Gå til innhold

Blizzard islegger nettside (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man ser litt nøye på bildet, så ser man jo konturene av et ansikt i (semi-)profil, hvor "runen(e)/tegnet" er plassert i pannen. Kan det ha noe sammenheng med soulstone'en fra Diablo? Man kan vel også se et blødende øye, noe som også muligens kan kobles til korrupsjonen av personen som besitter soulstone'en?

 

Samtidig, så tenker jeg at Blizzard hinter til at det endelig er lys i enden av tunnellen med tanke på en oppfølger til Diablo-serien, hehe :)

 

Føler også at jeg ser tallet 3, og tallet 6 overalt i bildet, men man ser jo som oftest det man vil se :)

 

Flere som føler de ser andre ting i bildet?

Lenke til kommentar

Litt nerdefakta:

 

* I den norrøne mytologien var Loke halvt jotne, men blandet blod med Odin og ble regnet som stesønnen hans. Loke hadde tre barn: Fenrisulven, Midgardsormen og Hel.

 

* Krigere som døde i kamp ble hentet av valkyriene og ført til Valhalla hvor de sloss og drepte hverandre hver eneste dag mens de forberedte seg på rangarokk (eller dommedag).

 

* Hel var ikke fornøyd med å bare være en vanlig gudinne, så hun skapte et eget domene kalt Helheim. Dette var et trist, livløst og svært kjedelig sted hvor de døde vandret hvileløst rundt omkring uten å ha noe å gjøre. Det var her vanlige folk og krigere som døde utenom kamp endte opp.

 

* Helheim har selvsagt ingenting med det kristne Helvete å gjøre da det eksisterte (i mytologien) i hundrevis av år før kristendommen kom til europa, men den kriste versjonen av Helvete er oppkalt etter nettopp Helheim.

 

* I begynnelsen eksisterte bare to verdener: Niflheim, en verden av is, kulde og tåke på nordsiden og Muspelhim, en verden av ild på sørsiden av verden.

 

Når det gjelder Diablos versjon av Himmel og Helvete er det nok mer knyttet til den kristne versjonen. Grei nok har vi en Valkyrie allerede, men før jeg hører "Ride of the Valkyries" som bakgrunnsmusikk og fem, seks av dem springe inn i kamp i formasjon tror jeg neppe vi får sloss med Hel med det første. :p

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker helt feil så var helvete for vikingene et kladt og isfylt sted.

 

Joda, du har rett..

 

 

 

KVK: Ingen tvi? Det er faktisk stor tvil ettersom den norrøne religionen har Valhall, og et eller annet rart namn på helvete..

Valhall: Som himmelen, bare at man må gjøre seg fortjent til å komme dit (tror jeg.. Jeg husker ikke helt alt, men det er noe i den dur)

 

<insert norrønt name for hell here>: En skrekkelig kaldt sted.. Faktisk så lurer jeg på om de litt mer overtroiske og eldre på Island faktisk også tror det!

 

Men neimen om jeg vet det for sikkert..

 

AAAA!!!! Vi snakker selvsagt Lost Vikings 3!!!! :D

Lenke til kommentar

Jeg ser helt tydelig et ansikt, en D og en 3 i det bildet/isen, samtidig som jeg kan se noen 6 tall dersom jeg legger godviljen til. Som sikkert er kjent for de fleste her ble jo soulstone ødelagt i slutten av 2en... Er det den vi ser insiden av nå, på dette bildet fra blizzard?

 

Hvis ikke kan det jo hende vi får et spill der vi får vite hvorfor Gabriel er så glad i mennesker?

 

Egentlig gir jeg blanke i om hendelsene er før eller etter 2'en, selv om en det hadde vært artig med en kronologisk forsettelse. Det jeg vil ha er et Diablo 3, og jeg stoler på Blizzard, selv om B North desverre ikke er med lenger.

 

Jeg vet at mange sikkert hadde digget det, men jeg sier det igjen, Please, ikke et MMO. Gleder meg til å få sjekke i helga/søndag =D

Lenke til kommentar

Ikke at jeg bryr meg nevneverdig om noen av spillene til Blizzard, men dette står jo på siden:

 

Hot Job – Lead 3D Environment Artist

Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II, is looking for a lead 3D environment artist skilled at creating models and texture maps for both architectural and natural environments. The ideal candidate has experience modeling and texturing assets for a diverse visual range of environments. Take a look at the job posting here.

Lenke til kommentar

fra gosugamers.net:

 

A recap on the Diablo III rumours

 

 

# Diablo I and II was originally developed by a company that, after Blizzard bought them, has been known as Blizzard North. In 2005, Blizzard North was moved and integrated with Blizzard's head quarters in Irvine.

 

Gaming Steve, claims that Diablo III was completed but "wasn't fun" and thus moved to the main head quarters where "the bigwigs in Irvine could better track and follow the development of [Diablo 3]".

 

Even if that would not be true, Blizzard stated that the team previously known as Blizzard North "will continue work on an unannounced project".

