Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GTrad9iY
22 hours ago, Nizzen said:

Da stillte jeg på noe annet :p Jeg stillte på Beacon Interval
"Group Key Rotation Intervaltation Interval"  står på 3600. Hva bør dem stå på?

Ja nei det var ikke Beacon Interval (100, 250, 500, 1000, ..millisec) jeg mente men rekey interval. Som står på 3600 sier du jaja da vet jeg ikke.

Se også https://routerguide.net

Endret av Slettet-GTrad9iY
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter litt med å velge mellom RTX 2070 super og AMD RX 5700 XT, noen som har innspill? 

Rog strix versjonen av 5700 XT er til salgs for rett under 5000 på komplett atm, men vet ikke om det finnes vannblokk til det.

Kanskje det ikke er verdt penga å bytte ut 1070 med mid range?

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar
1 hour ago, VegardBS said:

Sliter litt med å velge mellom RTX 2070 super og AMD RX 5700 XT, noen som har innspill? 

Rog strix versjonen av 5700 XT er til salgs for rett under 5000 på komplett atm, men vet ikke om det finnes vannblokk til det.

Kanskje det ikke er verdt penga å bytte ut 1070 med mid range?

Kjøp nytt når ny generasjon kommer. Helst dag 1. Dagens tips

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har prøvd stock og xmp1. Får ikke til å få pcen til å crashe noe bortsett fra at den fryser innimellom uten noe spesiell load. Får konsistent feil på minne testen, andre benchmark programmer skjer ingenting. Får ikke testa hver ram brikke hver for seg før i morgen.

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på RAM. Hvilken RAM burde jeg gå for med mitt oppsett? Grafikkort blir byttet ut i løpet av året og mine gamle RAM brikker blir satt i min HTPC. Akk nå så er jeg GPU bound i de fleste spill så RAM har ikke allverdens å si, men tenker å bruke CPUen en stund til.

Signaturen var borte ja. La ikke merke til det før nå ?

8700K@5Ghz og Corsair Vengance CL 15 3000Mhz RAM

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
14 minutes ago, TheKims said:

Når vi først er inne på RAM. Hvilken RAM burde jeg gå for med mitt oppsett? Grafikkort blir byttet ut i løpet av året og mine gamle RAM brikker blir satt i min HTPC. Akk nå så er jeg GPU bound i de fleste spill så RAM har ikke allverdens å si, men tenker å bruke CPUen en stund til.

Signaturen var borte ja. La ikke merke til det før nå ?

8700K@5Ghz og Corsair Vengance CL 15 3000Mhz RAM

https://www.proshop.no/RAM/Patriot-Extreme-Performance-Viper-Steel/2808496

Lenke til kommentar
Just now, TheKims said:

Det var jo faktisk ikke så gærn pris på de heller. Tror fakitsk jeg betalte noe alla det samme for det jeg har nå. Er det bare å trykke XMP så er man good to go? RAM tweaking er ikke noe jeg har giddet å sette meg inn i.

Det der er en sinnsykt god deal!
Om XMP funker rett ut av boksen er umulig å si, men jeg trooor det er gode muligheter ? 8700k har typisk god IMC

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (16 minutter siden):

Det der er en sinnsykt god deal!
Om XMP funker rett ut av boksen er umulig å si, men jeg trooor det er gode muligheter ? 8700k har typisk god IMC

8700k har god minnekontroller og vil kanskje boote 4400 MHz, men man må fortsatt ha hovedkort som støtter hastigheten. Dessuten har en del hovedkort en lei tendens til å sette VCCIO og VCCSA veldig høyt ved standardinnstillinger, som degraderer minnekontrolleren fort.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, N o r e n g said:

8700k har god minnekontroller og vil kanskje boote 4400 MHz, men man må fortsatt ha hovedkort som støtter hastigheten. Dessuten har en del hovedkort en lei tendens til å sette VCCIO og VCCSA veldig høyt ved standardinnstillinger, som degraderer minnekontrolleren fort.

Sier ikke at jeg nødvendigvis anbefaler XMP(uten å gjøre små endringer) , men at det er sannsynlig det vil funke :)
Hadde vært greit å vite hvilket hk det er snakk om såklart

Lenke til kommentar
TheKims skrev (5 minutter siden):

ASUS ROG STRIX Z370-G Gaming er hovedkortet jeg har. Er åpen for litt minne tweaking visst det har noe for seg. Med et Vega 56 som jeg har nå så har det vel heller lite å si?

Så lenge du er klar over at 4400 MHz mest sannsynlig ikke er stabilt, og vet hvordan du kan justere ned minnefrekvensen til 4000 MHz eller noe sånt, så burde det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, N o r e n g said:

Så lenge du er klar over at 4400 MHz mest sannsynlig ikke er stabilt, og vet hvordan du kan justere ned minnefrekvensen til 4000 MHz eller noe sånt, så burde det ikke være noe problem.

Jeg ville nok testet med 4000 c17 først. Man kan få rimelig heftig ytelse av "bare" 4000mhz om man tweaker det nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...