Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg ikk er helt sikker påhva som skal sitte hvor, men jeg mener da jeg har lest skrekkhistorier her på forumet om noen som grillet noe. Mulig det var en ekstern harddisk, og at det var ledningen fra HK-kontakten til kabinettet som var feilkoblet.

Om du prøver å presse ned den interne usb pluggen i firewire/IR/AC97 så blir jo saken en annen.

Lenke til kommentar

Jeg var dum nok til å kjøpe en MP3-player til $21,99 (SKU50098 - type etterligning av iPod Nano 6).

 

Etter bare noen få uker, og kanskje 3-4 gangers bruk, har den lille LCD-skjermen blitt skjøvet ut på den ene siden, slik at det er et gap mellom skjermen og spilleren.

Spilleren vil utvilsomt slutte å virke snart.

 

Jeg tok sjangsen på å kjøpe spilleren, delvis basert på god tidligere erfaring, med full refusjon for en billig klokke til rundt $3-4, som tok inn vann etter kort tid.

 

Nå sier DX at jeg må sende spilleren til deres UK-adresse med registrert forsendelse, og at de da vil returnere både prisen for både forsendelsen og spilleren. Da jeg fortalte at rekommandert sending koster 130 kr til UK, var de plutselig ikke villige til det lenger!

 

De tilbyr meg i stedet $15 i kompensasjon eller som de kaller det, en "discount", uten å sende den. (Jeg har selvfølgelig allerede sent dem bilder for å dokumentere skaden.) De hevder $15 er det maksimale de kan refundere i hht deres policy, uten å få returnert produktet.

 

Hvis i stedet sender den med vanlig post, og den ikke kommer frem, sier de de kun vil betale 35%, hvilket vil utgjøre $7,7. Dette er helt ulogisk for meg siden i begge sistnevte tilfeller, mottar DX likevel ikke spilleren. (Antageligvis vil den komme frem om jeg sender den med vanlig post, men jeg er mer usikker på om jeg kan stole på dette UK-kontoret. Jeg har tidligere opplevd mye rot og løgn fra DX tidligere.)

 

De avslutter siste melding med å skrive at de håper at jeg aksepterer $15 i stedet for å sende spilleren! Jeg føler dette nærmest som black-mail. De burde refundere hele beløpet for en defekt spiller, i stedet tilbyr de meg alternativer som gjør at jeg er "damned if I do, and damned if I don't".

 

 

Jeg kan ikke se at slike tilfeller er omtalt i infoen i begynnelsen av tråden, -hvilket det kanskje burde være?

 

Er det noen som har erfaring med tilsvarende reklamasjon?

Lenke til kommentar

Jeg var dum nok til å kjøpe en MP3-player til $21,99 (SKU50098 - type etterligning av iPod Nano 6).

 

Etter bare noen få uker, og kanskje 3-4 gangers bruk, har den lille LCD-skjermen blitt skjøvet ut på den ene siden, slik at det er et gap mellom skjermen og spilleren.

Spilleren vil utvilsomt slutte å virke snart.

 

Jeg tok sjangsen på å kjøpe spilleren, delvis basert på god tidligere erfaring, med full refusjon for en billig klokke til rundt $3-4, som tok inn vann etter kort tid.

 

Nå sier DX at jeg må sende spilleren til deres UK-adresse med registrert forsendelse, og at de da vil returnere både prisen for både forsendelsen og spilleren. Da jeg fortalte at rekommandert sending koster 130 kr til UK, var de plutselig ikke villige til det lenger!

 

De tilbyr meg i stedet $15 i kompensasjon eller som de kaller det, en "discount", uten å sende den. (Jeg har selvfølgelig allerede sent dem bilder for å dokumentere skaden.) De hevder $15 er det maksimale de kan refundere i hht deres policy, uten å få returnert produktet.

 

Hvis i stedet sender den med vanlig post, og den ikke kommer frem, sier de de kun vil betale 35%, hvilket vil utgjøre $7,7. Dette er helt ulogisk for meg siden i begge sistnevte tilfeller, mottar DX likevel ikke spilleren. (Antageligvis vil den komme frem om jeg sender den med vanlig post, men jeg er mer usikker på om jeg kan stole på dette UK-kontoret. Jeg har tidligere opplevd mye rot og løgn fra DX tidligere.)

