Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nylanserte Apple iPad:

 

dimensions_20100127.jpg

 

Fysiske mål og vekt:

Dimensjon: 24,3 x 19 cm.

Tykkelse: 13,5 mm

Vekt: 680g og 730g (Uten og med 3G).

 

Skjerm:

Display: 9,7 tommer (diagonal).

Glossy LED skjerm med bakgrunnsbelysning.

1024x768 oppløsning med 132 PPI.

Trykkfølsom Multi-Touch. (lik iPhone).

 

Prosessor:

1 GHz Apple A4 chip.

 

Kapasitet:

16, 32 og 64 GB Flash minne.

 

Inn og Utganger:

3.5mm HP Jack utgang.

Dock utgang.

SIM kort inngang.

 

Diverse funksjoner:

Mikrofon.

Innebygde høytalere.

Accelerometer.

Lys sensor.

 

Knapper:

external_20100127.jpg

 

A/V:

*20-20.000Hz playback.

Støtter: AAC (16 til 320 Kbps), Protected AAC (fra iTunes Store), MP3 (16 til 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (format 2, 3, og 4), Apple Lossless, AIFF, og WAV.

 

*H.264 video opp til 720p, 30 FPS, Main Profile level 3.1 med AAC-LC audio opp til 160 Kbps, 48kHz, stereo audio i .m4v, .mp4, og .mov fil format; MPEG-4 video, opp til 2.5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 FPS, Simple Profile med AAC-LC audio opp til 160 Kbps, 48kHz, stereo audio i .m4v, .mp4, and .mov fil formater.

 

Trådløs og Mobilnett:

iPad uten 3G:

* Wi-Fi (802.11 a/b/g/n)

* Bluetooth 2.1 + EDR technology

 

iPad med 3g:

* UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)

* GSM/EDGE (850, 900,1800, 1900 MHz)

* Wi-Fi (802.11 a/b/g/n)

* Bluetooth 2.1 + EDR technology

 

Batteritid:

Opptil 10 timer brukstid (Surfing, Video, Musikk)

Opptil 1 måned Stand-By tid.

Innebygd 25Whr oppladbart litium-polymer batteri.

Oppladbart via USB eller strømadapter.

 

Kommer altså i 16 GB (499$), 32 GB (599$) og 64 GB (699$). I tillegg kan man utvide med en 3G funksjon som koster 130$ ekstra. Denne er ikke sperret til AT&T slik iPhone. Den kan ikke spille FLAC out of the box, men klarer WAV og Apple Lossless. Den kan bruke alle iPhone apps uten modifikasjoner.

 

HAR IKKE:

Multi-tasking. (!)

Kamera.

Flash. (!)

Ingen HDMI/HD Video Ut.

Må ha adaptere for å utvide med eksternt kamera osv.

 

Link til Apple sin side om iPad: http://www.apple.com/ipad/specs/

 

Diverse ekstrautstyr:

apple-creation-0387-rm-eng.jpg

 

kickstand_20100127.jpg

Så er dette noe du kunne tenkt deg eller er det en flopp?

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197715

Lenke til kommentar

Enten så har du en Iphone eller en mini pc. Ikke noe midt i mellom. Skalerer iphone programmer som er 480x360 opp til 1024x768, okei. Heller ikke støtte for flash! Nei kjøp dere heller noe nyttig for pengene. En minipc som har mye bedre oppløsning, mye raskere, mer minne, mer funksjoner osv.

 

Ipad var sexy da, men for noe tull. Ingen med hjerne kjøper denne, utenom de som er 14år.

Lenke til kommentar

En miniPC er ikke et reelt alternativ til en iPad, det er to forskjellig produktkategorier for folk med forskjellig behov. En miniPC er etter min mening ikke god å lese elektroniske bøker på, og akkurat det er en stor del av satsingen med i iPad. I tillegg vil grensesnittet åpne for nye bruksområder, f. eks. styring av hjemmekino, kontrollere media-avspillere som XBMC, styre squeezebox med iPeng osv. Det finnes apps for dette til iPhone som er meget gode, men den store skjermen gjør iPad (etter min mening) til en ideel fjernkontroll. Jeg ser for meg en forbedret utgave av Apples Remote app som gjør nytte av en større skjerm for å enda enklere kunne fjernstyre iTunes (eller MediaMonkey via Monkey Tunes). Det blir i det hele tatt spennende å se hva utviklere kommer med etter hvert nå som det nye SDK-et er sluppet. Den har helt klart sine begrensinger, men det blir for enkelt å avskrive produktet som tull. Jeg ser helt klart et marked for iPad.

 

Men, snakk om iPad hører vel i grunn hjemme i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197715

Lenke til kommentar
En miniPC er etter min mening ikke god å lese elektroniske bøker på, og akkurat det er en stor del av satsingen med i iPad

 

Vet ikke helt om jeg ville foretrukkt å lest bøker i det hele tatt elektronisk. Dette er nok fremtiden fordeom, Men på en skjerm med relativt høyere oppløsning en bare 1024x768! Spør hvem som helst som har peiling på skjerm, denne lave oppløsningen vil virke ganske kvasst for øynene vårs kontra en høyere oppløsning, og dette vil resultere at øynene blir fortere trøtte.

 

I tillegg vil grensesnittet åpne for nye bruksområder, f. eks. styring av hjemmekino, kontrollere media-avspillere som XBMC, styre squeezebox med iPeng osv.

 

Trenger vel ikke å nevne en gang hvilke muligheter WM7 har?

