Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nettopp det jeg mente, med mindre du har et IGP, en BIOS som jeg aldri har vært borti eller en BIOS som har muligheten til skru av POST-kontroll av VGA så vil ikke Pcen komme forbi POST.

 

Eller når jeg tenker meg om så kan du også spamme F1 under oppstart. :)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Det var nettopp det jeg mente, med mindre du har et IGP, en BIOS som jeg aldri har vært borti eller en BIOS som har muligheten til skru av POST-kontroll av VGA så vil ikke Pcen komme forbi POST.

 

Eller når jeg tenker meg om så kan du også spamme F1 under oppstart. :)

 

Eller skru av at den skal stoppe ved feil :)

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis, BIOS vil gi stopp om den ikke finner IGP/VGA.

 

Om det f.eks. er et innebygd skjermkort i hovedkortet i tillegg til det han skal fjerne, vil det nok gå helt fint... ;)

 

lockdog, hvilke hovedkort er det snakk om?

 

Asus P5WDH Deluxe, så har ikke noe integrert skjermkort.

Hvis jeg får disablet stopp ved skjerkortfeil, vil jeg kunne logge inn viá Remote Desktop da, eller vil Windows (7) bli noe sinsforvirret? :p

 

Tester forsåvidt uansett når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Husk at du ikke har skjermkort da, det vil si at Pcen nesten ikke klarer å jobbe med noe grafisk. Så etter mine kunnskaper om hvordan en moderne datamaskin fungerer så ville jeg satt pengene mine på at du ikke vil komme lenger enn Bootstrappingen.

 

Dette er feil. En CPU er fullt kapabel av å rendre grafikk (flash er et utmerket eksempel).

Har sett pcer som starter uten skjermkort flere ganger.

Lenke til kommentar

Cpu kan tilogmed gjøre dx9 om man vil. Både på den trege måten med referanserasteriseren, og gjennom mer kjappe metoder, f.eks denne: http://www.transgaming.com/business/swiftshader/

 

Men man må jukse det til med en virtuell skjerm eller noe sånt om man skal få til slikt uten skjermkort.

 

Cpu-en får til usedvanlig mye om man har et meget enkelt skjermkort - har man ikke det så funker maskinen kun til spesielle bruksområder. Selv på en server er det en stor fordel å ha mulighet til å koble til skjerm ved behov.

Lenke til kommentar

Bare ikke gå for D-Link DWA-547, har dette selv og er svært misfornøyd. Utrolig overfølsomt kort som bør styres unna. Vil anbefale deg å kjøpe et kort som har antenner som ikke er fastmontert på selve kortet. Du blir veldig låst til hvor du skal ha pcen osv. I tillegg får du mye støy dersom du setter det under skjermkortet og dersom du har mange usb-enheter tilkoblet. Jeg ville gått for en løsning med antennene tilkoblet med kabel eller en usb-dongel.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...