Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Mannlige vokalister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg ikke Roy Khan bør være på listen der.

Roy Khan når alle verdens toner, og kan i tillegg uttrykke alle slags følelser via et enslig stemmebånd og en mikrofon.

Well, han når vel all verdens toner, men steike hvor slitsom stemme han har. Han er jo nesten som James LaBrie, og om han kan uttrykke alle slags følelser via stemmen synes jeg er en smule overdrevet. Greit nok at han treffer alle tonene perfekt hele tiden, men hva hjelper vel det når stemmen hans høres lik ut hele tiden? Man mangler en tekstur på stemmen, noe som ikke gjør det så forbanna slitsom å høre på.

 

Stryk Roy Khan, sett inn Maynard J. Keenan.

Lenke til kommentar

Som med alle andre topplister frå Kulturo må dykk bemerke at det ikkje er ein rangering av tidenes beste vokalister. Der er eit knippe vokalister plukka tilfeldig ut som skribenten(e) har lyst å heve fram.

 

Freddy Mercury er sjølvskriven på sånne lister, han kan eg lett plassere på førsteplass når det gjeld tidenes beste og. Kjekt å sjå Matthew Bellamy på lista, er ein stor fan av Muse og stemma til Bellamy. Den er heilt særeigen, aldri høyrt noko liknande før. Han går ekstremt høgt og har ein fabelaktig presisjon og kontroll på stemma. At han i tillegg klarer å levere sakene live er noko det står stor respekt av, HAARP er ein strålande konsert.

 

Notis til skribenten(e): Det hadde kanskje vore ein idé å skrive i klartekst kva desse listene faktisk er? Eg er klar over at det står i ingressen, men alle diskusjonane etter ein tråd som dette omhandler det same om og om igjen. "Hvor er Xxx", "Hva med Yyyy?", "Ut med Zzz og inn med Øøø", "Snurremegrundt, hvorfor er Ååå på lista? :wallbash:".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
på samme måte som lista over beste gitarspillere er jeg sterkt uenig i denne lista :nei:

På same måte som sist: LES KVA SOM STÅR I INGRESS!

 

Eventuelt les det eg skreiv for 7 minuttar sidan...

 

Dette er like lite ei liste over dei beste vokalistane som den andre lista er for dei beste gitarspelarane.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ikke Roy Khan bør være på listen der.
Roy Khan når alle verdens toner, og kan i tillegg uttrykke alle slags følelser via et enslig stemmebånd og en mikrofon.

Well, han når vel all verdens toner, men steike hvor slitsom stemme han har. Han er jo nesten som James LaBrie, og om han kan uttrykke alle slags følelser via stemmen synes jeg er en smule overdrevet. Greit nok at han treffer alle tonene perfekt hele tiden, men hva hjelper vel det når stemmen hans høres lik ut hele tiden? Man mangler en tekstur på stemmen, noe som ikke gjør det så forbanna slitsom å høre på.

 

Stryk Roy Khan, sett inn Maynard J. Keenan.

 

Hva man definerer som "slitsom stemme" er vel subjektivt? :yes: Selv mener jeg Khan har den mest behagelige stemmen noen sinne. Eksempel:

 

Se filmen hos Youtube

 

Jeg syns det høres ut som om ditt eneste kriterie er variasjon, vel variasjon er viktig, men nå mener jeg også at Khan har denne kvaliteten. Og Khan er laangt bedre enn Labrie.

Lenke til kommentar

Jaja, for all del, men det står jo ganske klart at det ikkje er snakk om noko rangering av tidenes beste, noko enkelte meiner.

 

Personleg synest eg dei kunne droppa rangeringen, det er den som skaper forvirring. Rangeringen ser eg på som kun ein rangering av dei 10. Det er sjølvsagt lov å være uenig i rangeringen av dei 10, men å klage på lista fordi det mangler enkelte vokalistar blir feil ganske enkelt fordi rangeringen ikkje tar hensyn til alle dei resterande tre hundre of femti tusen ørten vokalistane der ute.

Lenke til kommentar
Hva man definerer som "slitsom stemme" er vel subjektivt? :yes: Selv mener jeg Khan har den mest behagelige stemmen noen sinne. Eksempel:

 

Jeg syns det høres ut som om ditt eneste kriterie er variasjon, vel variasjon er viktig, men nå mener jeg også at Khan har denne kvaliteten. Og Khan er laangt bedre enn Labrie.

 

Alt er subjektivt. Betyr det at jeg ikke får komme med mine innspill? Variasjon er veldig viktig, hvis ikke blir vokalen jævlig kjedelig og til slutt irriterende å høre på.

 

Og ja, Khan er langt bedre enn LaBrie.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...