Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror at 4870 kommer til å yte 30% bedre enn 4850. Og i tillegg har det vannvittig mye mer å gå på når det kommer til minnet, 3870 er jo en drøm og overklokke, både minne og kjerne.

 

EDIT. Skulle 9800GTX+ bli et nytt kort? Trodde bare det var snakk om ny driver jeg..

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
F***... Har akkurat kjøpt meg et 9800GX2 kort til ca 3000 spenn. Får holde ut en stund til med dette kortet før jeg bestemmer meg for å skifte tilbake til ATI igjen. Håper på at crossfire vil skalere like bra i kommende spill som det har gjort hittil, mener ikke dermed alle spill her på markede...

 

Det er fortsatt et godt kjøp... (om du kjøpte det til 3000)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Dette lukter 2*HD4870 på meg, men jeg vil ha samme kjøleren som jeg fikk på mine 2 stk. "Club3D HD3850 OC" Hmm jeg har et luksusproblem... jeg har for mange skjermkort hehe.. 1 8800GT, 2 HD3850 OC/ORB og skal ha 2 HD4870.

Blir nok to stk 4870 på meg også. Skal se om brodern er interessert i GX2 kortet mitt! :)

Endret av anders!
Lenke til kommentar
ATI is coming back with a BANG! ^^

4870 er runt 20% raskere av 4850

4870 er 75% av hastigheten til Geforce GTX 280

I følge spesifikasjonene så er forskjellene:

Kjernen: 31% raskere klokket

Shaderne: 24% raskere klokket

Minnet: 12% raskere klokket

Minnet: 100% mer minne

Varmeutvikling: 36% mer (150W vs 110W)

Pris: Trolig 30% høyere

 

1338 kr er en sinnsyk pris får så rå ytelse. Det er tydelig at ATI er kraftig på offensiven nå. Spillere kommer til å kjøpe 4850 og sikkert 4870 i bøtter og spann mens geforce 8800- og 9800-serien ligger og støver på lagrene.

Hvor får du 1338kr fra? Den poster jo 1448 i prisguiden.

 

Sjekk Pcutstyr.no :D der får du f.eks sapphire, powercolor og...hmmm var det HIS til 1338 :D

 

Prisguiden har ikke rukket og blitt 100% oppdadert enda. Og pc utstyr har over 100 på lager på 2 av de :D

Lenke til kommentar
F***... Har akkurat kjøpt meg et 9800GX2 kort til ca 3000 spenn. Får holde ut en stund til med dette kortet før jeg bestemmer meg for å skifte tilbake til ATI igjen. Håper på at crossfire vil skalere like bra i kommende spill som det har gjort hittil, mener ikke dermed alle spill her på markede...

 

Det er fortsatt et godt kjøp... (om du kjøpte det til 3000)

Du sier noe der simalarion. Men tenk på ytelsen jeg kunne fått for 3000 + noen hundre kroner ekstra hvis jeg hadde ventet litt lenger! Men klager ikke, stor fornøyd med kortet så langt!

Lenke til kommentar

Kan godt hende at de har skydt hele lanserings syklusen ca en uke forover! Gleder meg til å se noen tester av HD 4870 snart, tror dette kommer til å bli enda et knall kort fra ATI. Hvilken modell blir nærmeste konkurrent til HD4870, tenker ikke på pris men ytelse :)

 

anders!

Lenke til kommentar
Har t.ex 4870 som nvidia effekten att man t.ex blir blenda av solen i spill?

 

Det du refererer til heter high dyanmic range lighting, og er (som så og si alle andre grafikk-features) en del av DirectX standarden som begge kortene jobber med å støtte. Siden begge to bruker directX så er det skjeldent at ikke begge sidene av leiren støtter akkurat det samme. Du går med andre ord neppe glipp av noe viktig om du ikke bruker en uke på å sette deg inn i detaljene for hvert kort, så ta det med ro ;) Kjøp basert på pris/ytelse/varme og andre slike faktorer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
F***... Har akkurat kjøpt meg et 9800GX2 kort til ca 3000 spenn.

Og der lærte Anders at det er lurt å vente på nært forestående lanseringer. :p

 

Hvor får du 1338kr fra? Den poster jo 1448 i prisguiden.

Sjekk Pcutstyr.no :D der får du f.eks sapphire, powercolor og...hmmm var det HIS til 1338 :D

 

Prisguiden har ikke rukket og blitt 100% oppdadert enda. Og pc utstyr har over 100 på lager på 2 av de :D

Prisguiden oppdateres bare en gang per døgn, om natta. Disse kortene har blitt lagt inn i nettbutikkenes lister i løpet av dagen. For de som ikke kan vente:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=6624157

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139504

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=HD+4850

Lenke til kommentar
F***... Har akkurat kjøpt meg et 9800GX2 kort til ca 3000 spenn. Får holde ut en stund til med dette kortet før jeg bestemmer meg for å skifte tilbake til ATI igjen. Håper på at crossfire vil skalere like bra i kommende spill som det har gjort hittil, mener ikke dermed alle spill her på markede... :)

Bare bruk angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...