Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Harddisker støyer en god del ja. Merker stor forskjell om en ikke skrur fast diskene skikkelig. Da får man vibrasjonen i tillegg. Slet litt med det på Corsair 800D. Der er det slike plastikk skinner som skal gjøre ting skrueløst, men slet litt med og få diskene til å stå skikkelig i spenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor får jeg kjøpt gode o-ringer forresten? Og trenger jeg noe mer en et par oringer og strips?

 

Vanlig rørleggerforretning eller lingnende har slikt. Kun O-ringer og stripsdu trenger ;) Kjøpte 5 av disse da Netshop hadde dem til 30 kroner stykket.

 

Funker bra, men strikkene ryker lett som fa'n. Men man trenger jo bare halvparten av strikkene som følger med så.

 

Forresten Lox, sunbeam har reservestrikk til denne, som sikkert kan brukes alene ;) Koster 19,- kroner hos Netshop.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti retur hos BenQ? Syns det tar usedvanlig lang tid :|

 

Min bror kjøpte seg skjerm i midten av desember, fra komplett. Den kom DOA, og måtte returneres til BenQ - nå har det gått en måned siden returen ble godkjent, og alikevel har han ikke fått erstatning.

 

(Jeg holder på å bli utålmodig, siden jeg får tilbake gammelskjermen min når han får den nye skjermen...)

Lenke til kommentar

RMA er alltid tregt nesten. Eneste RMA-sak som har gått på skinner her vært en sak hos Amentio (ja, Amentio). En disk som konka, og den saken var biff på under en uke.

 

Jeg har forresten en disk her som har gått konken. Kommer en høy klikkelyd fra den, og alt henger seg når den kobles til. Ikke alltid POST fullføres engang. Problemet er.. Jeg kjøpte den hos en slektning som er harddiskmann, så han husker ikke hvor han har kjøpt den.

 

Merket er Western Digital, og de kjører kun RMA gjennom butikk.

Hva gjør jeg? :p

Lenke til kommentar

Tøseguri: vurder billig-dac fra kina, plenty av gode tilbud på ebay - og prisen behøver ikke være ille. Jeg kjøpte en billig dac til 600,- og den spiller skremmende pra. Banker studiolydkortet mitt til 2k, og har innebygd hodetelefoner som driver K701-ene mine utrolig bra.

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...1#ht_6548wt_894 <- den innebygde hodetelefonforsterkeren bruker en chip som er ekstremt strømsterk, og driver lett det meste av normale hodetelefoner. Siden det er en optisk/coax dac, så er pengene brukt der det utgjør mest for lyden.

Lenke til kommentar
Jeg har forresten en disk her som har gått konken. Kommer en høy klikkelyd fra den, og alt henger seg når den kobles til. Ikke alltid POST fullføres engang. Problemet er.. Jeg kjøpte den hos en slektning som er harddiskmann, så han husker ikke hvor han har kjøpt den.

 

Merket er Western Digital, og de kjører kun RMA gjennom butikk.

Hva gjør jeg? :p

 

A-hem.. :p

Lenke til kommentar
Optisk dac er ekstra snedig når det gjelder støy - siden man plutselig utelukker alle muligheter for jord-problemer mellom annlegg og pc.

 

Den ebay-selgeren deklarerer forøvrig lav verdi sånn at man lander på rett under 600,- for den dac-en.

Vil man ikke fjerne det meste av støy om en kjører både coaxial og spdif til hodetelefoner eller forsterker?

Lenke til kommentar

Takk for et fantastisk godt svar Jann. Setter pris på det :p

 

Jeg vet da utmerket godt at man skal ha med kvittering osv, men når jeg får en haug disker til 50 kroner sier jeg ikke nei takk. Men det er - uansett pris - kjedelig å la 400GB gå i søppla, når det er en disk med 5 års garanti.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...