Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1,5Mb/s er vel heller på 1.0 ;)

 

EDIT: Og det burde vel egentlig være snakk om Mb ikke MB...

 

Windows oppgir overføring i MB/s, derfor ser jeg ingen grunn til å blande inn Mb i det hele, og nei, usb 1.1 har nøyaktig 1.5MB/s maksimal overføringshastighet. I praksis ligger hastighetene sjelden over 1MB/s

 

Både wikipedia og skolens lærebok sier at USB 1.0 har overføringshastighet på 1,5 Mb/s, og at USB 1.1 har 12Mb/s ;)

 

Skulle så gjerne hatt bruk for massevis av maskiner :p

 

Kunne ikke vært mer enig! :roll:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
1,5Mb/s er vel heller på 1.0 ;)

 

EDIT: Og det burde vel egentlig være snakk om Mb ikke MB...

 

Windows oppgir overføring i MB/s, derfor ser jeg ingen grunn til å blande inn Mb i det hele, og nei, usb 1.1 har nøyaktig 1.5MB/s maksimal overføringshastighet. I praksis ligger hastighetene sjelden over 1MB/s

 

Både wikipedia og skolens lærebok sier at USB 1.0 har overføringshastighet på 1,5 Mb/s, og at USB 1.1 har 12Mb/s ;)

 

Tror kanskje du skal lese litt mer i den boken, så vil du oppfatte at jeg har rett, og du misforstår. ;)

USB 1.1 har en maksimal overføringshastighet på 1.5MB/s, i praksis sjelden over 1MB/s. DVS: En tiendel av det han fikk i sin overføring (hva var det, 11MB/s?)

 

Kan også nevne at min bok også støtter meg i dette (universitetsutdannelse om data ;) )

Lenke til kommentar

Jeg har lest det som er å lese om hardware i læreboka, men synes det er litt rart at det ikke står det samme i begge bøkene... :hmm: Det kan godt være du har rett, men etter det jeg har lært er det 12Mb/s som er maks hastighet på USB 1.1. Snodig at det står forskjellig i bøkene... :hmm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
# A low speed rate of 1.5 Mbit/s is defined by USB 1.0. It is very similar to "full speed" operation except each bit takes 8 times as long to transmit. It is intended primarily to save cost in low-bandwidth human interface devices (HID) such as keyboards, mice, and joysticks.

# The full speed rate of 12 Mbit/s is the basic USB data rate defined by USB 1.1. All USB hubs support full speed.

:yes:

 

Altså rundt 1,5 MB/s

Endret av Martin HaTh
Lenke til kommentar
Jeg har lest det som er å lese om hardware i læreboka, men synes det er litt rart at det ikke står det samme i begge bøkene... :hmm: Det kan godt være du har rett, men etter det jeg har lært er det 12Mb/s som er maks hastighet på USB 1.1. Snodig at det står forskjellig i bøkene... :hmm:

 

Du vet ikke forskjellen på bits og bytes? :hmm:

Lenke til kommentar

Tror det er det samme som Page fila.

Windows bruker den når du har lite RAM ledig (mye tregere enn RAM).

 

Jeg har 8GB RAM , og har derfor slått av pagefilen.

 

Du finner den ved å gå til :

Start > ControlPanel > System > Advanced > Performance > Advanced > Virtual Memory

 

6zymon.jpg

Endret av johome
Lenke til kommentar

De-Facto-standarden for en byte er 8 bit, men det er platformavhengig, så man kan ikke anta at 1byte = 8bit i enhver situasjon.

 

Man trenger ikke gå lenger enn til sata-kontrollere i enhver moderne maskin for å finne et tilfelle der en byte er mer enn 8bits. (10bits = 1byte for sata-standarden)

 

Se wikipediaartikkelen om byte for mer info. http://en.wikipedia.org/wiki/Byte

Lenke til kommentar
# A low speed rate of 1.5 Mbit/s is defined by USB 1.0. It is very similar to "full speed" operation except each bit takes 8 times as long to transmit. It is intended primarily to save cost in low-bandwidth human interface devices (HID) such as keyboards, mice, and joysticks.

# The full speed rate of 12 Mbit/s is the basic USB data rate defined by USB 1.1. All USB hubs support full speed.

:yes:

 

Altså rundt 1,5 MB/s

USB 1.1 allowed a maximum transfer rate of 12Mbits/second. It is now obsolete, but both of its speeds (1.5Mbps & 12Mbps) are being adopted into USB 2.0, and they are now called Original USB officially. Though some manufacturers label their products Full-Speed USB. Note that this seems a bit deceptive as it's easy to mistake Full-Speed for Hi-Speed. You won't be fooled from now on as you now aware that Full Speed USB is only 12Mbits/second where Hi-Speed USB mode is capable of a much faster 480Mbits/second.

Ikkje alltid lett å vite for folk forskjell på megabits og megabytes :p

 

Man lærer det for når man får for lite nedlastingshastighet på internettlinja :D

 

Jeg laster bare ned med 11,5 Megabytes/s :(

 

 

:tease:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Siden jeg har fått en ripe i mitt Antec P180 Mini, så vurderer jeg som sagt tidligere et nytt kabinett. Fikk en litt kul tanke her nå om at siden jeg har et lite PC-prosjekt jeg kaller "Black 'n' White", så kunne det jo vært fett å kjøpe et hvitt P180 Mini, ta av panelene og sette de på den sorte ramma til mitt sorte P180 Mini. Hva synes dere om idéen? :)

Lenke til kommentar
Siden jeg har fått en ripe i mitt Antec P180 Mini, så vurderer jeg som sagt tidligere et nytt kabinett. Fikk en litt kul tanke her nå om at siden jeg har et lite PC-prosjekt jeg kaller "Black 'n' White", så kunne det jo vært fett å kjøpe et hvitt P180 Mini, ta av panelene og sette de på den sorte ramma til mitt sorte P180 Mini. Hva synes dere om idéen? :)

sounds like pure awesomeness :dribble:

hvis det blit bra kan det hende jeg kopierer deg :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...