Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg glad!.så nettop S03E18. En god episode, og nå som Francis og Lincoln vet om at Olivia(ene) ble byttet om, så tror jeg at man kan få til en god fremdrift i en sesong til :)

 

 

Edit: Hvor mange seere snakker vi om når det er amerikans "bunn nivå"?

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Hurtig levering med storken der ja :whistle:

egentlig greit at det gikk så kjapt, så kan det fokuseres mer på selve historien.

Edit: Hvor mange seere snakker vi om når det er amerikans "bunn nivå"?

Fringe har hatt ca 3.5 millioner seere den siste tiden, mens denne ukens episode hadde 3,8 millioner, rundt der ligger det. det er ikke veldig mye, men siden det går på en fredag, og FOX hadde 38 høyere seertall med fringe på fredag enn for et år siden med et annet program, så er det mer en godt nok for enda en sesong.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Likte egentlig ikke den episoden så veldig, tiltross for tegneserie-løsningen i episoden med Spock tilbake på serien(hvertfall stemmen). Må også si at Belly-Olivia funket litt, den stemmen til Olivia når hun hadde Bell i seg var veldig spesiell.

 

Over til dagens.

 

Sam Weiss har liksom tatt over for Belly/William Bell med å være den mest mytstiske karaktern på serien. Selv om jeg kanskje alltid har favorisert Spock ovenfor Corrigan, så er Bell så og si ferdig i serien. Han har vel ikke noe mul

 

Litt merkelig forandring, men jeg elska Alternate-univers episodene i starten av sesongen, men nå liker jeg sannelig handlingen i det "orginale" universet bedre.

 

Virker mer og mer som siden til Peter, Olivia, Walter o.s.v. ikke kan gjøre noe annet enn å drepe/fjerne alternate universe for å overleve det som kommer.

 

2 episoder igjen av sesongen nå. Ser fram til dette, blir spenndene å se hva som skjer i slutten av sesongen. Om vi får noe game-changer slik som i slutten av sesong 2.

Lenke til kommentar

Syns første del av sesongen var veldig bra. Det ble tammere etter at Oliviaene kom seg hjem, de siste episodene som har litt mer overhengende krisestemning har dog vært underholdende. Er vanligvis ikke så voldsomt fan av å holde på og klusse med tidslinjer og sånt men promoen for sesongfinalen ser absolutt ikke verst ut, blir spennende å se om vi får et lite hint av hvordan dette fortsetter neste sesong.

Lenke til kommentar

Avsluttningen på sesong 3 var...tja...det var typisk JJ. som viser sine klare geek-star-trek-tilhørighet og leker med tidsreise og hele smørja på lik linje som han har gjort med sin forrige tv-serie og film for den delen.

Noen vokser vel aldri helt opp :D

Lenke til kommentar

Men for all del, faen det var en bra avsluttning. Ikke akkurat beste episoden, men temmelig bra en. Likte sesong 2 avsluttningen et hakk bedre.

 

Uansett, likte terrorist-ledern fint å se et lite Ringness Herre-reunion med Brad Dourif(også fra Deadwood) og John Noble i den ene scenen hvor det blir avslørt at terroristene jobber for Walternate.

 

Twisten med at vi endte opp i 2026(?) likte jeg godt, og se alle karakterne i fremtiden. Spesielt Astrid var jo pen i episoden med den nye frisyren sin. Olivia så eldre ut, som var meningen og. Niesen til Olivia virka altfor ung, men er nok en mulighet. Endringene på Phillip Broyles var også kul, øye minte meg veldig om Lost.

 

Jeg håper at de går tilbake til den versjonen av 2026 og ihvertfall forklarer hva som var med de terroristene(kanskje gjøre Moreau til en ny badguy ved siden av Walternate) og hvorfor Broyles mista øyet sitt.

 

De må jo forklare hva som var hele greia med the first people så vi må se mer av den framtida også. Hele sesongfinalen minte meg på Lost, på en god måte. Noe egentlig serien gjør gang på gang, og er vel min arvtager fra Lost. Siden det er den eneste serien jeg synes har mysterier som jeg virkelig liker, slik Lost hadde mye av.

 

Lurer også litt på hva det var med han mannen i hodet til Olivia som hun mente kom til å drepe henne, må jo også være noe som de forklarer senere i serien. Føler at Fringe har masse flere spørsmål enn Lost noensinne hadde akkurat nå.

 

For all del, ga meg mersmak å er veldig glad for at serien kommer tilbake til høsten.

Lenke til kommentar

Synes også det var en sykt bra finale. Satt klistret til skjermen fra start til slutt. Meget bra cliff hanger på slutten. Noen merkelige paradokser som de ikke forklarte men som jeg håper de forklarer for at jeg skla bli fornøyd i neste sesong.

Slik som, hvis first people er de selv som reiste tilbake i til med maskinen, for å gi maskinen til seg selv, hvem _laget_ maskinen?:p

Skjønner heller ikke helt hvorfor Peter skulle forsvinne? Ingenting han gjorde tullet jo noe med tiden sånn at han ikke ble født elns.

Også hvordan forklarer de alt som har skjedd om Peter ikke har eksistert, hvorfor bryter verdene sammen om ikke Walter hadde sønnen som grunn til å dra til det andre universet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...