Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HD4850 yter vel en del mer tenker jeg.

Jeg testa ett HD3870 for en stund tilbake, med samme specc som du ser på posten min lengre oppe.

 

Sjekk score her men der hadde jeg klokka cpu-en til 3.500 Ghz

derfor jeg får bedre score der.

Endret av r0lfi
Lenke til kommentar

Blir det mulig å kjøre et 4870 og et 4850 i CF? Har planer om å kjøpe et 4870 og eventult utvide til CF senere, har ikke så mye penger så må bli et 4850 vist jeg utvider :p

 

Har også et annen spørsmål som er litt mer generelt om CF. Vil CF med et P45 kort yte merkbart dårligere enn CF på et x38 kort, mtp at P45 bare støtter 8/8 PCIe og ikke 16/16 som x38 gjør.

 

Mvh Jossimd

 

Edit: Oisann, så det var svar på det første spøsmålet mitt 2 poster lenger opp :p

Endret av jossimd
Lenke til kommentar
Blir det mulig å kjøre et 4870 og et 4850 i CF? Har planer om å kjøpe et 4870 og eventult utvide til CF senere, har ikke så mye penger så må bli et 4850 vist jeg utvider :p

 

Har også et annen spørsmål som er litt mer generelt om CF. Vil CF med et P45 kort yte merkbart dårligere enn CF på et x38 kort, mtp at P45 bare støtter 8/8 PCIe og ikke 16/16 som x38 gjør.

 

Mvh Jossimd

 

Edit: Oisann, så det var svar på det første spøsmålet mitt 2 poster lenger opp :p

Du vil kansje merke forskjellen ved 8x/8x i 3DMark, men ikke i spill. Kansje 5-10 prosent, i værste fall. Og det er egentlig ikke værre enn å stille opp litt på PCI-X klokken, til f.eks 110mhz. Ved f.eks 4870X2 i CFX er det nok endel og hente, men kjøper man skjermkort til 5k+(?) så har man sikkert råd til et X48 til 1500kr :)

Lenke til kommentar
Blir det mulig å kjøre et 4870 og et 4850 i CF? Har planer om å kjøpe et 4870 og eventult utvide til CF senere, har ikke så mye penger så må bli et 4850 vist jeg utvider :p

 

Har også et annen spørsmål som er litt mer generelt om CF. Vil CF med et P45 kort yte merkbart dårligere enn CF på et x38 kort, mtp at P45 bare støtter 8/8 PCIe og ikke 16/16 som x38 gjør.

 

Mvh Jossimd

 

Edit: Oisann, så det var svar på det første spøsmålet mitt 2 poster lenger opp :p

Du vil kansje merke forskjellen ved 8x/8x i 3DMark, men ikke i spill. Kansje 5-10 prosent, i værste fall. Og det er egentlig ikke værre enn å stille opp litt på PCI-X klokken, til f.eks 110mhz. Ved f.eks 4870X2 i CFX er det nok endel og hente, men kjøper man skjermkort til 5k+(?) så har man sikkert råd til et X48 til 1500kr :)

 

Takk for svar =)

Ender nok opp med et Asus P5Q-E og et 4870 kort jeg da, gleder meg noe enormt :D

Lenke til kommentar

Limited number next week

 

RV770XT-based GDDR5 cards are barely going to make it for the 25th launch. We've learned from various sources that these cards will reach retailers literally just days, if not hours, before the launch.

 

 

Radeon HD 4870 cards are being produced as we speak, and we were told that there shouldn't be many shortages after the launch date.

 

You can be sure that you will get quite a lot of Radeon HD 4850 as of next Tuesday, but it might be tough to buy HD 4870 for the time being. We were also told that this situation will get better, as the cards are coming as of next week.

 

Kilde.

Endret av fLR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...