 

De avslutter siste melding med å skrive at de håper at jeg aksepterer $15 i stedet for å sende spilleren! Jeg føler dette nærmest som black-mail. De burde refundere hele beløpet for en defekt spiller, i stedet tilbyr de meg alternativer som gjør at jeg er "damned if I do, and damned if I don't".

 

 

Jeg kan ikke se at slike tilfeller er omtalt i infoen i begynnelsen av tråden, -hvilket det kanskje burde være?

 

Er det noen som har erfaring med tilsvarende reklamasjon?

 

 

Desverre så har vi ikke så mye rettigheter i Norge når det gjelder kjøp av varer i utlandet.

 

Vi må nesten bare være fornøyd med at vi får dekket litt av tapet, selv om jeg skjønner din frustrasjon.

 

Når det gjelder UK, så har de opprettet en avdeling der for Europeiske kunder, de har også en avdeling i statene.

Lenke til kommentar

Jeg var dum nok til å kjøpe en MP3-player til $21,99 (SKU50098 - type etterligning av iPod Nano 6).

 

Etter bare noen få uker, og kanskje 3-4 gangers bruk, har den lille LCD-skjermen blitt skjøvet ut på den ene siden, slik at det er et gap mellom skjermen og spilleren.

Spilleren vil utvilsomt slutte å virke snart.

 

Jeg tok sjangsen på å kjøpe spilleren, delvis basert på god tidligere erfaring, med full refusjon for en billig klokke til rundt $3-4, som tok inn vann etter kort tid.

 

Nå sier DX at jeg må sende spilleren til deres UK-adresse med registrert forsendelse, og at de da vil returnere både prisen for både forsendelsen og spilleren. Da jeg fortalte at rekommandert sending koster 130 kr til UK, var de plutselig ikke villige til det lenger!

 

De tilbyr meg i stedet $15 i kompensasjon eller som de kaller det, en "discount", uten å sende den. (Jeg har selvfølgelig allerede sent dem bilder for å dokumentere skaden.) De hevder $15 er det maksimale de kan refundere i hht deres policy, uten å få returnert produktet.

 

Hvis i stedet sender den med vanlig post, og den ikke kommer frem, sier de de kun vil betale 35%, hvilket vil utgjøre $7,7. Dette er helt ulogisk for meg siden i begge sistnevte tilfeller, mottar DX likevel ikke spilleren. (Antageligvis vil den komme frem om jeg sender den med vanlig post, men jeg er mer usikker på om jeg kan stole på dette UK-kontoret. Jeg har tidligere opplevd mye rot og løgn fra DX tidligere.)

 

De avslutter siste melding med å skrive at de håper at jeg aksepterer $15 i stedet for å sende spilleren! Jeg føler dette nærmest som black-mail. De burde refundere hele beløpet for en defekt spiller, i stedet tilbyr de meg alternativer som gjør at jeg er "damned if I do, and damned if I don't".

 

 

Jeg kan ikke se at slike tilfeller er omtalt i infoen i begynnelsen av tråden, -hvilket det kanskje burde være?

 

Er det noen som har erfaring med tilsvarende reklamasjon?

 

Dette er normalt (at de refunderer deler av beløpet uten at du sender inn) for de aller fleste Kinasjapper, også store selgere på eBay som holder til i Kina. I alle fall er det mitt inntrykk etter å ha handlet på DX lenge før denne tråden blei startet opp og fra en rekke store kinasjapper på eBay.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått de fake Beats by Dr. Dre-pluggene som det har vært snakk om her. Kjøpte de bare fordi jeg synes designet er ganske tuft på orginalen og de var skitbillige. Men spørs om de blir brukt noe særlig, for var ca verdt prisen på $4.20 :p

 

Lyden hadde overraskende kraftig bass, men ikke helt presis. De høyeste diskanttonene var ikke altfor kraftige og vonde som de ofte er i billigpropper, faktisk ganske bra. :)

Men har stopper de gode nyhetene, for det totale lydbildet er en ganske jævlig grøt av dritt. Nesten vanskelig å skille trommer, bass og gitar. :( Orket ikke høre på de særlig lenge. :p

 

Når det gjelder byggekvalitet, ser de veldig ekte ut på avstand, men kommer du nærmere ser du at detaljene ikke er perfekte. Virker forholdsvis solide da, tror de skal vare en stund om ikke ledningen ryker inni. Det er en b og ikke en o som på bildet. Den er forøvrig opp ned, så den ser ut som en speilvendt p, men det er kanskje sånn på originalen og? Også står det monster der kabelen splittes.

