Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har litt vanskligheter med å bli veldig begeistret faktisk, 8800gts 512 (sammekortet som 9800gtx - et pr features). Ligger på rundt 1400 kr i prisguiden nå. ATI har gitt ut 4850 som yter likt + - nå til rundt 1400 kr. jeg får ikke noe kick av dette :dontgetit:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskligheter med å bli veldig begeistret faktisk, 8800gts 512 (sammekortet som 9800gtx - et pr features). Ligger på rundt 1400 kr i prisguiden nå. ATI har gitt ut 4850 som yter likt + - nå til rundt 1400 kr. jeg får ikke noe kick av dette :dontgetit:

 

Dette må man vel egentlig bare regne med, siden kortet er HELT nytt. Dessuten har det vel bedre bildekvalitet/filmkvalitet og slikt enn et 8800GTS. Kommer nok i tillegg til å synke med et par hundre nokså snart.. :)

Lenke til kommentar

Jeg forøvrig bestemte meg for mange måneder siden at mitt neste kort skulle bli ett AMD skjermkort. I mars gikk jeg til innkjøp av ett Asus P5E3 Deluxe Wifi-AP@n kort,og en Intel 8500 CPU,samt 2 GB med DDR3 1333mhz minne. Det neste jeg altså skal bytte ut er skjermkortet,som nå er ett Nvidia 8800gts kort. AMD gjorde det svært dårlig på CPU fronten,så derfor gikk jeg for Intel denne gangen,men skal altså ha meg 1 eller 2 AMD skjermkort,så på en måte støtter jeg begge selskaper.

Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskligheter med å bli veldig begeistret faktisk, 8800gts 512 (sammekortet som 9800gtx - et pr features). Ligger på rundt 1400 kr i prisguiden nå. ATI har gitt ut 4850 som yter likt + - nå til rundt 1400 kr. jeg får ikke noe kick av dette :dontgetit:

 

Enig med deg. 0 kick her.

Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskligheter med å bli veldig begeistret faktisk, 8800gts 512 (sammekortet som 9800gtx - et pr features). Ligger på rundt 1400 kr i prisguiden nå. ATI har gitt ut 4850 som yter likt + - nå til rundt 1400 kr. jeg får ikke noe kick av dette :dontgetit:

 

Men nå har vel du kjøpt deg GTX280 så det spiller vel ingen rolle for deg? Eller har du fått kalde føtter :cool:

 

Edit: Ertelysten i dag... ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
skjønner ikke hva dere hopper i taket for. mitt 2 år gamle 8800gtx yter samme som 4850. 2 ÅR!!!

Og hva var prisen på det da? :roll:

 

Vi hopper i taket fordi det yter dritbra pr/kr! Og for at ATI har kommet seg mer opp på beina nå. Jo mer konkurranse, jo lavere priser!

 

2 år etterslep er ikke forsvarlig selv om det hadde kosta 500kr per kort.

Hadde selvfølgelig vært fint om de hadde kommet med dette kortet før, men du angriper kortet feil. Selv om det ikke slår annet enn gårdagens toppkort så koster det fantastisk lite, bruker utrolig lite effekt, har topp videoytelse etc. Dette er et mellomklassekort utfra pris etc. ikke et toppkort. Uansett hva fan boysa sier så er det mer rett å sammenligne det med kort i samme prisklassen ikke toppmodellen til nvidia som kom for noen dager siden. 2 slike kort i CF yter vel så bra som 280 i de fleste tester og det til en mye lavere pris. Greit man kan hive 2 stk 2xx kort i SLI, men utfra egne og andres erfaringer så suger nvidia SLI chipsett balle. Intel tilbyr CF på deres meget gode chipsett, og 2 stk 2xx i SLI bruker så mye effekt at en OCZ 1000w psu ikke holder(sto i en test). En slik overprisa gfx løsning blir bare for å få stor epenis på forum og tom pengbok.