Denne devicen skulle jo og vær helt fantastisk å surfe med, men uten flash støtte, så er denne langt ifra ideel. Og skalere opp iphone apps som har 4 ganger mindre oppløsning? Dvs. en pixel på en iphone må strekke seg over 4 pixler på en ipad. Er dette holdbart?

 

Dette er et "kjekt å ha" Men ser ikke nødvendigheten for det enda, når du får så vannvittig mye mer igjen for en minipc med 1000 ganger mer muligheter. Denne har ingenting med at det er apple som står bak dette produktet, jeg ville nok aldri ha valgt en microsoft pad heller, da jeg ser på det som en mellomting av mobil og bærbar pc. Med andre ord, så ser jeg ikke grunnen til å bruke det. Dette blir nok et produkt som er basert på unger for min del.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Vet ikke helt om jeg ville foretrukkt å lest bøker i det hele tatt elektronisk. Dette er nok fremtiden fordeom, Men på en skjerm med relativt høyere oppløsning en bare 1024x768! Spør hvem som helst som har peiling på skjerm, denne lave oppløsningen vil virke ganske kvasst for øynene vårs kontra en høyere oppløsning, og dette vil resultere at øynene blir fortere trøtte.

 

Oppløsning er ikke alt. Den er utstyrt med et IPS panel, og akkurat det er vel så viktig så det skal bli spennende å prøve den i praksis. Jeg er i likhet med deg skeptisk til hvor god lesbarhet en LCD skjerm kan ha med tanke på ebøker, men det er positivt at de ikke skorter på kvaliteten på panelet.

 

Trenger vel ikke å nevne en gang hvilke muligheter WM7 har?

Denne devicen skulle jo og vær helt fantastisk å surfe med, men uten flash støtte, så er denne langt ifra ideel. Og skalere opp iphone apps som har 4 ganger mindre oppløsning? Dvs. en pixel på en iphone må strekke seg over 4 pixler på en ipad. Er dette holdbart?

 

Dette er et "kjekt å ha" Men ser ikke nødvendigheten for det enda, når du får så vannvittig mye mer igjen for en minipc med 1000 ganger mer muligheter. (diskusjon avsluttet for min del)

 

Å skalere opp iPhone apps så overraskende bra ut på demonstrasjonsvideoene, men som nevnt har Apple nettopp sluppet et nytt SDK så utviklere kan lage apps for iPad. Det ble vist frem flere lovende prosjekter som er under utvikling fra de største leverandørene av iPhone apps, så det blir spennende å se hva som dukker opp når iPad faktisk blir tilgjengelig.

 

I tillegg er dette første forsøk. Generasjon 1. Et sted må man begynne og hvis man ser på f. eks. første generasjon iPhone har det skjedd mye både software- og hardwaremessig siden den gang. Mangel på multitasking og generelt lite fleksibilitet ut over det Apple tillater er helt klart en begrensning på iPad (i likhet med iPhone), men nå som Android begynner å få et grep på markedet (kanskje det også kommer et iPad alternativ med Android?) så må snart Apple ta tak i disse manglene. Forhåpentligvis kommer det en jailbreak til iPad som en alternativ løsning til de som ønsker det.

 

Til tross for manglene synes jeg iPad er en lovende start.

Lenke til kommentar
Fins det en egen tråd for applikasjoner? Anyways...

 

Jeg leste en gang om en app som lot deg skrive sms fra den blå boksen, hva heter den?

 

Og går det ann å få gjøremål på kalenderen opp på den startskjermen?

 

Og jeg hører rykter om at det skal komme en ny update ganske snart. TEnkte å jailbreake 3GS'en etter det men går det ann å ta backup av alt innhold på iPhonen så jeg bare kan laste det inn igjen etter jeg har JBet?

 

Takk:)

 

Noen som kan hjelpe meg her? Veit at de to øverste punktene går ann. Har prøvd quicksms og fastsms men fant ingenting.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har en jailbreaket iphone som jeg tar backup av i itunes for så å installere OS'et på nytt altså fjerne jailbreaken - kan jeg da gjenopprette fra backupen og få JB'en tilbake?

 

http://www.iphoneheat.com/2009/12/how-to-b...ore-cydia-apps/

 

Her er info på hvordan å ta backup av cydia-programmer :)

 

EDIT: Men du må jailbreake manuelt før du legger cydia-backup tilbake.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Fins det en egen tråd for applikasjoner? Anyways...

 

Jeg leste en gang om en app som lot deg skrive sms fra den blå boksen, hva heter den?

 

Og går det ann å få gjøremål på kalenderen opp på den startskjermen?

 

Og jeg hører rykter om at det skal komme en ny update ganske snart. TEnkte å jailbreake 3GS'en etter det men går det ann å ta backup av alt innhold på iPhonen så jeg bare kan laste det inn igjen etter jeg har JBet?

 

Takk:)

 

Noen som kan hjelpe meg her? Veit at de to øverste punktene går ann. Har prøvd quicksms og fastsms men fant ingenting.

 

Det siste spørsmålet fikk du vel svar på i de overgående postene.

 

Vil du ha kalender på lock screenen eller på selve hjemskjermen? På lock screenen har du flere alternativer. Du har lock calendar som bare viser kalenderen, eller så har du Intelliscreen og Lockinfo som viser dette + mye annen nyttig informasjon. Lockinfo kan du også eventuelt sette opp på hjemskjermen.

 

Hva du egentlig mener med den blå boksen skjønner jeg ikke helt. Men av SMS apps har du jo Bitesms og iRealsms. Kanskje det er noe slikt du leter etter? De lar deg hvertfall skrive sms fra lock screenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...