Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Haha, jeg er ingen deltaker i det nei. Jeg bare mener at du får hva du betaler for, 119 kroner for en MP3 spiller med touch-skjerm og 4gb minne. DX tilbyr å tilbakebetale deg 81 kroner uten at du trenger å gjøre noe mer enn å sende de et bilde. Høres ut som en god deal i mine ører.

 

Det er klart du skal poste om kjøp som ikke går helt som planlagt, jeg bare syntes du legger unødvendig mye arbeid i dette produktet :p

 

Det virker som om du behandler det som en butikk som faktisk har lover de er pålagt å følge :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg er ingen deltaker i det nei. Jeg bare mener at du får hva du betaler for, 119 kroner for en MP3 spiller med touch-skjerm og 4gb minne. DX tilbyr å tilbakebetale deg 81 kroner uten at du trenger å gjøre noe mer enn å sende de et bilde. Høres ut som en god deal i mine ører.

 

Det er klart du skal poste om kjøp som ikke går helt som planlagt, jeg bare syntes du legger unødvendig mye arbeid i dette produktet :p

 

Det virker som om du behandler det som en butikk som faktisk har lover de er pålagt å følge :p

God deal?? Det eneste jeg har oppnådd er et tap på 7 dollar og kaste bort tid (før klagen). Det er rip-off pr. def. ingen deal! Jeg skulle ønske noen hadde tipset meg om dette på forhånd.

 

Ja, kanskje jeg legger unødvendig mye arbeid på dette produktet, men kanskje det også brukes alt for mye arbeid i denne tråden på å reklamere for DX med uberettiget skryt! :cool:

 

Ja, og det var også ment som en advarsel til andre, men hvis flertallet er happy med å kaste bort penger for søppel, go ahead!

Endret av Well
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får du sende produktet i retur, og akseptere at DX Ikke kan ta hensyn til og betale for lokal frakt for hvert eneste overprisede i-land i verden, og stå for den summen - som er mer enn mp3-spilleren er verdt - på egen hånd. Jeg skjønner godt at DX ikke er intresert i å løse et slik luksusproblem. De er en lavprisbutikk med lave marginer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får du sende produktet i retur, og akseptere at DX Ikke kan ta hensyn til og betale for lokal frakt for hvert eneste overprisede i-land i verden, og stå for den summen - som er mer enn mp3-spilleren er verdt - på egen hånd. Jeg skjønner godt at DX ikke er intresert i å løse et slik luksusproblem. De er en lavprisbutikk med lave marginer.

Du misforstod. Jeg er villig til å betale vanlig porto selv..som jeg beskrev ovenfor.

Lenke til kommentar

Da får du sende produktet i retur, og akseptere at DX Ikke kan ta hensyn til og betale for lokal frakt for hvert eneste overprisede i-land i verden, og stå for den summen - som er mer enn mp3-spilleren er verdt - på egen hånd. Jeg skjønner godt at DX ikke er intresert i å løse et slik luksusproblem. De er en lavprisbutikk med lave marginer.

Du misforstod. Jeg er villig til å betale vanlig porto selv..som jeg beskrev ovenfor.

Nå sier DX at jeg må sende spilleren til deres UK-adresse med registrert forsendelse, og at de da vil returnere både prisen for både forsendelsen og spilleren. Da jeg fortalte at rekommandert sending koster 130 kr til UK, var de plutselig ikke villige til det lenger!

 

De tilbyr meg i stedet $15 i kompensasjon eller som de kaller det, en "discount", uten å sende den. (Jeg har selvfølgelig allerede sent dem bilder for å dokumentere skaden.) De hevder $15 er det maksimale de kan refundere i hht deres policy, uten å få returnert produktet.

 

Etter hva jeg kan se så stiller du deg ikke villig til å betale porto, rekommendert sending er eneste alle seriøse selskaper forholder seg til.

Lenke til kommentar

Da får du sende produktet i retur, og akseptere at DX Ikke kan ta hensyn til og betale for lokal frakt for hvert eneste overprisede i-land i verden, og stå for den summen - som er mer enn mp3-spilleren er verdt - på egen hånd. Jeg skjønner godt at DX ikke er intresert i å løse et slik luksusproblem. De er en lavprisbutikk med lave marginer.

Du misforstod. Jeg er villig til å betale vanlig porto selv..som jeg beskrev ovenfor.

Nå sier DX at jeg må sende spilleren til deres UK-adresse med registrert forsendelse, og at de da vil returnere både prisen for både forsendelsen og spilleren. Da jeg fortalte at rekommandert sending koster 130 kr til UK, var de plutselig ikke villige til det lenger!

