Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Hehe,. Tydelig at flere lurte på det samme :p

 

I tillegg til det de andre lurer på så lurer jeg også på hva man bør bruke for å overføre musikk til iphonen? Bruker Itunes nå på grunn av at jeg da får beskjed om oppdateringer osv, men synes den er mildt sagt litt kukete.

 

Har dere noe bedre å anbefale?

 

Lurer også på om itunes kjenner igjen iphonen som vanlig hvis jeg kobler til etter at den er jailbreaket? (tenker da på å overføre allerede kjøpte programmer osv)

Hvordan blir det også med informasjon allerede lagret i programmer? (score i spill, lagrede "tags" på shazam osv..) Blir alt dette borte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg til det de andre lurer på så lurer jeg også på hva man bør bruke for å overføre musikk til iphonen? Bruker Itunes nå på grunn av at jeg da får beskjed om oppdateringer osv, men synes den er mildt sagt litt kukete.

 

Har dere noe bedre å anbefale?

 

Du kan bruke DoubleTwist. Den skal fungere fint til musikk og slikt.

 

Lurer også på om itunes kjenner igjen iphonen som vanlig hvis jeg kobler til etter at den er jailbreaket?

 

Alt er som vanlig.

 

Hvordan blir det også med informasjon allerede lagret i programmer? (score i spill, lagrede "tags" på shazam osv..) Blir alt dette borte?

 

Ingenting skjer med dette. Bare husk å synkroniser iPhonen ofte med iTunes, så backer den opp (skal hvertfall det) highscores og saves.

 

@Bjorkizz: Ja, dette er et kjent problem. Leste at Redsn0w nå støtter 3.1.2. Den er vel "litt" mindre buggete slik jeg har lest. Mer om det her!

Lenke til kommentar

Jaja, på telefonen er det bilde av en usb-kabel og itunes og har lastet ned gjenoppretting til 3.1.2, men den funket ikke.

 

Uflaks jeg har da. Enkleste blir nok å bare gjenopprette (og oppdatere på grunn av teite iTunes) så vente til jailbreak for 3.1.3

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Jepp. Anbefaler å ta en sikkerhetskopi før du gjenoppretter. Angående jailbreak-programmer så har jeg falt litt ut, men jeg regner med det fortsatt er Blackra1n som gjelder. Ha i bakhodet at Blackra1n er svært buggy, så skjer det noe, så bare prøv igjen til det fungerer.

Lenke til kommentar

Er glad jeg ikke kjøpte 3GS jeg, har klart å bruke 3G helt siden launch i sommer 2008 og skal selvfølgelig ha neste generasjon nå i sommer. Da blir det 2 hele år med samme telefonen (3G) og det har jeg ikke opplevd med noen andre mobiler før, ever. Sier litt om iPhone. :)

Lenke til kommentar

Trykk Sikkerhetskopi nederst til høyre om jeg husker rett.

 

Jeg brukern å min iphone 3gs som modem til pc'en :D

 

Dere er de første som får se denne ulykken/motorstopp.

 

Trykk Sikkerhetskopi nederst til høyre om jeg husker rett.

 

Jeg brukern å min iphone 3gs som modem til pc'en :D

 

Dere er de første som får se denne ulykken/motorstopp. Det var kø, og vi er endelig forbi :)

 

jeg slet med å koble den til med bluetooth, fikk det ikke til i det heletatt med kabel, men klarte det tilslutt ivertfall :)

post-186470-1265388796_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da var 3GS'en jailbreaket med blackra1n. Men han på toturialen sa at vis mobilen skrudde seg av, så måtte du koble den til pcen igjen for å få start på den. Men er det ikke mulig å få start på den uten å koble den til pcen? Sliter jo litt da vis du er utenfor rekkevidde til en pc. Eller er det bare for å jailbreake den på nytt du må koble den til pcen?

 

Jeg forsto at du måtte jailbreake den på nytt vis du skrudde den av, men hva skjer med programmene på iPhonen, blir de berørt vis du skruer den av å jailbreaker den på nytt?

Lenke til kommentar

Er ikke alle dette skjer med. Jeg har en 3GS jailbreaket med Blackra1n og jeg har ikke dette problemet. Første gangen måtte jeg dog koble iPhonen til PCen når jeg rebootet, men da jailbreaket jeg en gang til, og da var alt i orden igjen.

 

Reboot iPhonen nå og sjekk om du mister dekningen når den er på igjen. Har du dekning så er alt i orden, men får du ikke dekning så kan du prøve å jailbreake igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er nokså amatør siden jeg nettopp har fått mobilen, så jeg spør her siden det er lettere enn å lese rundt på engelske forklaringer.

 

Nå har jeg jailbreaket og installert Cyndia, og har en .ipa fil jeg vil ha inn på iPhonen. Hvordan går jeg frem? Prøvde å åpne det i biblioteket for å så dra den inn i iPhonen og synkronisere, men i slutten av synkroniseringen fikk jeg opp en melding om at "Navigon" ikke kunne installeres på telefonen.

 

edit: Dobbelpost

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...