Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Mannlige vokalister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Findus: Axl UTENFOR topp 1 000 000? Unnskyld meg, men hva har du røykt? :dontgetit:

Har ikke røykt noe interessant, mannen har en ekkel nasal stemme og kan aldri aldri aldri aldri vurderes som en bra vokalist. Jeg hadde min periode som storfan av G'n'R men jeg kan på ingen måte finne noen positiv kvalitet i Axls stemme. Ingen del av bandets suksess er knyttet til mannens stemme. Topp en million er bare et random tall fra løse luften for å illustrere hvor lite han fortjener en plass på enhver toppliste av vokalister.

Selv alle som er svært uenige i listen her tror jeg vil støtte mitt syn her :)

Lenke til kommentar
Live hører man at Bellamy har mer kraft og dynamikk i stemmen og attpåtil gjør han vanskeligere ting som lead-guitar og lead-keys.

Og Mike Patton lager dyrelyder, det er da fælt så mye man må kunne for å vurderes som vokalist!

 

Stødig poeng, Thom er mye mer dynamisk og interessant, og har en passion som Bellamy ikke kan måle seg med.

Thom Yorke er en bra vokalist, men han har på ingen måte bidratt i samme grad i Radiohead som Matthew Bellamy i Muse som vokalist. Den som hører en kopiering fra Radiohead til Muse har i mitt syn dårlig hørsel. Ja begge er flotte representanter for britrocken, men der du kan spore likheter mellom de to banker Bellamy godeste Yorke i enhver sammenheng. Jeg er svært glad i Radiohead, men å kalle Bellamy en kopi av Yorke er å strikke strikken alt for langt.

Jeg tror at Yorke har bidratt akkurat like mye, det er bare at Bellamy er så mye dyktigere enn resten av bandet sitt, mens Radiohead var 90-tallets viktigste band etter Nirvana, og laget to av de beste albumene man har hørt på 20 år. Bellamy har uten tvil en kraftig og stilig stemme, men det virker sært å nevne Muse når man har hørt om Radiohead. Jeg har alltid opplevd folk som enten de som synes Muse er awesome og de som har hørt Radiohead også.

Hvorfor er det sært? Jeg er veldig glad i Radiohead, og var det før Muse var et band på noens lepper, og du har nok et poeng at Bellamy er så mye mer dyktigere enn Yorke i forhold til resten av bandet, og at han bare er mye mer forfigur enn Yorke. Resten av Muse er faktisk svært kompentente musikere, men det er en stor kontrast ja.

Uansett rangerer jeg Bellamy høyere på vokal, og synes ikke det er et poeng MOT Yorke, som sikkert i andres øyne kunne endt opp på listen i stedet for Bellamy. Det man kanskje kan enes om er dette er nåtidens beste britrockstemmer i alle fall.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at det går an å lage en slik liste, og IKKE ha med Eddie Vedder.. :no:

 

Han banker Matthew Bellamy anyday.

Ikke et ondt ord om Pearl Jam, men Matthew Bellamy opererer flere ligaer over Eddie Vedder.

For å si det sånn; Eddie Vedder ble aldri vurdert til topp ti, og det med god grunn, det er et utall med bedre vokalister i verden.

Så uenige kan man bli.

 

Digger stemmen til Bellamy selv, men ikke faen om han slår Eddie Vedder, i dette livet eller det neste.

Lenke til kommentar
Findus: Axl UTENFOR topp 1 000 000? Unnskyld meg, men hva har du røykt? :dontgetit:

Har ikke røykt noe interessant, mannen har en ekkel nasal stemme og kan aldri aldri aldri aldri vurderes som en bra vokalist. Jeg hadde min periode som storfan av G'n'R men jeg kan på ingen måte finne noen positiv kvalitet i Axls stemme. Ingen del av bandets suksess er knyttet til mannens stemme. Topp en million er bare et random tall fra løse luften for å illustrere hvor lite han fortjener en plass på enhver toppliste av vokalister.

Selv alle som er svært uenige i listen her tror jeg vil støtte mitt syn her :)

Jeg er enig med alt bortsett fra det i bold. Jeg synes absolutt han er en god grunn til at de gjorde det så bra, og en Eddie Vedder eller en Chris Cornell kunne aldri gjort bandet like populært. Jeg er enig i at han har en fæl stemme som ikke skal sammenlignes med ekte vokalister som Yorke, Page og Mercury, men jeg synes ikke man kan slippe unna med at folk ikke _digget_ stemmen til Rose, og at det var litt av appellen.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med alt bortsett fra det i bold. Jeg synes absolutt han er en god grunn til at de gjorde det så bra, og en Eddie Vedder eller en Chris Cornell kunne aldri gjort bandet like populært. Jeg er enig i at han har en fæl stemme som ikke skal sammenlignes med ekte vokalister som Yorke, Page og Mercury, men jeg synes ikke man kan slippe unna med at folk ikke _digget_ stemmen til Rose, og at det var litt av appellen.

Jeg bare lurer, hvilken vokalist med etternavn Page refererer du til nå?

Lenke til kommentar

Musikkmagasinet Q hadde en slik kåring for ikke lenge siden:

 

The Top Ten

1. Elvis Presley

From his debut release 'That's All Right' onwards, Presley put sex into rock and roll. Country, gospel and blues, he took them all in his stride

 

2. Aretha Franklin

Said to have a four-octave range, soul star Franklin showed her prowess and power on hits such as 'Respect' and 'I Say a Little Prayer'

 

3. Frank Sinatra

Renowned for his perfect delivery and phrasing on classics 'My Way' and 'I've Got You Under My Skin'

 

4. Otis Redding

Fine versions of songs like 'Satisfaction', but loved for '(Sittin' on) The Dock of the Bay'

 

5. John Lennon

Not technically brilliant, but expressive. 'Imagine' is regularly voted one of the all-time great songs

 

6. Marvin Gaye

Shot dead by his father in 1984, the Motown star was said to have 'the voice of an angel trapped in a man'

 

7. Kurt Cobain

Not exactly a beautiful voice but his anguished cries on Nirvana hits such as 'Smells Like Teen Spirit' launched a rock revolution in the early 1990s

 

8. Robert Plant

As singer with Led Zeppelin, Plant and his feminine high register touched millions with 'Stairway to Heaven' and 'Immigrant Song'

 

9. Mick Jagger

Jagger's wicked rasp introduced Britons to rhythm and blues and is still going strong after more than 40 years

 

10. Jeff Buckley

Was barely known during his lifetime, but his only completed studio album is now a classic, especially his version of 'Hallelujah'

 

Skjønner dog ikke helt hva Cobain og Lennon har å gjøre på en slik liste...

Lenke til kommentar
Jeg er enig med alt bortsett fra det i bold. Jeg synes absolutt han er en god grunn til at de gjorde det så bra, og en Eddie Vedder eller en Chris Cornell kunne aldri gjort bandet like populært. Jeg er enig i at han har en fæl stemme som ikke skal sammenlignes med ekte vokalister som Yorke, Page og Mercury, men jeg synes ikke man kan slippe unna med at folk ikke _digget_ stemmen til Rose, og at det var litt av appellen.

Jeg bare lurer, hvilken vokalist med etternavn Page refererer du til nå?

Den som heter Plant. My bad, er litt drunk.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Anthony Kiedis med?

 

JA! Endelig en likesinnet ;):p

Lista mangler Kiedis, Presley, Cornell og Frusciante ;) (Sikkert fler som mangler også, men de jeg kommer på nå...!)

 

Edit: leifer...

 

Frusciante har en behagelig stemme, men kan ikke sammenlignes med de store.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...