Lenke til kommentar

Med lang erfaring med både SLI (fra Voodoo tiden faktisk...) og CF kan jeg med hånda på hjertet si at å kjøre et enkelt kort er sterkt å foretrekke, det blir vel et pluss til til GTX280, men CF blir jo bedre og bedre for hver nye driver som ATI så genialt kommer med hver måned.

Lenke til kommentar
PerUlv:

Angrer faktisk mindre og mindre. Veldig fornøyd med ytelsen på høye oppløsninger 2x 4850 yter ikke like bra. det er 2x 3870 som blir flott kjøp, men det kommer ikke før i august.

 

Du mener nok HD4870X2 tenker jeg...

 

PS: I de spillene CF med HD4850 fungerer bra og skalerer som de skal, så yter 2x4850 likt eller bedre enn 280, og er du COD4 spiller så er det en ny konge i byen uansett oppløsning;)

Lenke til kommentar
PerUlv:

Angrer faktisk mindre og mindre. Veldig fornøyd med ytelsen på høye oppløsninger 2x 4850 yter ikke like bra. det er 2x 3870 som blir flott kjøp, men det kommer ikke før i august.

 

Du mener nok HD4870X2 tenker jeg...

 

PS: I de spillene CF med HD4850 fungerer bra og skalerer som de skal, så yter 2x4850 likt eller bedre enn 280, og er du COD4 spiller så er det en ny konge i byen uansett oppløsning;)

samma vi er på 4870

bilde av 4850 og 4870! :p

http://firingsquad.com/hardware/amd_radeon...+/images/07.jpg

 

NVIDIA has prepped a new 177.39 driver to coincide with the 9800 GTX+ launch which includes PhysX and CUDA support, but to bring you this quick take article as quickly as possible we’re using NVIDIA’s current WHQL-certified 175.19 drivers for testing. The 175.19 driver properly detects the 9800 GTX+, although obviously lacks PhysX and CUDA support. We’ll re-run our tests with 177.39 ASAP.

da blir alle 3Dmark Vantage borte, alså ingen PhysX støtte i radeon men i geforce? wtf

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Med lang erfaring med både SLI (fra Voodoo tiden faktisk...) og CF kan jeg med hånda på hjertet si at å kjøre et enkelt kort er sterkt å foretrekke, det blir vel et pluss til til GTX280, men CF blir jo bedre og bedre for hver nye driver som ATI så genialt kommer med hver måned.

 

Så "bremsen" som er i CF, er forsåvidt forårsaket av software, ikke hardware..?

 

..så sant man har f.eks. 2xpcix16 2.0..

Lenke til kommentar
Cod4 har jo fps i taket uansett, hvilken test er det du har lest at 2x 4850 går forbi 280gtx, nå er jeg spent ).

 

Som jeg sa, i de spillene der CF virker og skalerer bra, så er 2x4850 svært bra og som regel likt eller bedre enn 280. Men så tidlig er det selvsagt spill som ikke virker med CF. Men om du leser litt på anandtech, så ser du potesialet, og der er det noen skikkelige "nvidia" spill som blir "eid" av ATI;)

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har et kjapt spørsmål(beklager hvis det har blitt spurt før) Hva tror dere er fordelsmessig best. 4850+3870 i CF(ja, det skal funke stabilt...I alle fall 3870x2 og 4850) eller to 2870 i SLI(1GB masterkort) Grunnen til at jeg spør er at jeg har en 3870 fra før(512 MB), og har planer om å sette inn et til kort.

Lenke til kommentar
Har et kjapt spørsmål(beklager hvis det har blitt spurt før) Hva tror dere er fordelsmessig best. 4850+3870 i CF(ja, det skal funke stabilt...I alle fall 3870x2 og 4850) eller to 2870 i SLI(1GB masterkort) Grunnen til at jeg spør er at jeg har en 3870 fra før(512 MB), og har planer om å sette inn et til kort.

trur det skal funke

var en tysker som gjorde det med 2 stk 4850 + 1 stk 3870 :p

husker ikke linken men men ;)

 

@Howard

skal hw.no ta en 4850 og 4870 combo test?

det hadde vert tøft :D

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...