 

Frarådes om du vil ha noen ørepropper til bruk i ny og ne.

Anbefales om du vil ha noen skitbillige ørepropper og er en merkehore som ikke har dårlig samvittighet for å kjøpe fakes.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke din frustrasjon når det gjelder en mp3 spiller til 150 kroner.

 

Er det bryet verdt ?

 

Men da helt meningsløst å kjøpe fra DX, hvis den bare kan brukes et par ganger før den blir defekt. Da er det bedre å kjøpe i Norge for 3-4 ganger mer, og med de rettighetene man da har.

 

Jeg hadde ærlig talt forventet at den skulle vare lenger (min 1 år kanskje), og basert på min tidligere erfaring med DX, at refusjon ikke ville være et problem hvis den skulle være defekt.

 

Uansett, måten DX argumenter her, er jo også ulogisk. Det er litt av problemet. De refunderer mindre om den blir sent i retur og tapt i posten, enn om jeg ikke sender den i retur i det hele tatt!

Samtidig hevder de at deres policy er å refundere hele kjøpssummen + forsendelse!

 

Jeg forslo opprinnelig at jeg skulle få 15$ i refusjon, og at jeg deretter sender den og betaler porto selv. Når de så mottar spilleren, slik at de kan reklamere videre til deres leverandør, kan de reundere meg resten. Men de ser ikke ut til å være særlig fleksible.

 

 

Men tilbake til ditt spørsmål, om DX ikke tar ansvar for at varen er defekt, er det meningsløst å handle derfra når man vet at kvaliteten kan være så som så... Da blir det fort veldig mye dyrere i lengden enn å handle lokalt/andre steder.

 

OG hvis $15 er grensen for refusjon uten retur, er det grunn til å fraråde kjøp av varer over dette beløp.. -hvilket jeg foreslår gis som info i trådstart!

Lenke til kommentar

Kvaliteten er så som så, men prisen er tilsvarende.

 

Må nesten si jeg henger meg på de over, at du bruker så mye tid og energi på å snakke med disse såvidt-engelsktalende personene, forsøke å få de til å se ditt bilde av logikk når alt de har å forholde seg til er rutinene.

 

Videre, tviler på at de får noe dekt av leverandør, sannsynligvis kjøper de produktene uten garanti, til en rabattert pris. De er ute etter å minimere tapet sitt, og da skjønner jeg at de ikke vil betale produktets kostnad kun for returfrakt.

 

Det er et fritt land, liker du ikke DX, handler du ikke fra DX. Liker du ikke Kina-kvalitet, betaler du for hakket bedre.

Lenke til kommentar

Kvaliteten er så som så, men prisen er tilsvarende.

 

Må nesten si jeg henger meg på de over, at du bruker så mye tid og energi på å snakke med disse såvidt-engelsktalende personene, forsøke å få de til å se ditt bilde av logikk når alt de har å forholde seg til er rutinene.

 

Videre, tviler på at de får noe dekt av leverandør, sannsynligvis kjøper de produktene uten garanti, til en rabattert pris. De er ute etter å minimere tapet sitt, og da skjønner jeg at de ikke vil betale produktets kostnad kun for returfrakt.

 

Det er et fritt land, liker du ikke DX, handler du ikke fra DX. Liker du ikke Kina-kvalitet, betaler du for hakket bedre.

 

DX opplyste selv at de ville få spilleren dekket av leverandør!

 

Forstår jeg deg rett når du mener at om man kjøper en MP3-spiller til USD 22 som blir ubrukelig etter noen få ganger, er det ikke noe å poste om i denne tråden?

 

Skal denne tråden kun benyttes for å fortelle om vellykkede nye kjøp?

 

DX skryter faktisk selv om deres return policy og "satisfaction guaranteed"! Så da syns jeg det er grunn til å reagere.

 

Det er nesten så jeg har lurt på om enkelte postere her deltar i noen av DX' kommisjonsprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...