Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows update og windows live funker ikke


Anbefalte innlegg

Oppsummering for å løse dette problemet:

 

gå på Start -> Kjør -> cmd

 

skriv og trykk enter: net stop wuauserv

 

skriv og trykk enter: regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll

 

trykk ok på eventuelle bekreftelsesmeldinger

 

til slutt, skriv og trykk enter: net start wuauserv

 

 

Hvis problemet med windows update vedvarer, skal du gjøre følgende:

 

Gå på Start -- Kjør og skriv: regsvr32 wuaueng.dll

 

Klikk ok.

 

Gå på Start -- Kjør og skriv: regsvr32 msxml.dll

 

Restart maskinen.

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------

Alt av oppdateringer fra windowsupdate laster ned, men får bare mislykket på installeringa. Det går heller ikke å installere live messenger. Pcen er nyformatert, og jeg fikk akkurat samme problemet på den bærbare som også er nyformatert. Alt av oppdateringer ble lastet ned automatisk, men så slutta de å funke etter at noen var installert. Noen som vet hva som er galt?

--------------------------------------------------------------------

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Alt av oppdateringer fra windowsupdate laster ned, men får bare mislykket på installeringa. Det går heller ikke å installere live messenger. Pcen er nyformatert, og jeg fikk akkurat samme problemet på den bærbare som også er nyformatert. Alt av oppdateringer ble lastet ned automatisk, men så slutta de å funke etter at noen var installert. Noen som vet hva som er galt?

 

 

Jeg har samme problem som deg med min pc og 2 PC'er på jobben. jeg har fortsatt ikke funnet ut løsning, så gjærne si ifra om du finner ut :D (eller andre:) )

Lenke til kommentar

Hei. Har hatt samme problem, og etter mye fikling og søking så fikk jeg ordnet det. Er på ferie, så oppskriften på løsning har jeg ikke på denne pc'en, men prøv følgende:

http://support.microsoft.com/kb/943144

 

gå på Start -> Kjør -> cmd

skriv og trykk enter: net stop wuauserv

skriv og trykk enter: regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll

trykk ok på eventuelle bekreftelsesmeldinger

tilslutt skriv og trykk enter: net start wuauserv

 

Nå kan du lukke kommandovinduet.

 

Håper det fungerer :)

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Har samme problem her også. Er sykt irriterende, og jeg kan ikke skjønne hva som gjør det. Men det skjedde etter at SP3 var lastet ned og installert, så der er nok problemet. Jeg får prøve å avinstallere SP3, laste ned oppdateringene som kommer opp. Og deretter installere SP3 igjen;)

 

EDIT: Hey! Der fungerte det igjen!:D Prøvde det bertie sa over, og det gjorde tydligvis susen! Tusen takk:)

Endret av Christian_
Lenke til kommentar

HAHA. windows. jeg hadde aldri problem det da jeg hadde windows... hmm.. jeg hadde også sp3 men kunne ta update uten problemer. jeg innstallerte windows. (tok ingen update) hadde brukt pcn i sikkert en månde, installerte sp3, tok oppdateringer. funket fint hos meg.. men siden dere har nettopp formatert og lagt inn SP3 FØR update så ja da kan dere få problemer med update. men jeg har aldri hatt problemer med det. (jeg hadde xp pro)

 

hvordan løste du/dere det ? avinstallerte du sp3 og tok upadte og innstallerte sp3 igjen ?

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Hmm.. den linken fungerte dårlig.. og desverre har jeg samme problemet etter å ha kjørt den registreringen på nytt også... :-(

Gjør følgende:

Gå på Start -- Kjør og skriv: regsvr32 msxml3.dll

Klikk OK og restart maskinen.

 

Hvis problemet med windows update vedvarer, skal du gjøre følgende:

Gå på Start -- Kjør og skriv: regsvr32 wuaueng.dll

Klikk ok.

Gå på Start -- Kjør og skriv: regsvr32 msxml.dll

Restart maskinen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker så mye for denne hjelpen, og linken. Trodde det var noe feil som hadde skjedd med nedlastingen av SP3 jeg, da jeg hadde meget dårlig WLAN dekning da jeg gjorde installasjonen. Tenkte kanskje det var blitt korrupte data eller noe dritt i oppdateringen. Reinstallerte på en annen harddisk, og fikk samme problem. Da ble det søking på forum etter feilen.

 

Nå virker det supert, og takker så mye for det. Sparte meg en ny installasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...