 

De tilbyr meg i stedet $15 i kompensasjon eller som de kaller det, en "discount", uten å sende den. (Jeg har selvfølgelig allerede sent dem bilder for å dokumentere skaden.) De hevder $15 er det maksimale de kan refundere i hht deres policy, uten å få returnert produktet.

 

Etter hva jeg kan se så stiller du deg ikke villig til å betale porto, rekommendert sending er eneste alle seriøse selskaper forholder seg til.

 

Jeg hadde et innlegg senere. Men uansett, jeg skal ikke ta opp diskusjonsplassen med dette, for jeg tror ingen her syns det er interessant :D

Lenke til kommentar

Da hadde man bestilt nye ting:

 

En trådløs mus: 10$

sku_57452_1.jpg

 

En HDD deksel: 5,5$

sku_51124_1.jpg

 

Av ren nysgjerrighet: 4$

sku_67258_3.jpg

 

Fikk varene igår.

 

Trådløs mus:

Cons: Er laget av veldig billig materiale, føles veldig billig ut.

Pros: Ser veldig fin ut, og funker knakende bra. Er dog litt uvandt har aldri brukt flat mus før.

 

HDD Deksel:

Cons: Trengte litt "tweaking" dekselet var mildt sagt limt sammen, sleit ganske lenge for å få den til å åpne. Kortet som var oppi dekselet var ganske skeivt, og funket ikke å sette inn HDD, så tok den fra hverandre satt inn HDD, så limte på plass igjen. "Skinn" dekselet som man får med er like billig som papir.

 

Pros: Ser veldig fin ut, overførte 100 gb igår uten problemer.

 

Beats:

Cons: Bassen er litt for kraftig iforhold til lyden.

Pros: Dæven, hadde ikke forventet en så bra replika. Satt både de jeg fikk fra Dx og mine originale, og her var det minimalt med forskjell.

Om man sitter med begge deler ser man at de ikke er originale etter noen minutter, men uten en ekte beats vil man ikke legge merke til noe forskjell, lyden er det dog en ganske merkbar forskjell på.

Lenke til kommentar

Da får du sende produktet i retur, og akseptere at DX Ikke kan ta hensyn til og betale for lokal frakt for hvert eneste overprisede i-land i verden, og stå for den summen - som er mer enn mp3-spilleren er verdt - på egen hånd. Jeg skjønner godt at DX ikke er intresert i å løse et slik luksusproblem. De er en lavprisbutikk med lave marginer.

Du misforstod. Jeg er villig til å betale vanlig porto selv..som jeg beskrev ovenfor.

Nå sier DX at jeg må sende spilleren til deres UK-adresse med registrert forsendelse, og at de da vil returnere både prisen for både forsendelsen og spilleren. Da jeg fortalte at rekommandert sending koster 130 kr til UK, var de plutselig ikke villige til det lenger!

 

De tilbyr meg i stedet $15 i kompensasjon eller som de kaller det, en "discount", uten å sende den. (Jeg har selvfølgelig allerede sent dem bilder for å dokumentere skaden.) De hevder $15 er det maksimale de kan refundere i hht deres policy, uten å få returnert produktet.

 

Etter hva jeg kan se så stiller du deg ikke villig til å betale porto, rekommendert sending er eneste alle seriøse selskaper forholder seg til.

 

Om de selger til et gitt i-land må de da også regne med reklamasjon den andre veien. Du blander vel også pakke med sporing og rekommandert sending her, det er ikke vanlig å sende rekommanderte reklamasjoner til norske nettbutikker ihvertfall. Om du påstår da at nettbutikker som komplett, netshop etc er useriøse får det stå på din kappe.

 

Jeg tviler vel også på at dx opererer med så lave marginer du skal ha det til. Det er bare at for oss nordmenn og andre vestlige land at vi oppfatter prisene som ekstremt billige, som de jo er for oss. Men kinesere produserer ting for null og niks så de har nok en god fortjeneste.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Om de selger til et gitt i-land må de da også regne med reklamasjon den andre veien.

Nope, de kan rett og slett drite i det akkuratt som de føler for, de er ikke bundet av noen europeiske regler, og reglene i hong kong er i prinsippet inteteksisterende.

 

Når du handler fra en butikk i utlandet må du regne med merkostnader i forbindelse med returfrakt, det er en av argumentene mot privatimport, har alltid vært, og vil alltid være.

Lenke til kommentar

Om de selger til et gitt i-land må de da også regne med reklamasjon den andre veien.

Nope, de kan rett og slett drite i det akkuratt som de føler for, de er ikke bundet av noen europeiske regler, og reglene i hong kong er i prinsippet inteteksisterende.

