Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser dette oppsettet greit ut når jeg skal bygge en stabil filserver? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C0-E69D8FB2F9E3

 

 

Hovedkortet har pci-x. Trenger du det?

 

Hovedkortet støtter IKKE ddr3 ecc ram. Du har ecc ram valgt.

 

Cpu'en har 2 qpi link. Det vil si at den støtter hovedkort med 2 cpu. Hva skal du med dette egentlig? Ville nestrn tro at det var bedre å kjøpe et soket 775 hovedkort som er MYE billigere og en dualcore cpu til 775 som også er MYE billigere.

 

Hva har du egentlig tenkt deg? :p

Lenke til kommentar
Ser dette oppsettet greit ut når jeg skal bygge en stabil filserver? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C0-E69D8FB2F9E3

 

 

Hovedkortet har pci-x. Trenger du det?

 

Hovedkortet støtter IKKE ddr3 ecc ram. Du har ecc ram valgt.

 

Cpu'en har 2 qpi link. Det vil si at den støtter hovedkort med 2 cpu. Hva skal du med dette egentlig? Ville nestrn tro at det var bedre å kjøpe et soket 775 hovedkort som er MYE billigere og en dualcore cpu til 775 som også er MYE billigere.

 

Hva har du egentlig tenkt deg? :p

Minnet og cpuen vil vel i teorien fungere, det er bare voldsomt mye penger bortkastet på funksjoner du ikke kan bruke.

Lenke til kommentar

I helsike. Har nettopp kjøpt en ny ekstern HD på 1,5TB. Skal overføre en haug av filer (nesten 500GB) fra en annen ekstern harddisk. Hastigheten er på hele 11,4MB/s i følge W7.

 

Er ikke dette USB 1.1 hastighet? Har ikke overført særlig med filer med PCen tidligere siden den er relativt ny, men her må det vel være noe galt?

Lenke til kommentar
I helsike. Har nettopp kjøpt en ny ekstern HD på 1,5TB. Skal overføre en haug av filer (nesten 500GB) fra en annen ekstern harddisk. Hastigheten er på hele 11,4MB/s i følge W7.

 

Er ikke dette USB 1.1 hastighet?

 

Jo, ganske nære ;)

 

Maksimal hastighet på usb 1.1 er 1.5MB/s. - overhead o.l.

Lenke til kommentar
Total Commander er superior.

 

 

Hehe, ja. Likte ikke helt åpningmenyen da. Tre knapper ved navn "1", "2," og "3". Over står det noe ala "trykk på 1 for å starte programmet". Virka litt hastverk av det.

 

Prøvde et lignende program for en del år siden, ga bedre fart det og, men om det var mange filer kunne man risikere at programmet "glemte" igjen noen av filene. Noe som selvfølgelig var surt. Så jeg må vel sjekke grundig etter jeg har brukt TC.

Lenke til kommentar
Ser dette oppsettet greit ut når jeg skal bygge en stabil filserver? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C0-E69D8FB2F9E3

 

 

Hovedkortet har pci-x. Trenger du det?

 

Hovedkortet støtter IKKE ddr3 ecc ram. Du har ecc ram valgt.

 

Cpu'en har 2 qpi link. Det vil si at den støtter hovedkort med 2 cpu. Hva skal du med dette egentlig? Ville nestrn tro at det var bedre å kjøpe et soket 775 hovedkort som er MYE billigere og en dualcore cpu til 775 som også er MYE billigere.

 

Hva har du egentlig tenkt deg? :p

Pci-x er ikke nødvendig, men jeg vil ha et godt og pålitelig hovedkort. WS-kortene til asus er jo oppe på nivå med ethvert typisk serverkort. At det har to SAS-porter gir også utvidbarhet i framtiden.

 

Hovedkortet støtter ecc-ram, men det står ikke opplyst om det hos komplett. Slå opp produktinfo hos asus og det står oppgitt at det støtter ddr3 ecc.

 

Pålitelighet er viktigst når jeg bygger denne serveren, dermed Xeon over vanlig I7, på samme vis som jeg hadde valgt Xeon på lga775. Å velge lga775 på grunn av pris ser jeg ikke vits i - lga1366 vil vare lenger framover, og det å kunne få tak i deler enkelt er viktig.

 

Serveren skal være så pålitelig som overhodet mulig, siden nedetid lammer bedriften totalt. 3 disker går med til raid1 med hotspare som os skal kjøre fra. 3 disker roteres offline til backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...