prøver å si er negativt med skill-systemet i Diablo 3?

Endret av Pingas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ved å fjerne alle skillpoints har de fjernet mye gjenspillbarhet.

En øker ikke gjenspillbarhet ved å begrense frihet og mulighet for builds. "Skill points" i seg selv er et tilbakestående system som oppnår ingenting annet enn å tvinge på en kjedelig, unødvendig respec-prosess hver gang en vil endre build. Det begrenser også hvor mange builds en faktisk kan bruke, ettersom enkelte skills ikke lenger har mulighet for å være i samme build. Hvordan mener du at å selv, gjennom en praktisk prosess, kan få velge hvilke skills du bruker ødelegger for gjenspillbarhet?

 

Hva skal du gjøre når du har 5 chars i level 60 med mer eller mindre det beste utstyret? Spillet har da ingen utviklingsmuligheter igjen, noe jeg føler er viktig i et godt rpg.

For det første kommer du ikke til å ha 5 chars gjennom alle difficulties med det beste gearet. Om du har det har du brukt hundrevis av timer in-game, noe som kun er argument for god gjenspillbarhet. Jeg nevner også hardcore mode og pvp.

 

Når en er ferdig med spillet kan en spille igjen på høyere vanskelighetsgrad (noe som også gir nye events og features ekslusive for høyere vanskelighetsgrader). Vanskelighetsgradene i seg selv gir også gjenspillbarhet, spesielt Inferno som kommer til å være vanvittig utfordrende.

 

Det jeg fortsatt lurer på er hvordan i all verden du klarer å konkludere med at skill-systemet i Diablo 3 kommer til å ødelegge for gjenspillbarheten, når du alltid har muligheten til å customize karakteren din gjennom seks aktive skills, passive skills, runestones for hver skill og gear på en praktisk måte som ikke ødelegger for game pace?

 

Stat-distribusjon er og var et ubrukelig system, ettersom customization gjennom det ikke er annet enn en illusjon, sett bort i fra et par unntak. Skills gjennom skill point-distribusjon er også latterlig dårlig av nevnte grunner.

 

Så, nøyaktig hva er det du prøver å si er negativt med skill-systemet i Diablo 3?

 

Når du er ferdig med spillet på alle vanskelighetsgrader har Blizzard utalt at du kommer til å være i mer eller mindre level 60. Når alt annet er fjernet er det eneste som står igjen items grinding.... aktive og passive skills er endret i en håndvending og når du kommer til slutten av siste vanskelighetsgrad har du sannsynligvis spilt med de fleste skills. Stats har jeg aldri sagt var bra i DII (dette sier jeg også over) og et nytt system måtte selvsagt blitt lagd.

 

Mitt problem:

End-game ser ut til å ha item-grinding som eneste mål. Når du har fått det beste utstyret, er det faktisk ikke mer å gjøre (hvis man ikke er superglad i pvp).

Lenke til kommentar

At en har fått bruke alle skills er jo ikke annet enn positivt. En oppnår ingen ting ved å begrense spilleren til 3 skills hele spillet bare for å tvinge dem til å spille om igjen med et nytt begrenset build.

 

Du er 60 etter Hell. Inferno er kun for level 60 characters, der monstre er minimum level 61. End-game er ikke etter Inferno, men gjennom Inferno. Å oppgradere items, gems, runestones + crafting er nå hvordan en oppgraderer karakteren, men det begrenser ikke customization.

 

Og om du faktisk skulle skaffe alt det beste gearet i Inferno (det vil du ikke på en god stund), har du fortsatt 4 andre klasser å spille.

 

Mer om Inferno:

 

Build er et valg en tar, hvor karakterens styrkefremgang kommer fra er noe annet. Diablo 3s skill-, item- og runestone-system gir mulighet for stor frihet i build-valget du tar, uten unødvendige konsekvenser. Om en velger å grinde items for å oppgradere karakterens styrke er det greit, men det er ikke noe bedre enn å grinde for stat/skill points.

Endret av Pingas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt problem:

End-game ser ut til å ha item-grinding som eneste mål. Når du har fått det beste utstyret, er det faktisk ikke mer å gjøre (hvis man ikke er superglad i pvp).

 

Er ikke dette eksakt det samme som med D2? Ser ikke forskjellen jeg.

 

D2 endgame: Respec og finne nye items for nytt build.

D3 endgame: Bytt skills og finn nye items for nytt build.

 

Hvem har sagt at det å finne det beste utstyret skal bli så forferdelig mye lettere i D3? Vi vet jo alle at det å finne noe bra i D2 er nesten praktisk umulig. Det er jo uansett ingenting som stopper deg i å lage en ny char hvis du vil ha en ny build? Jeg kommer nok sikkert flere ganger til å spille slik at jeg starter en ny char istedenfor å bare restate og reequippe en jeg har.

 

Og forresten, jeg har aldri vært noen fan av PvP, men det nye systemet i D3 ser jo faktisk gøy ut der man spiller på lag med en annen spiller mot to andre på en egen arena.

 

Blizzard la forøvrig ut en video for et par dager siden hvor de forteller akkurat hvor vanskelig det er. Legg merke til at han ene sier de brukte en time på å drepe en boss (på en av de høyere vanskelighetsgradene antar jeg).

 

http://www.youtube.com/watch?v=U0F2wPZWdYk

Endret av Feh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mitt problem:

End-game ser ut til å ha item-grinding som eneste mål. Når du har fått det beste utstyret, er det faktisk ikke mer å gjøre (hvis man ikke er superglad i pvp).

De fleste end-game spill har vel item grinding som mål? Greit, mange spill har achievments, rep grinding eller lignende men er det noen forskjell? Du får som oftest ikke mange nye levler, skills eller mange nye plasser og besøke siden det er end-game?

 

Det viktige synes jeg er og lage end-game interessant, dette med hjelp av et gameplay som er morsomt og utfordrende, noe som jeg tror D3 kommer til og treffe bra på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...