Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Da var 3GS'en jailbreaket med blackra1n. Men han på toturialen sa at vis mobilen skrudde seg av, så måtte du koble den til pcen igjen for å få start på den. Men er det ikke mulig å få start på den uten å koble den til pcen? Sliter jo litt da vis du er utenfor rekkevidde til en pc. Eller er det bare for å jailbreake den på nytt du må koble den til pcen?

 

Jeg forsto at du måtte jailbreake den på nytt vis du skrudde den av, men hva skjer med programmene på iPhonen, blir de berørt vis du skruer den av å jailbreaker den på nytt?

Antar du har en som ble kjøpt sent i høst/vinter? De har visst en funksjon som gjør dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er den nyeste 3GS'en.

 

Sykt risky. Må prøve å få tak i en slags nødlader som jeg kan ha med meg på fjellet. Sliter litt vis mobilen dør ut flere mil ifra pcen.

 

Men finnes det en lett måte å installere alle programmene på nytt? Slik at vis jeg skal en plass der faren for å gå tom for batteri er til stede, så kan jeg avinstallere jailbreaken før jeg reiser, og installere alt når jeg kommer tilbake igjen?

 

edit: Sitter å konfiguerer iPhonen til å kunne legge inn .ipa filer. Er det seriøst så sinnsykt mye som skal gjøres for å få filene inn? Har brukt 30min allerede på å lese forskjellige guider, og er nå langt inni winSCP hvor jeg er stuck med noe mobileinstallation fil som jeg ikke finner.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Jeg er nokså amatør siden jeg nettopp har fått mobilen, så jeg spør her siden det er lettere enn å lese rundt på engelske forklaringer.

 

Nå har jeg jailbreaket og installert Cyndia, og har en .ipa fil jeg vil ha inn på iPhonen. Hvordan går jeg frem? Prøvde å åpne det i biblioteket for å så dra den inn i iPhonen og synkronisere, men i slutten av synkroniseringen fikk jeg opp en melding om at "Navigon" ikke kunne installeres på telefonen.

 

edit: Dobbelpost

 

Før du kan synkronisere .ipa filene på vanlig måte må du installere appsync på iphonen.

 

Åpne Cydia, gå til manage og deretter sources. Så trykker du på "edit" og velger "add". Skriv inn "http://apt.macosmovil.com" og trykk "add source".

Så går du, fortsatt i Cydia, til "search" og søker på AppSync og installer "Appsync for OS 3.1.2". Når det er gjort skal du kunne legge .ipa filene i iTunes og synkronisere på vanlig måte.

 

Når det kommer til bakcup av Jailbreak apps kan du jo teste dette.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Her er den hemmelige oppskriften:

Kjøp programmet og slutt å bryt reglene på forumet om piratkopiering...

Så hvillket program mener du man skal kjøpe slik at man får full tilgang til og kan gjøre som man vil med sin egen telefon?? Betaler gjerne penger for et slikt program som fungerer helt knirkefritt.

Lenke til kommentar

Det heter Canabalt: http://itunes.apple.com/no/app/canabalt/id333180061?mt=8

 

Her er den hemmelige oppskriften:

Kjøp programmet og slutt å bryt reglene på forumet om piratkopiering...

Så hvillket program mener du man skal kjøpe slik at man får full tilgang til og kan gjøre som man vil med sin egen telefon?? Betaler gjerne penger for et slikt program som fungerer helt knirkefritt.

Det virker ganske sikkert at han snakket om piratkopiering.

 

Nå har jeg jailbreaket og installert Cyndia, og har en .ipa fil jeg vil ha inn på iPhonen. Hvordan går jeg frem? Prøvde å åpne det i biblioteket for å så dra den inn i iPhonen og synkronisere, men i slutten av synkroniseringen fikk jeg opp en melding om at "Navigon" ikke kunne installeres på telefonen.
Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Hvordan får man bort ProSwitcher? Den ligger hele tiden i bakgrunnen og lagrer de forskjellige programmene jeg hatt oppe. Spiser jo batteri fortere enn jeg spiser mat. Vis det ikke finnes en god måte å kontrollere hvilke programmer som skal kjøre i bakgrunnen vil jeg bare avinstallere programmet.

Lenke til kommentar
Hvordan får man bort ProSwitcher? Den ligger hele tiden i bakgrunnen og lagrer de forskjellige programmene jeg hatt oppe. Spiser jo batteri fortere enn jeg spiser mat. Vis det ikke finnes en god måte å kontrollere hvilke programmer som skal kjøre i bakgrunnen vil jeg bare avinstallere programmet.

 

Du går bare i Cydia -> manage -> Packages -> finner proswitcher -> modify -> remove.

Lenke til kommentar
Hvordan får man bort ProSwitcher? Den ligger hele tiden i bakgrunnen og lagrer de forskjellige programmene jeg hatt oppe. Spiser jo batteri fortere enn jeg spiser mat. Vis det ikke finnes en god måte å kontrollere hvilke programmer som skal kjøre i bakgrunnen vil jeg bare avinstallere programmet.

 

Backgrounder sammen med Kirikae fungerer veldig bra her. Da kan du velge hva du vil kjøre i bakgrunnen og med Kirikae skifte mellom programmene og også evt. lukke de slik du føler for det :)

Lenke til kommentar
Hvordan får man bort ProSwitcher? Den ligger hele tiden i bakgrunnen og lagrer de forskjellige programmene jeg hatt oppe. Spiser jo batteri fortere enn jeg spiser mat. Vis det ikke finnes en god måte å kontrollere hvilke programmer som skal kjøre i bakgrunnen vil jeg bare avinstallere programmet.

 

Backgrounder sammen med Kirikae fungerer veldig bra her. Da kan du velge hva du vil kjøre i bakgrunnen og med Kirikae skifte mellom programmene og også evt. lukke de slik du føler for det :)

Poenget er at det er backgrounder som tar batteri, ikke bare programmene. Den står på hele tiden, og jeg merker forbedring i batteri og ytelse etter å ha fjernet det.

Lenke til kommentar

Det er sykt irriterende at du ikke kan kjøre valgte programmer i bakgrunnen(multitasking) i de fleste tilfeller. Men å bruke over 60% av batteriet pr dag ved vanlig bruk uten musikk og for mange samtaler synes jeg ikke er verdt det. For håpe apple finner en god måte å drive multitasking med i OS 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...