 

Når du handler fra en butikk i utlandet må du regne med merkostnader i forbindelse med returfrakt, det er en av argumentene mot privatimport, har alltid vært, og vil alltid være.

 

Selvfølgelig kan de drite i det. Men det er jo ikke slik man skaffer kunder. Og det er vel ikke hva de lover heller. De bør da kunne følge sine egenlagde retningslinjer.

Lenke til kommentar

Min erfaring med hodetelefonene fra Dealextreme er at det bare er søppel. Har 4-5 forskjellige in-ear typer, og for å si det enkelt og greit: de er ikke verd de kronene jeg har betalt for dem.

Årsak: de blir ikke brukt. De billige Koss Sparkplug hodetelefonene jeg har gir uendelig mye bedre lyd (og det sier mye!). I tillegg har Koss livstidsgaranti, og jeg er på hodesett 4 eller 5 på tre år. Dealextreme hodesettene går raskt i stykker, og hvem i alle dager bryr seg om hvordan de ser ut? At det er en bra estetisk kopi har jo nada å si. Det blir som å skryte av en tv fordi den ser bra ut, når bildet er fullstendig ræva.

 

Om noen som faktisk kan lyd har testet noen gode hodetelefoner derfra mottar jeg tips med glede!

Lenke til kommentar

Om du har prøvd å være i kontakt med DX support merker du fort at de bryr seg lite om de mister en kunde eller ikke.

 

Det er mulig det, men hadde selv en positiv opplevelse med support på DX som slår alt jeg har opplevd hos komplett og netshop.

 

Hadde en ordre med diverse produkter, derblandt 56365 Bluetooth Keyboard with Folding PU Leather Case for Samsung P1000 (Black)

Når jeg tok denne i bruk var den feil på enheten, den klarte ikke å holde stabil link via blåtann. Hvis jeg holdt fingeren en bestemt plass og presset var linken stabil.

 

Lagde en support ticket, la ved en beskrivelse av problemet og et bilde av hvor jeg presset for få stabil link.

 

Dagen etter fikk jeg e-post med RMA skjema og beskrivelse på hva jeg skulle gjøre videre.

Pakket enheten, la RMA skjemaet i pakken og sendte den til en adresse i England.

Sendt som brev uten sporing, billigste måte. 95 kr i frakt.

 

Tok bilde av kvittering og pakke og sendte til supporten via samme ticket. To dager senere var $17 refundert min paypal for porto.

 

Så gikk det bortimot en uke, så fikk jeg melding om at ny enhet var sendt ut som erstattning.

 

Denne er nå mottatt og fungerer fint.

 

For min del var dette en rask og positiv opplevelse.

Lenke til kommentar

Om du har prøvd å være i kontakt med DX support merker du fort at de bryr seg lite om de mister en kunde eller ikke.

 

Det er mulig det, men hadde selv en positiv opplevelse med support på DX som slår alt jeg har opplevd hos komplett og netshop.

 

Hadde en ordre med diverse produkter, derblandt 56365 Bluetooth Keyboard with Folding PU Leather Case for Samsung P1000 (Black)

Når jeg tok denne i bruk var den feil på enheten, den klarte ikke å holde stabil link via blåtann. Hvis jeg holdt fingeren en bestemt plass og presset var linken stabil.

 

Lagde en support ticket, la ved en beskrivelse av problemet og et bilde av hvor jeg presset for få stabil link.

 

Dagen etter fikk jeg e-post med RMA skjema og beskrivelse på hva jeg skulle gjøre videre.

Pakket enheten, la RMA skjemaet i pakken og sendte den til en adresse i England.

Sendt som brev uten sporing, billigste måte. 95 kr i frakt.

 

Tok bilde av kvittering og pakke og sendte til supporten via samme ticket. To dager senere var $17 refundert min paypal for porto.

 

Så gikk det bortimot en uke, så fikk jeg melding om at ny enhet var sendt ut som erstattning.

 

Denne er nå mottatt og fungerer fint.

 

For min del var dette en rask og positiv opplevelse.

 

 

Tror nok dette har med å gjøre at Kina er på vei til å bli ett rikt industriland, de har jo kontorer både i Uk og USA og når folk har penger har de også råd til ett bra supportsystem, til syvende å sist så blir det jo en vinn vinn situasjon.

 

Tror nok at med tiden så vil produkter fra Kina bli både dyrere og bedre.

 

En annen ting er jo at du dokumenterte det meste, tror nok det er mange som utnytter DX her, folk kjøper ting og er misfornøyd, sender en Rma og får refundert litt av produktet, men det kan også være noen som vil svindle til seg penger/varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...