 

 

# April 2005, DiabloII.net reported that they got an email from a Czech musician who said the following:

 

 

"I have recently been to Bratislava in Slovak Republic for recording sessions with local Radio Symphony Orchestra, where we just recorded music for Diablo 3"

 

 

That is, according to GameSpot, the exact same location and orchestra that recorded the official music for Diablo II's expansion back, four months before the pack was released.

 

 

# In early 2006, Blizzard looked for people who could be working with "the team behind Diablo I and II" (old Blizzard North) to develop "an unannounced PC project".

 

 

# In the end of 2006, Richard A. Knaak, the author of several Diablo books, said in an interview with BlizzPlanet about his new Diablo book that he is "not writing for a dead world... but a world with dead. 'nuff said!", when answering a question whether or not Diablo III would come out.

 

 

# In July 2007, Blizzard told GamaSutra that they have a total of 2,700 employees where at least three different teams work with game development.

 

The StarCraft II team consist of 40 people, the World of WarCraft team are 135 and "team 3" are 40 people. Team 3, most likely the team previously known as Blizzard North (who made Diablo I and II), are "working on something really awesome. I can’t give you any hints, but it’s totally awesome", Frank Pearce told GamaSutra.

 

 

# At World Wide Invitation this weekend, a press conference has been scheduled right after the 'opening' presentation of WWI. The conference, scheduled to 13.00, has no title yet.

 

 

There's a lot more of this kind of information but this should give you a brief overview of the Diablo III related rumours. Note that we have not covered the details or rumours about any other possible game, even though such rumours might exist.

 

Altså mye som sier at det er Diablo 3 som dukker opp. Også en interessant kommentar fra en av medlemmene på gosugamers:

 

Another interesting fact is the URL: http://us.media.blizzard.com/23230 9/_images/ice1.jpg

 

Why 232309? If we assume that the numbers correspond to the letters in the alphabet we get 232309=WWI ... ring a bell? :-) World Wide Invitational

23 = W

23 = W

09 = I

Anyway the "hidden" picture is called 04.jpg. (http://us.media.blizzard.com/232309/_images/04.jp g)

My guess is that tomorrow we'll see a picture called 09.jpg, then on wednesday 01.jpg ....

 

Today is 04.jpg = D

if Tomorrow will be 09.jpg = I (if its not, maybe not diablo at all Tongue)

Wednesday will be 01.jpg = A

Thursday will be 02.jpg = B

Friday will be 12.jpg = L

Saturday will be 15.jpg = O (June 28 WWI 1st Day)

Sunday will be 3.jpg = 3 or three.jpg or whichever. = (June 29 WII 2nd Day, and B-day of Diablo)

Lenke til kommentar

Den siste teorien der er fra diablofans.com :)

 

Uansett. Blizzard har aldri kjørt teasere for expansionpacks eller tidligere annonserte titler. Ergo tviler jeg på at det er WOW- eller Starcraft-relatert.

 

Det kan dog være starten av en ny franchise eller fortsettelsen av en gammel. Som nevnt over her kanskje Lost Viking. Selv håper jeg selvsagt på Diablo 3 =)

Lenke til kommentar

Blir Diablo 3 noe annet enn Titan Quest eller Dungeon Siege på syre?

 

Er år og dag siden jeg har spilt diabloserien og jeg hadde virkelig sett fram til noe nytt derifra, hvis det kommer. Det burde være en del penger i den franchisen så det er vel lov å håpe noe dukker opp.

 

Man kan stille seg følgende spørsmål. Hvordan skal blizzard tjene penger på Diablo3 hvis det blir slik som vi kjenner diablo 1 og 2? Det er en kjennesgjerning at det er sinnsykt med piratkopiering på pc spill som ikke spilles online. Enten må spillet kreve at man spiller online (kan hackes) eller de kan lansere det for konsoll (grøss).

 

Hva tror dere? Blir det et onlien only spill ala AoC der deler av spillet er singleplayer og resten er multiplayer? Husk at investorene er mest interessert i å tjene penger og ikke støtte opp om en gammel kjent franchise.

Lenke til kommentar
Man kan stille seg følgende spørsmål. Hvordan skal blizzard tjene penger på Diablo3 hvis det blir slik som vi kjenner diablo 1 og 2? Det er en kjennesgjerning at det er sinnsykt med piratkopiering på pc spill som ikke spilles online. Enten må spillet kreve at man spiller online (kan hackes) eller de kan lansere det for konsoll (grøss).

 

Hørt om Battle.net? Ganske mange som spiller der har jeg hørt...

Lenke til kommentar

Skal være mange som fortsatt spiller D2 på battle.net, veldig stort i Frankrike fortsatt.

 

Noen som vet om [D2] funker på vista 64?
Har noen småbrødre som spiller det på Vista 32, og der fungerer det fint. Selv la jeg det nettopp inn på Ubuntu-laptopen min, kjører bedre enn i XPP 32. Herlig å spille barbar etter så mange år. :D

 

Update: D2 skal vissnok fungere fint på Vista 64.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...